Sreda, 29.03.2023.

09:25

Najgori dan bio je 19. mart; I da zauzmu, Rusi gube

Kada bi ruska vojska sada osvojila i Bahmut i Vuhledar i Avdiivku, i još pokoje mesto, velika ruska ofanziva ipak bi bila totalni promašaj, pišu mediji.

Izvor: index.hr

Najgori dan bio je 19. mart; I da zauzmu, Rusi gube IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Х

pre 1 godinu

Читајући западне медије Зеленски, Кличко и украјинска војска задњих месец дана пију чај у Владивостоку.

.

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?
(., 29. mart 2023 11:53)

Zapadna civilizacija pocinje dominaciju u vreme renesanse, pa cak i tada se Evropa smatrala poprilicno zaostalom, tek od 18 tog veka krece zaista dominacija, sto znaci tek su na pocetku zapravo. Doduse, sada se promene desavaju mnogo brze.
(partizan, 29. mart 2023 12:15)

Da, da Rimsko Carstvo je bila čisto azijska vladavina.

Mladen

pre 1 godinu

@29 mart. Rim nije dominirao svijetom, držali su kontrolu nad basenom Sredozemlja i Zapadnom Evropom. Izvan toga se njihova vlast nije protezala.Od Mesopotamije do Indije protezala se vlast Parćanskog a kasnije Sasanidskog carstva. Daleki istok je bio pod kontrolom Kineskog carstva.Nije bilo nikakve "zapadne dominacije svijetom".To postaje još očiglednije nakon propasti Rimskog carstva i ekspanzije islama. Evropa je veći dio srednjeg vijeka bila "crna rupa" svijeta. Prava dominacija počinje tek od 18 vijeka, kad su nastala evropska kolonijalna carstva, dok su Mogulska, Osmanlijska i jos neke azijske civilizacije počele da stagniraju.

partizan

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?
(., 29. mart 2023 11:53)
Zapadna civilizacija pocinje dominaciju u vreme renesanse, pa cak i tada se Evropa smatrala poprilicno zaostalom, tek od 18 tog veka krece zaista dominacija, sto znaci tek su na pocetku zapravo. Doduse, sada se promene desavaju mnogo brze.

igg

pre 1 godinu

Auuu, pa ovi su za par dana u Moskvi, Sankt Peterburgu i Vladivostoku. jao Rusima
(Petar, 29. mart 2023 10:07)

Nije mi jasno kako Ukrajinci mogu da dodju do Moskve itd, kada su Rusi od septembra u Kijevu i od januara na poljskoj granici gde apsolutno kontrolišu šta ulazi u Ukrajinu. Tačnije, ni metak ne može da prodje iz Poljske.

coaBeč

pre 1 godinu

zamislite ako su ruski gubitci toliki...koliki su tek ukrajinski i zapadnjacki koji se bore tamo! realno kad se mogućnosti Ukrajine i Rusije uporede ko sa čime raspolaže,pa razmislite sami! Ukrajinski gubitci du sigurno više puta veći od ruskih!

mr no

pre 1 godinu

Ovde upošte nije reč o Ukrajini i i Ukrajincima, koliko god to ružno zvučalo. Ovde se radi o dominaciji u svetu i borbi za prirodne resurse. Ishod ovog rata će odrediti da li će Amerika i dalje voditi glavnu reč u svetskom poretku i bezbednosti ili će se osovina pomeriti na privremeni savez Kina-Rusija. Na slabijem savezniku, Rusiji, se sada oštre koplja za mnogo jačeg i opasnijeg protivnika- Kinu. Rusija ima Donbas, Kina ima Tajvan. Američko prisustvo u Tajvanu je mnogo veće nego u Ukrajini iako je Tajvan deo Kine po svima, pa i po Ujedinjenim Nacijama. Zato se saradnja Kine i Rusije intenzivira iako je iznuđena a ne iskreno prijateljska i zato je predsednik Si na kraju poslednjeg sastanka izjavio da se sada dešavaju "stogodišnje" promene. Narednih desetak godina će odrediti budućeg vladara planete. A mi, mali, možemo samo da navijamo za ove ili one. Mislim da je nama mnogo bliži "zapadnjački" vrednosni, poslovni i kulturni obrazac od "istočnjačkog" sa svim svojim manama koje nam smetaju.
A ako neko misli da će svet biti bolji i pravedniji kad Kina bude vladala, neka razmisli još malo.

Veteran

pre 1 godinu

U Bakhmutu ratuje, praktično, samo Wagner, bez značajne pomoći regularne vojske.
(kaljkuljator, 29. mart 2023 10:45)

To je zato što je regularna vojska zapravo sastavljena od rezervista koji su nesposobni po difoltu plus treba obezbediti nekoliko hiljada kilometara dugu granicu.
Wagner je zapravo najsposobnija sila koju rusi imaju na frontu a kao što vidimo zadnjih dana, ta grupa je pred pucanjem.
Rusija, ovakva kakva je ne može da pobedi NATO.

DM32

pre 1 godinu

(kaljkuljator, 29. mart 2023 10:45)

Uh, OK.
Ruska ofanziva je u toku, to sto je podbacila ne znaci da nije pocela.
U Bahmutu Wagner ima najvise medijskog prostora, ali definitivno nisu sami tamo. Sirina fronta ne dopusta mnogo prostora i Ukrajina se odlicno brani. Wagner drzi severni sektor, na jugu su regularne specijalne Ruske trupe. Avijacija i artiljerija koja non stop dejstvuje po Bahmutu nije 100% pod Wagnerom. DNR/LNR takodje ucestvuje u napadu. U Ugledaru su prilicno ozbiljno napali i potpuno su potuceni. To nije bila u pitanju proba ili nesto slicno, vec pravi, puni frontalni juris specijalnih jedinica koji je propao. Na Kremini su okupili nekoliko elitnih divizija (padobranci, gardisti) sa modernim oklopom (samo Armata se nije ukljucila na tom sektoru) sa ciljem da vrati teritoriji koju su izgubili u Harkovskoj ofanzivi. Zrtve su ogromne na obe strane, ali front ne mrda.
Da je Ukrajina u teskoj situaciji jeste, ali nije toliko ocajna da par kompleksa rovovoa u Donbasu brani Ukrajinu. Ako su sta pokazali u ovom ratu je to da su izuzetno sposobni i brane se dosta dobro, s obzirom na situaciju. Imaju ogromne gubitke ali se drze. Rusija u teoriji ima vise potencijala, ali da li je tako? Ako se budu trosili kao do sada, puci ce politicki kod kuce. Dok god se NATO konkretno ne ukljuci u boru, nije borba na zivot i smrt za Rusiju.

.

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?

Alexa

pre 1 godinu

Znaci ne mogu da isteraju okupatora koji je bez vojske, municije, i jos sa mrtvim predsednikom? Uz svu zapadnu pomoc ne mogu da poraze Putinovog dvojnika sa lopatom i bez cizama.

profesor

pre 1 godinu

Svi oni koji se imalo razumiju u vojnu taktiku tvrde da vojska koja napada ima 2-3 puta veće gubitke samo tu mogu pročitati obrnuto.zanimljivo....jako zanimljivo.
(Marko, 29. mart 2023 10:08)

Bilo nekada po poljanama.
Gradske borbe koje preovladjuju nemaju ama baš nikakva pravila.
Primer ti je Kabul kao i Sirijski gradovi, napadači su imali značajno manje gubitke.

Marko

pre 1 godinu

Svi oni koji se imalo razumiju u vojnu taktiku tvrde da vojska koja napada ima 2-3 puta veće gubitke samo tu mogu pročitati obrnuto.zanimljivo....jako zanimljivo.

kaljkuljator

pre 1 godinu

Dugo najavljivana ruska ofanziva se nije ni desila. Glavni razlog je jer se spremaju za ukrajinsku ofanzivu, oko koje je zapad podigao hype. Navodno, Ukrajina u tu ofanzivu ide "all in". Ako izgube Bakhmut i Seversk, Rusi su za nedelju dana na liniji Slovjansk-Konstantivka, posle kojih su livade do Dnjepropetrovska-Poltave-Harkova.
U prevodu, Ukrajina se brani u Donbasu, a ako Donbas padne, samo Dnjepar može sprečiti Ruse da ne stignu do granice sa Poljskom. A ako Rusi uspešno spreče ovu masovnu ofanzivu (ukoliko ona i postoji, a nije samo medijska priča da zastraši Ruše i spreči ih da i oni sami krenu o ofanzivu dok ne stigne još tehnike sa zapada) - Game over, Ukrajina nema odakle više da dovuče ljude, za razliku od Rusije (ako ruski narod želi da ratuje, naravno).
U Bakhmutu ratuje, praktično, samo Wagner, bez značajne pomoći regularne vojske.

Jojić

pre 1 godinu

Ginu Rusi i Ukrajinci mnogo, ali jedno je kada ginete dok vrsite napad na drugu drzavu, a sasvim drugo ako ste primorani da ginete za "kucni prag". Ko tu ima vecu motivaciju?

mich

pre 1 godinu

Zanimljivo da ukrajinci do detalja i u dolar znaju sve sto se tice rusa, ali zato o svojima ne znaju nista, cuj 30k mrtvih za mesec dana 1000 dnevno.... Ma daj bre, pa da idu u juris frontalno manje bi ih izginulo, ipak nije ovo 45-ta.

mich

pre 1 godinu

Zanimljivo da ukrajinci do detalja i u dolar znaju sve sto se tice rusa, ali zato o svojima ne znaju nista, cuj 30k mrtvih za mesec dana 1000 dnevno.... Ma daj bre, pa da idu u juris frontalno manje bi ih izginulo, ipak nije ovo 45-ta.

kaljkuljator

pre 1 godinu

Dugo najavljivana ruska ofanziva se nije ni desila. Glavni razlog je jer se spremaju za ukrajinsku ofanzivu, oko koje je zapad podigao hype. Navodno, Ukrajina u tu ofanzivu ide "all in". Ako izgube Bakhmut i Seversk, Rusi su za nedelju dana na liniji Slovjansk-Konstantivka, posle kojih su livade do Dnjepropetrovska-Poltave-Harkova.
U prevodu, Ukrajina se brani u Donbasu, a ako Donbas padne, samo Dnjepar može sprečiti Ruse da ne stignu do granice sa Poljskom. A ako Rusi uspešno spreče ovu masovnu ofanzivu (ukoliko ona i postoji, a nije samo medijska priča da zastraši Ruše i spreči ih da i oni sami krenu o ofanzivu dok ne stigne još tehnike sa zapada) - Game over, Ukrajina nema odakle više da dovuče ljude, za razliku od Rusije (ako ruski narod želi da ratuje, naravno).
U Bakhmutu ratuje, praktično, samo Wagner, bez značajne pomoći regularne vojske.

Jojić

pre 1 godinu

Ginu Rusi i Ukrajinci mnogo, ali jedno je kada ginete dok vrsite napad na drugu drzavu, a sasvim drugo ako ste primorani da ginete za "kucni prag". Ko tu ima vecu motivaciju?

Alexa

pre 1 godinu

Znaci ne mogu da isteraju okupatora koji je bez vojske, municije, i jos sa mrtvim predsednikom? Uz svu zapadnu pomoc ne mogu da poraze Putinovog dvojnika sa lopatom i bez cizama.

Marko

pre 1 godinu

Svi oni koji se imalo razumiju u vojnu taktiku tvrde da vojska koja napada ima 2-3 puta veće gubitke samo tu mogu pročitati obrnuto.zanimljivo....jako zanimljivo.

profesor

pre 1 godinu

Svi oni koji se imalo razumiju u vojnu taktiku tvrde da vojska koja napada ima 2-3 puta veće gubitke samo tu mogu pročitati obrnuto.zanimljivo....jako zanimljivo.
(Marko, 29. mart 2023 10:08)

Bilo nekada po poljanama.
Gradske borbe koje preovladjuju nemaju ama baš nikakva pravila.
Primer ti je Kabul kao i Sirijski gradovi, napadači su imali značajno manje gubitke.

mr no

pre 1 godinu

Ovde upošte nije reč o Ukrajini i i Ukrajincima, koliko god to ružno zvučalo. Ovde se radi o dominaciji u svetu i borbi za prirodne resurse. Ishod ovog rata će odrediti da li će Amerika i dalje voditi glavnu reč u svetskom poretku i bezbednosti ili će se osovina pomeriti na privremeni savez Kina-Rusija. Na slabijem savezniku, Rusiji, se sada oštre koplja za mnogo jačeg i opasnijeg protivnika- Kinu. Rusija ima Donbas, Kina ima Tajvan. Američko prisustvo u Tajvanu je mnogo veće nego u Ukrajini iako je Tajvan deo Kine po svima, pa i po Ujedinjenim Nacijama. Zato se saradnja Kine i Rusije intenzivira iako je iznuđena a ne iskreno prijateljska i zato je predsednik Si na kraju poslednjeg sastanka izjavio da se sada dešavaju "stogodišnje" promene. Narednih desetak godina će odrediti budućeg vladara planete. A mi, mali, možemo samo da navijamo za ove ili one. Mislim da je nama mnogo bliži "zapadnjački" vrednosni, poslovni i kulturni obrazac od "istočnjačkog" sa svim svojim manama koje nam smetaju.
A ako neko misli da će svet biti bolji i pravedniji kad Kina bude vladala, neka razmisli još malo.

coaBeč

pre 1 godinu

zamislite ako su ruski gubitci toliki...koliki su tek ukrajinski i zapadnjacki koji se bore tamo! realno kad se mogućnosti Ukrajine i Rusije uporede ko sa čime raspolaže,pa razmislite sami! Ukrajinski gubitci du sigurno više puta veći od ruskih!

Х

pre 1 godinu

Читајући западне медије Зеленски, Кличко и украјинска војска задњих месец дана пију чај у Владивостоку.

DM32

pre 1 godinu

(kaljkuljator, 29. mart 2023 10:45)

Uh, OK.
Ruska ofanziva je u toku, to sto je podbacila ne znaci da nije pocela.
U Bahmutu Wagner ima najvise medijskog prostora, ali definitivno nisu sami tamo. Sirina fronta ne dopusta mnogo prostora i Ukrajina se odlicno brani. Wagner drzi severni sektor, na jugu su regularne specijalne Ruske trupe. Avijacija i artiljerija koja non stop dejstvuje po Bahmutu nije 100% pod Wagnerom. DNR/LNR takodje ucestvuje u napadu. U Ugledaru su prilicno ozbiljno napali i potpuno su potuceni. To nije bila u pitanju proba ili nesto slicno, vec pravi, puni frontalni juris specijalnih jedinica koji je propao. Na Kremini su okupili nekoliko elitnih divizija (padobranci, gardisti) sa modernim oklopom (samo Armata se nije ukljucila na tom sektoru) sa ciljem da vrati teritoriji koju su izgubili u Harkovskoj ofanzivi. Zrtve su ogromne na obe strane, ali front ne mrda.
Da je Ukrajina u teskoj situaciji jeste, ali nije toliko ocajna da par kompleksa rovovoa u Donbasu brani Ukrajinu. Ako su sta pokazali u ovom ratu je to da su izuzetno sposobni i brane se dosta dobro, s obzirom na situaciju. Imaju ogromne gubitke ali se drze. Rusija u teoriji ima vise potencijala, ali da li je tako? Ako se budu trosili kao do sada, puci ce politicki kod kuce. Dok god se NATO konkretno ne ukljuci u boru, nije borba na zivot i smrt za Rusiju.

Mladen

pre 1 godinu

@29 mart. Rim nije dominirao svijetom, držali su kontrolu nad basenom Sredozemlja i Zapadnom Evropom. Izvan toga se njihova vlast nije protezala.Od Mesopotamije do Indije protezala se vlast Parćanskog a kasnije Sasanidskog carstva. Daleki istok je bio pod kontrolom Kineskog carstva.Nije bilo nikakve "zapadne dominacije svijetom".To postaje još očiglednije nakon propasti Rimskog carstva i ekspanzije islama. Evropa je veći dio srednjeg vijeka bila "crna rupa" svijeta. Prava dominacija počinje tek od 18 vijeka, kad su nastala evropska kolonijalna carstva, dok su Mogulska, Osmanlijska i jos neke azijske civilizacije počele da stagniraju.

.

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?

Veteran

pre 1 godinu

U Bakhmutu ratuje, praktično, samo Wagner, bez značajne pomoći regularne vojske.
(kaljkuljator, 29. mart 2023 10:45)

To je zato što je regularna vojska zapravo sastavljena od rezervista koji su nesposobni po difoltu plus treba obezbediti nekoliko hiljada kilometara dugu granicu.
Wagner je zapravo najsposobnija sila koju rusi imaju na frontu a kao što vidimo zadnjih dana, ta grupa je pred pucanjem.
Rusija, ovakva kakva je ne može da pobedi NATO.

partizan

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?
(., 29. mart 2023 11:53)
Zapadna civilizacija pocinje dominaciju u vreme renesanse, pa cak i tada se Evropa smatrala poprilicno zaostalom, tek od 18 tog veka krece zaista dominacija, sto znaci tek su na pocetku zapravo. Doduse, sada se promene desavaju mnogo brze.

igg

pre 1 godinu

Auuu, pa ovi su za par dana u Moskvi, Sankt Peterburgu i Vladivostoku. jao Rusima
(Petar, 29. mart 2023 10:07)

Nije mi jasno kako Ukrajinci mogu da dodju do Moskve itd, kada su Rusi od septembra u Kijevu i od januara na poljskoj granici gde apsolutno kontrolišu šta ulazi u Ukrajinu. Tačnije, ni metak ne može da prodje iz Poljske.

.

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?
(., 29. mart 2023 11:53)

Zapadna civilizacija pocinje dominaciju u vreme renesanse, pa cak i tada se Evropa smatrala poprilicno zaostalom, tek od 18 tog veka krece zaista dominacija, sto znaci tek su na pocetku zapravo. Doduse, sada se promene desavaju mnogo brze.
(partizan, 29. mart 2023 12:15)

Da, da Rimsko Carstvo je bila čisto azijska vladavina.

Jojić

pre 1 godinu

Ginu Rusi i Ukrajinci mnogo, ali jedno je kada ginete dok vrsite napad na drugu drzavu, a sasvim drugo ako ste primorani da ginete za "kucni prag". Ko tu ima vecu motivaciju?

Marko

pre 1 godinu

Svi oni koji se imalo razumiju u vojnu taktiku tvrde da vojska koja napada ima 2-3 puta veće gubitke samo tu mogu pročitati obrnuto.zanimljivo....jako zanimljivo.

Veteran

pre 1 godinu

U Bakhmutu ratuje, praktično, samo Wagner, bez značajne pomoći regularne vojske.
(kaljkuljator, 29. mart 2023 10:45)

To je zato što je regularna vojska zapravo sastavljena od rezervista koji su nesposobni po difoltu plus treba obezbediti nekoliko hiljada kilometara dugu granicu.
Wagner je zapravo najsposobnija sila koju rusi imaju na frontu a kao što vidimo zadnjih dana, ta grupa je pred pucanjem.
Rusija, ovakva kakva je ne može da pobedi NATO.

kaljkuljator

pre 1 godinu

Dugo najavljivana ruska ofanziva se nije ni desila. Glavni razlog je jer se spremaju za ukrajinsku ofanzivu, oko koje je zapad podigao hype. Navodno, Ukrajina u tu ofanzivu ide "all in". Ako izgube Bakhmut i Seversk, Rusi su za nedelju dana na liniji Slovjansk-Konstantivka, posle kojih su livade do Dnjepropetrovska-Poltave-Harkova.
U prevodu, Ukrajina se brani u Donbasu, a ako Donbas padne, samo Dnjepar može sprečiti Ruse da ne stignu do granice sa Poljskom. A ako Rusi uspešno spreče ovu masovnu ofanzivu (ukoliko ona i postoji, a nije samo medijska priča da zastraši Ruše i spreči ih da i oni sami krenu o ofanzivu dok ne stigne još tehnike sa zapada) - Game over, Ukrajina nema odakle više da dovuče ljude, za razliku od Rusije (ako ruski narod želi da ratuje, naravno).
U Bakhmutu ratuje, praktično, samo Wagner, bez značajne pomoći regularne vojske.

DM32

pre 1 godinu

(kaljkuljator, 29. mart 2023 10:45)

Uh, OK.
Ruska ofanziva je u toku, to sto je podbacila ne znaci da nije pocela.
U Bahmutu Wagner ima najvise medijskog prostora, ali definitivno nisu sami tamo. Sirina fronta ne dopusta mnogo prostora i Ukrajina se odlicno brani. Wagner drzi severni sektor, na jugu su regularne specijalne Ruske trupe. Avijacija i artiljerija koja non stop dejstvuje po Bahmutu nije 100% pod Wagnerom. DNR/LNR takodje ucestvuje u napadu. U Ugledaru su prilicno ozbiljno napali i potpuno su potuceni. To nije bila u pitanju proba ili nesto slicno, vec pravi, puni frontalni juris specijalnih jedinica koji je propao. Na Kremini su okupili nekoliko elitnih divizija (padobranci, gardisti) sa modernim oklopom (samo Armata se nije ukljucila na tom sektoru) sa ciljem da vrati teritoriji koju su izgubili u Harkovskoj ofanzivi. Zrtve su ogromne na obe strane, ali front ne mrda.
Da je Ukrajina u teskoj situaciji jeste, ali nije toliko ocajna da par kompleksa rovovoa u Donbasu brani Ukrajinu. Ako su sta pokazali u ovom ratu je to da su izuzetno sposobni i brane se dosta dobro, s obzirom na situaciju. Imaju ogromne gubitke ali se drze. Rusija u teoriji ima vise potencijala, ali da li je tako? Ako se budu trosili kao do sada, puci ce politicki kod kuce. Dok god se NATO konkretno ne ukljuci u boru, nije borba na zivot i smrt za Rusiju.

.

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?

mich

pre 1 godinu

Zanimljivo da ukrajinci do detalja i u dolar znaju sve sto se tice rusa, ali zato o svojima ne znaju nista, cuj 30k mrtvih za mesec dana 1000 dnevno.... Ma daj bre, pa da idu u juris frontalno manje bi ih izginulo, ipak nije ovo 45-ta.

Alexa

pre 1 godinu

Znaci ne mogu da isteraju okupatora koji je bez vojske, municije, i jos sa mrtvim predsednikom? Uz svu zapadnu pomoc ne mogu da poraze Putinovog dvojnika sa lopatom i bez cizama.

igg

pre 1 godinu

Auuu, pa ovi su za par dana u Moskvi, Sankt Peterburgu i Vladivostoku. jao Rusima
(Petar, 29. mart 2023 10:07)

Nije mi jasno kako Ukrajinci mogu da dodju do Moskve itd, kada su Rusi od septembra u Kijevu i od januara na poljskoj granici gde apsolutno kontrolišu šta ulazi u Ukrajinu. Tačnije, ni metak ne može da prodje iz Poljske.

mr no

pre 1 godinu

Ovde upošte nije reč o Ukrajini i i Ukrajincima, koliko god to ružno zvučalo. Ovde se radi o dominaciji u svetu i borbi za prirodne resurse. Ishod ovog rata će odrediti da li će Amerika i dalje voditi glavnu reč u svetskom poretku i bezbednosti ili će se osovina pomeriti na privremeni savez Kina-Rusija. Na slabijem savezniku, Rusiji, se sada oštre koplja za mnogo jačeg i opasnijeg protivnika- Kinu. Rusija ima Donbas, Kina ima Tajvan. Američko prisustvo u Tajvanu je mnogo veće nego u Ukrajini iako je Tajvan deo Kine po svima, pa i po Ujedinjenim Nacijama. Zato se saradnja Kine i Rusije intenzivira iako je iznuđena a ne iskreno prijateljska i zato je predsednik Si na kraju poslednjeg sastanka izjavio da se sada dešavaju "stogodišnje" promene. Narednih desetak godina će odrediti budućeg vladara planete. A mi, mali, možemo samo da navijamo za ove ili one. Mislim da je nama mnogo bliži "zapadnjački" vrednosni, poslovni i kulturni obrazac od "istočnjačkog" sa svim svojim manama koje nam smetaju.
A ako neko misli da će svet biti bolji i pravedniji kad Kina bude vladala, neka razmisli još malo.

coaBeč

pre 1 godinu

zamislite ako su ruski gubitci toliki...koliki su tek ukrajinski i zapadnjacki koji se bore tamo! realno kad se mogućnosti Ukrajine i Rusije uporede ko sa čime raspolaže,pa razmislite sami! Ukrajinski gubitci du sigurno više puta veći od ruskih!

.

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?
(., 29. mart 2023 11:53)

Zapadna civilizacija pocinje dominaciju u vreme renesanse, pa cak i tada se Evropa smatrala poprilicno zaostalom, tek od 18 tog veka krece zaista dominacija, sto znaci tek su na pocetku zapravo. Doduse, sada se promene desavaju mnogo brze.
(partizan, 29. mart 2023 12:15)

Da, da Rimsko Carstvo je bila čisto azijska vladavina.

profesor

pre 1 godinu

Svi oni koji se imalo razumiju u vojnu taktiku tvrde da vojska koja napada ima 2-3 puta veće gubitke samo tu mogu pročitati obrnuto.zanimljivo....jako zanimljivo.
(Marko, 29. mart 2023 10:08)

Bilo nekada po poljanama.
Gradske borbe koje preovladjuju nemaju ama baš nikakva pravila.
Primer ti je Kabul kao i Sirijski gradovi, napadači su imali značajno manje gubitke.

Х

pre 1 godinu

Читајући западне медије Зеленски, Кличко и украјинска војска задњих месец дана пију чај у Владивостоку.

partizan

pre 1 godinu

Ljudi, zapadna civilizacija vlada planetom više od 2000 godina. Vi stvarno mislite da jedna specijalna vojna operacija koja se već mesecima vrti oko mesta veličine Ropočeva može da to promeni? I verujete da se tako nešto može promeniti u vremenskom okviru od par godina?
(., 29. mart 2023 11:53)
Zapadna civilizacija pocinje dominaciju u vreme renesanse, pa cak i tada se Evropa smatrala poprilicno zaostalom, tek od 18 tog veka krece zaista dominacija, sto znaci tek su na pocetku zapravo. Doduse, sada se promene desavaju mnogo brze.

Mladen

pre 1 godinu

@29 mart. Rim nije dominirao svijetom, držali su kontrolu nad basenom Sredozemlja i Zapadnom Evropom. Izvan toga se njihova vlast nije protezala.Od Mesopotamije do Indije protezala se vlast Parćanskog a kasnije Sasanidskog carstva. Daleki istok je bio pod kontrolom Kineskog carstva.Nije bilo nikakve "zapadne dominacije svijetom".To postaje još očiglednije nakon propasti Rimskog carstva i ekspanzije islama. Evropa je veći dio srednjeg vijeka bila "crna rupa" svijeta. Prava dominacija počinje tek od 18 vijeka, kad su nastala evropska kolonijalna carstva, dok su Mogulska, Osmanlijska i jos neke azijske civilizacije počele da stagniraju.