Utorak, 01.08.2006.

20:28

Rangiranje brendova po kvalitetu u SAD

Rangiranje brendova po kvalitetu u SAD IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

nebojsa

pre 17 godina

Srbi su jedina nacija kojim je imerativ jedan golf-kazu jeftini delovi,dobar za nase puteve,a ja kazem onaj ko je samo jedanputa seo za bilo koju TOYOTA-u,shvatio bi da u pouzdaniji,kvalitetniji,auto nije mogao sesti.LJUDI TOYOTE SE NE KVARE.JD POWER AND ASSOC... NE LAZE.TI AUTOMOBILI SU NEUNISTIVI.LEXUS KAO REPER KVALITETA I LUKSUZA GLUPO JE TROSISTI RECI HVALE.ZATO PROBAJTE PA ONDA PRICAJTE!!!

Lexus_Alexinac

pre 18 godina

Slazem se sa Kirkom.I ja vozim Corollu XL '91 i stvarno imam samo rechi hvale(shto se tiche pouzdanosti i ostalog).Shto se tiche dizajna,mislim (realno) da su japanska vozila neshto iza evropskih,ali po pouzdanosti i kvalitetu definitivno su no.1.U mom gradu se recimo voze vecinom nemachka vozila,mada se i broj japanskih povecava u zadnje vreme (pogotovo zadnjih 10 godina).Poshto kucji imam mehanicharsku radionicu,automobili koji dolaze su vecjinom nemachke proizvodnje,dok u principu na svakih 2-3 meseca navrati po neki "japanac".Ovo gore navedeno ne mora da bude merilo kvaliteta,ali srazmerno broju nemachkih i japanskih vozila (napominjem u mom gradu),broj vozila koja se vishe kvare su nemachka, definitivno.Jedno sigurno znam, a to je da ce sledecji auto koji budem kupovao (ako Bog da) biti Toyota,eventualno Honda,Mazda...I da,da ne zaboravim,hteo sam josh ovo:
Volkswagen se vozi,Toyota se voli!

kirk

pre 19 godina

Po meni toyota kao marka je najpouzdaniji auto i nije ni cudo sto ce vec ove godine da postane prvi svetski proizvodjac automobila prestignuvsi glamurozni GM.Moje iskustvo sa ovom markom je sledece:imam corollu kupljenu novu 90,presla je 490000km i dan danas radi kao sat,nikakvih težih kvarova,jednom me je samo ostavila ne na putu vec u garazi nije htela da upali i to mojom greskom (ostavio sam svetla upaljena i akumulator se ispraznio).to je marka koja kad se jednom kupi jednostavno ostajes njoj veran.Tacno je da toyotu kupuju srednjovecni ljudi koji nemaju veliku potrebu za brzinom i turazom ali ljudi pola miliona,milion kilometara nije malo.za ovih 17 godina samo sam kupovao potrosni materijal,ne bi je menjao i nadam se da cu ove godine u mojoj garazi da pored nje imam avensisa ili novu corollu.Nemam nista protiv drugih marki ali jednom kupljena toyota je uvek i samo uvek toyota i svaka naredna toyota.Verujte mi postala je deo mene i moje porodice.

sin pustinje

pre 19 godina

Samo kratko da kazem par reci sta se vozi na ME:
1. 80% taxija u Dubaiju je TOYOTA CAMRY 1-5 godina starosti sa oko 1.000.000km na sebi. To je kao Mecka 200D kod nas proslog veka.
2. Tri jedina dzipa koja stavno mogu na pesak su:
a) Toyota Landcruser - onaj pravi a ne mali Prado koji u jugi valjaju kao landcruser - 60%
b) Nisan Patrol - 30%
c) Land Rover Defender - 10%
Cene dzipova sa srednjom opremom su oko 30 000E i to za benzince od 4500cc. A nas ne deru nimalo u jugi.

Licno iskustvo:
1. Toyota Camry 24 godine stara sa 450.000 milja na sebi samo sa manjim popravkama i servisom.
2. Isuzu Trooper 4 godine star sa 200.000 km na sebi i samo redovan servis bez i jednog otkaza.
Pa vi pljujte po japancima i hvalite fensi evropske automobile koji su otprilike 2 - 2.5 puta skupli.
Legendary King of the Desert - TOYOTA LAND CRUSER

Nebojsa, Toronto

pre 19 godina

Malo i o njihoj analizi, odavno se auto proizvodjaci koriste ovakvim nezavisnim anketama kao marketinskim oruzjem pri kampanji promocije modela, pogona gde su proizvedeni ili marke. Slicne pojedinacne recenzije mozete naci i na Edmunds.com ili Consumer Report. Ostrasceni ljubitelji ovih ili onih ce uvek osporavati rezultate zavisno od godine i samih pokazatelja kvaliteta. Izvestaj od pouzdanosti i kvalitetu posle tri godine je cesto drugaciji od ocena inicijalnog kvaliteta posle 90 dana upotrebe vozila. U tom segmentu su podjednako dobri svi veci igraci ali opet zavisi i od ciljne grupe. Za nekoga ko kupuje luxury sedan je Toyota Corolla dno dna pa makar je proglasavali za auto veka a na drugoj strani sami korisnici danas podjednko "strucno" ocenjuju sporete, kosacice za travu i kola pa je pitanje koliko je to relevantni pokazatelj kvailteta.

Mustang

pre 19 godina

Ljudi, shvatite vise da je ovo za Ameriku, ne za Evropu. Znaci, nekad vas ne cudi sto BMW, Mercedes, Audi, VW i slicni nisu u vrhu i nek vas ne cudi sto Alfe i Pezoa nema na listi jer se oni ne prodaju ovde.

Milan

pre 19 godina

Moram da primetim da ovakav tip anketa nije baš sasvim objektivan, ali i da su naši "poznavaoci" automobila vrlo tvrdoglavi, neki bi izgleda život dali za VW ili Audi, mada se sreću i kosooki fanatici. Moram da priznam da ne razumem kako neko pokušava da poredi automobile a da verovatno u nijedan od njih nikada nije ni seo.

Nesha

pre 19 godina

Published: August 02, 2006
TOYOTA JE NADMASILA FORD KAO BROJ 2 PRODAVAC AUTOMOBILA U JULU
Toyota skočila 16,2%, Ford spao 34%
Detroit (AdAge.com) – Juli je bio veoma dobar mesec za Toyota Motor Sales u USA. Dok cela US auto industrija u julu beleži pad od 14% u prodaji novih vozila, Toyota je iznenadila analitičare svojim rastom prodaje od 16,2% za modele Toyote, Scion I Lexus.
426 brojki
241,826 kola koje je Toyota Motors prodala proslog meseca su bili dovoljni da izguraju Ford sa No.2 pozicije za samo 426 brojki. Za Toyotu julska prodaja predstavlja rekordnih 16,2% mesečnog učešća u tržištu, po podacima Merrill Lynch-a.
...

bikan

pre 19 godina

Kao poznavaoc autoindustrije moram da vam skrenem paznju: prvo, Americko trziste je NAJ kompententije u svetu: ovde je konkurencija NAJintenzivnija, ovde se proda vise milijona novoh vozila (daleko vise nego bile gde u svetu), TACKA. To je cinjenica pa vi sad mozete da teorisete ali ...

Ja nisam ljubitelj JD P&A type statistika jer su veoma ogranicene. Postoje kategotija kvarova i postoje kategorije problema: kad je BMW izasao sa I-drive (7serija) veliki broj kvarova/problema je reportovan kod dealera. Ali u veliki broj slucaja to je samo bila vlasnikova greska (moze da se kaze i da je to los design) ali i takvi kvarovi/problemi se rekorduju u "kvarove".

Takodje je vazno kao sto je neko gore napisao ko kupuje odredjena vozila, starost i pol. Zasto je ovo vazno: nacin voznje i ponasanje utice na "kvalitet" vozila. 10 Toyote CAMRY kod 10 porodicna coveka (40-50god) ce trajati duze nego ista ta 10 modela kod muskaraca 18-25 godina. Interesantno, ali TOYATA u americi ne prodaje ni jedan model koji je atraktivan za grupu 18-25 (muskarci). Ko su njihovi kupci? Jedini modeli koji su atraktivni za mlade ljude iz Toyotine familije su SCION (mala, jeftina sportska vozila, i to samo 2-3 modela) i njihovo rangiranje je daleko ispod Industri Std. Solara (jedini model koji moze da se kaze da je sportki, je preskup za mlade ljude i uglavnom su kupci mladje single zene). Ove cinjenice su donekle subjektivne, ali su ipak veoma vazne cinjenice i po meni treba da se ukljuce u istrazivanja o "nekom" kvalitetu.

Jos nesto da dodam: po statistici u klasi manjih luxuznih modela SAAB 9tri je najnepouzdaniji model (sa najvise kvarova), ali kad su vlasnici modela upitani da li bih kupili opet isti model 77% je reklo YES, 13% je reklo nisam siguran (podaci iz auto magazina).

Chicago

pre 19 godina

Ljubitelji SAAB-a procitajte kako se njihovi vlasnici pate: www.carsurvey.org/ Pisu, o svojim vozilima, vlasnici skoro svih marki, raznih modela, iz celoga sveta. Ima priloga i iz Srbije.

Sima

pre 19 godina

Mislim da vam je ovo jedan od slabijih tekstova u ovoj rubrici. Kao prvo nigde se ne pominje mercedes. Ja sam cesto boravio u americi i znam da si i tamo i mercedes i bmw no 1

Dragan Romcevic

pre 19 godina

Ovakva istrazivanja vrsena u Americi imaju malu vaznost za nas u Evropi - mnogi automobili se nikada nece naci na evropskim putevima, a pored toga i kategorizacija je tipicno americka, sto znaci prilicno drugacija od evropske. Pored toga, analiziraju se misljenja vozaca koji su mozda pre toga vozili jedan ili dva automobila. Stoga mislim da sva slicna istrazivanja treba uzimati sa velikom, velikom rezervom. Zamerki ima jos mnogo, ali drugom prilikom ...

Lexus RX400h

pre 19 godina

Zaboravih, kad smo vec kod koje-kakvih listi koje pravi JDP, ova je interesantna :
The least reliable luxury cars (najmanje pouzdani lukszni automobili):
1. Land Rover LR3 ($39.000)
2. Land Rover Range Rover ($75.000)
3. Lincoln Navigator ($50.000)
4.Saab 93 ($26.000)
5. VW Touareg ($37.000)

Lexus RX400h

pre 19 godina

@XKillerX:
Ni ja nemam neko misljenje o VW-u (recall za podizace, EGR, FIS), ali ni Toyota nije bolja. Pa njihov glavni boss je pre par sedmica javno izasao i izvinuo se za zataskavanje odredjenih recall-ova. A od onih koje nisu uspeli zataskati evo samo nekoliko: 2003 Corolla: exterior lighting, power train - axle assembly, 2003 Camry: side/window airbag, 2003 Celica fuel system, 2004, 2005, 2006 Corolla exterior lightning (X2), 2004, 2005 Camry: front/window airbags, front seat belts, itd... Naveo sam samo za Camry i Corolly kao dva najcesca modela. A da ne spominjem njihove SUV i hibridna vozila, svi imaju barem po 3 recall-a u svakoj godini. Lexus je pristojniji ali i kod njega se desavaju. Ako ne verujes proveri sam na www-odi.nhtsa.dot.gov.

Takodje slazem se sa Urbaniakom u vezi opservacije oko profila kupaca i ocekivanja onih koji odlaze u BMW-ov ili Toyotin salon. Samo bih jos dodao da i kod samog anketiranja (dobijao sam JDP ankete) pitanja su takva da bas nije svejedno da li na njih odgovara vozac autobusa ili domacica ili osoba koja u garazi ima rastavljen motor na stolu ili osoba koja u garazi drzi alat za krajcovanje ruza.

XkillerX

pre 19 godina

@Ivan
Apsolutno se slazemo za celicu seste generacije ;) mini-supra, sta vise reci.

@lexus
Mudro zboris, medjutim iako ta dva auta imaju dodirne tacke (performanse) radikalno je drugaciji pristup... A i nikad ne bih kupio auto sa pogonom na zadnje tockove (osim ako bih imao jos par komada koji nisu rwd). Rado bih nastavio diskusiju o is-u i kompaniji ali s obzirom da je skroz off-topic zamolio bih te da mi pises na sxe_killer@yahoo.com (pod uslovom da imas vremena i volje, naravno)

@vlajko
Budi istrajan i trazi drugi auto. I neka te ne bude sram da ides do direktora/menadzera radi resavanja problema (i svadjanja, svadjanja, svadjanja). Jos nijednom nisam sreo corollu kojoj cvrci instrument tabla..?! Izgovora za toliku bruku nema.

A dragi moji golferi molim vas prisetite se masovnog recall-a kada su na svim cetvorkama menjani el.podizaci stakala jer su se olako kvarili. Pa ljudi moji to se ovde desava na ladama i slicnim kantama a ne na nemackom vozilu?!?!

Urbaniak

pre 19 godina

Cudi me da niko nije spomenuo sledece. Naime u ovim ispitivanjima se polazi do cinjenice da je svaki kupac isti. Ali nije i zato su ovakva ispitivanja apsurda. Imalo bi smisla da se krene u detalje o kojoj vrsti kvarova i koje su to zalbe koje kupci imaju.
Covek koji razmislja o kupovini BMW ili Audi vozila nema Toyotu ili Hondu uopste kao varijantu. Pa naravno da onaj ko kupi BMW ocekuje vrhunski nivo u svakom pogledu i zato ce i za najmanju sitnicu da ide u servis, takvog kupca da stavis u famoznu Toyotu verovatno bi podilkanio. Nije svaka roba za svakoga.
I nije samo kod nas nego bogami i ovde preko Okeana ljudi ne da misle nego znaju da su americka kola smece, sto je apsolutna istina (sa izuzetkom par modela). Cak stavise u Srbiji je Neon kao neki auto, a ovde je predmet sprdacine.

nemanja

pre 19 godina

Odlicna studija, lepo stratifikovana. JD Power uvek to radi vrlo kvalitetno. Rezultati su uobicajeni, bez iznenadjenja. Apropo komentara da se favorizuje konzervativan pristup - sve je lepo napisano po kategorijama. Npr. BMW je pouzdan, ne kvari se, ali je komplikovan za upotrebu... Ne vidim da su napisali da je nepouzdan zato sto je komplikovan.

Zlata

pre 19 godina

Niko se nije upustio da ocenjuje SAAB. Verovatno zato sto bi sve ostale marke ostale daleko iza njega. Odlican dizajn, sigurnost, potrosnja goriva, luksuzan, ne kvari se... jeftiniji je od BMW, manje trosi i luksuzniji je. U US BMW voze snobovi.
Nije mi jasno na osnovu cega su Jaguar visko rangirali. Za Jaguar vazi pravilo (sa obe strane okeana): kad kupujes Jaguar, odmah kupi 2. Da imas sta da vozis jer ce jedan uvek biti na servisu.

Magnus Pyke

pre 19 godina

Mala ispravka u vezi slike za Hondu Accord. Na slici je model za EU trziste, isti auto se prodaje u Sev. Americi kao Acura TSX. Accord za americko trziste je dosta veci i stize sa jacim motorom (3.000 ccm i 244KS).
Sto se tice evropskih proizvodjaca stanje (rezultati) je jos gore jer se preko okeana salju samo namunjeni modeli. Najslabiji motori za VW i Audi su 2.0T, odnosno 2500ccm (150 KS) za VW. Mercedesi ne stizu ispod 6-cilindara (osim B-Class sa 2.0(T) modelom), isto vazi i za BMW.
Da ne bude zabune BMW je ipak otisao najdalje u osvajanju ovog trzista i jedini pruza nesto jaci otpor japancima koji rasturaju u svima kategorijama.

Mustang

pre 19 godina

Vecina vas gleda ovu listu po situaciji kakva je u Evropi, a Amerika i Evropa su nebo i zemlja sto se tice automobila.
Volkswagen je kanta ziva i nije ni cudo sto je na samom dnu.

vlajko

pre 19 godina

Vozim Toyotu Corolu D4D, kupljenu pre 6 meseci i uopšte nisam zadovoljan, plastika instrument table cvrči već posle 10.000 km, morao sam da je nosim na optiku odmah nakon 500 km jer nije bio dobro uradjen nulti servis, a klima mi ne radi dobro, ako vozim preko 160 duže od sat vremena na auto putu a napolju je oko 35 stepeni što je normalno ovih dana u Srbiji klima prestane da radi. U servisu nisu mogli nista da konstatuju kao reklamaciju. Imao sam ranije razne druge aute ukljucujuci i Toyotu Avensis 2.0 benzinac i nisam imao ovakve probleme. Mislim da se ova Toyota pravi u Turskoj ili Engleskoj i to, kao i velika produkcija se odrazava na kvalitet. Mislim da se na novom golfu ovo ne desava.

Dzoni

pre 19 godina

Ova lista je za mene nerealna jer izjednacava kvar na vozilu i kada neko ne zna zasta sluzi neko dugme. Tako se dolazi do apsurdne situacija da npr Toyota i BMW imaju identican broj kvarova ali je zato BMW na sredini liste. Posto BMW uvek koristi najnovije tehhnologije (ili narodski receno ima vise dugmica ) normalno je da ce prosecan kupac imati vise problema da se nauci sta cemu sluzi nego vozac corrole. Drugo ovo je za trziste USA koje se drasticno razlikuje od evropskog kao i to sta ljudi zele i sta cene.

Mustang

pre 19 godina

Ford Ranger, Honda Ridgeline i Subaru Baja u istoj kategoriji? Medju najboljim pickupima nema Forda F-Series koji je najbolji pickup na svetu? Dalji komentar stvarno nije potreban.

zivota

pre 19 godina

Ovde u Vankuveru Golfove voze samo Bosanci (svi), Rumuni i Bugari. Svabe voze japance normalno, nisu valjda poludeli pa da preskupo placaju patriotizam.

Ivan

pre 19 godina

Nazalost, anketa nije ispitala koja kola su najlepsa - mislim da bi Toyota Celica (model pre '99, sa razdvojenim svetlima) pobedila sa lakocom!

goran

pre 19 godina

Ja sam bas jedan od tih srba sto uzdise kad vidi vw i audi. Imam golfa 4-ku koja ima motor od 2 litra i 4 cilindra i kupio sam ga novog. NULA od problema tako da ovo sto pisu liste to je najveca glupost. Ovde u Kanadi toyote i honde voze samo hindusi/pakistanci i azijati. Nasta je nas narod spao da s utrkuje sa Ziftovima. lele

potpisujem

pre 19 godina

Mislim Ameri su morali da uguraju svoje brendove na ovu listu posto posto, a u stvari su na nivou Hyndai-a. Nisam imao izbora vec sam jednom rentirao Hyndai. Noga mi otpala drzeci je visoko u vazduhu iznad pedala gasa i kocnice. Ledja mi otpala na nezgrapnim sedistima, kao da sedim u ljusci jajeta. A sve opski utisak je da sedim u plasticnoj kutiji ala rubbermaid. Americki automobili imaju slicne karakteristike, osim sto se jos vise zgrcim zbog niskog krova. Preglednost puta iz ovih automobila je za ocenu nula tj. prekrsti se pa sta ti bog da.

Toyota izgleda jeste o.k. auto, ali samo za svoju cenu. Uglavno ih vozi srednja klasa koja nema novaca za nesto luksuznije poput Audia, Mercedesa, BMW... Toyota i Honda su igracke u kojoj siromasniji zamisljaju da su njima osvojili svet i dostigli blazenstvo. Mogu njih Japanci budziti da izvana izgledaju luksuzno, ali to prerasta u komediju kad se uporedi sa skupljim automobilima specijalno onim Evropskim. U Severnoj Americi jedino si smeker ako imas upravo Audi ili BMW, sve ostalo im je manje impresivno, mada ako moraju, onda se i sami odlucuju da se zadovolje ovim jeftinijim Toyoticam i Hondicama. Cak ni Lexus, koji spada u kategoriju luxuznog auta, nema visoku reputaciju kao Evropljani.

Merano

pre 19 godina

Sve sve, ali da Ford i Dodge imaju manje kvarova nego BMW i Mercedes, ma to ne mogu i necu nikada da poverujem. Ziveo sam godinu dana u Americi, pa znam dobro koja su kola tamo na ceni.

Lexus RX400h

pre 19 godina

@XkillerX : mozda se neces sloziti ali mislim da Toyota u izvesnoj meri ima auto koji je i razlicit ali u isto vreme i jako slican sa Imprezom WRX STi, a to je auto sa prve slike -- IS350 (za Evolution ne znam posto nikad nisam seo u njega). Iako su WRX i IS350 u nekim stvarima dosta razliciti (prvi je compact sport, ima 4 cilindra, turbo, 300 ks, 0-100 kh za 4.9 sec, spartansku unutrasnjost, drugi je small premium sa 6 cilindara, dual VVT, RWD, 306 ks, 0-100 kmh za 5.3 sec.,pun luksuza) slicnost je (po meni) sto su oba modela napravljena sa namerom da izazovu ista osecanja kod onoga ko ih vozi (shock & awe), tako da sa te strane gledano ako trazis Toyotu koja ce te oduseviti kao Impreza najblizi tome je IS350. Jedina moja zamerka na IS350 je sto se ne pravi i u AWD verziji kao IS250. Takodje jedina zamerka na WRX je sto to ipak nije auto za svaki dan, vec da se provoza jednom sedmicno na nekoj pisti ili drag-racing event-u.

Sto se tice JDP liste ima nekih nelogicnosti, npr. otkuda je Zephyr na njoj kada se taj auto tek pojavio i na kakovom uzorku su radili analizu za njega? Takodje nova koncepcija studije izgleda da je i podrazumevala i re-klasifikaciju odredjenih kategorija vozila. Npr. otkuda XTerra u C-MAV kategoriji? Ili u kategoriji Van-ova su Dodge Caravan i Chrysler T&C (oba mini-vanovi), zajedno sa Savanom koja je klasicni dostavni van? Takodje Miata u compact sport, a S2000 u compact premium sport klasi ?

Mali P

pre 19 godina

@Kakaroth, jedan chika mi reche da je Lexus Toyotin luksuzni, skuplji brend. Kaze da su u manjim modelima Lexusa svi glavni delovi isti kao u jevtinijim Toyotama. Da li si cuo nesto o tome, ili se chika samo salio?

Posmatrac

pre 19 godina

... a da ne pricamo o bezbednosti! Da li biste radije da budete u "cupavoj" situaciji ili ne daj boze sudaru u Passatu ili A4-ci ili pak Corolli ili Camry-u? Ja bih zivot stavio u ruke nemcu bez razmisljanja! A bio sam u situaciji, tako da ne pricam napamet. Toyota je super auto za ljude koji vole da citaju statistike. Audi, VW, BMW, pa i Honda su automobili za ljude koji vole da VOZE.

Dobrica

pre 19 godina

E, moji experti i kakarothi...Zbog takvih "experata" i poznavaoca je u Srbiji i dan danas apsolutno neprevazidjena svetinja ona kochija koja se odaziva na ime Golf ! Prvo da razjasnimo nesto za "poznavaoce". Lexus je premijum brend upravo TOYOTE, A ovo istrazivanje samo jos jednom pokazuje da su japanski i korejski proizvodjaci otisli najdalje u primeni kontrole kvaliteta pre, u toku i nakon proizvodnog procesa u celini. Znaci u toku proizvodnje svih delova i sklopova (a ima ih par hiljada) jednog automobila ma iz kog segmenta. Kod Lexusa je to jednostavno najizrazenije, tj. najkontrolisanije. Za razliku od prosecnog Srbina koji uzdise za VW i Audi modelima na ulici, ja uzdisem za Imprezom, Lancer Evo serijom i Lexusom SC. Cak sam i imao tu neverovatnu srecu u zivotu da provozam jednom prilikom jedan Lexus SC300 '98 god. i mogu slobodno reci da je to jedno od najboljih vozackih iskustava koje sam imao, a vozio sam i BMW i Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Porsche, Volvo, Peugeot, Hondu, itd. Cinjenice su neumoljive, a to sto prosecan srpski vozac sedne iz juga ili stojadina starog 15-30 godina u Golf3, pa mu se cini da je seo u nebesku kociju, je samo jos jedan pokazatelj toga koliko je nasa realnost u stvari jadna...

Nele

pre 19 godina

I ja sam pomalo skeptican sa tabelom koju predtsavlja JD Power and Ass. mada u samoj ima dosta istine. Na primer, jako je cudno da su se evropski brendovi tako lose plasirali a da su koreanci otisli tako visoko. Sa druge strane, posto zivim u americi mogu reci da je tabela prava slika POPULARNOSTI brendova u Americi i bolje je da se tako zove a ne da se bazira na broju kvarova. Tacno je da evropski brendovi i nisu bas preterano popularni ovde i to iz dva razloga: odnos cena/kvalitet nije bas zadovoljavajuci pa se Ameri odlucuju za jeftinija kola od kojih dobijate malte en isti kvalitet (japanci, koreanci) a i delovi su daleko skuplji nego kod ostalih brendova. Drugim recima, americko potrosacko trziste nije zainteresovano da vozi jedna ista kola 20 ili vise godina kao sto to sigurno moze sa BMW vec da kupi nova kola, vozis ih 5-6 godina, onda prodas i opet kupis nova kola. Tako uvek imas relativno nova kola najsavremenije proizvodnje a ne 30 godina starog mercedesa.

SIgor

pre 19 godina

Alo, jel vi ne citate pazljivo. Ovo je rekting automobila za Americko trziste. Tamo nema Avensisa ili nekih drugih modela. Cak su i modeli sa istim nazivom razliciti, npr. Corolla. A to da je jedan VW bolji od Toyote mogu svi samo da sanjaju, sto se i vidi na svakoj listi koja ocenjuje kvalitet vozila. Lexus je postao referenca kvaliteta kao i Toyota i to niko ne moze da pobije.

kakaroth

pre 19 godina

Misim da je totalno neozbiljno porediti Toyotu i BMW. Stvarno je mucno koliko preterujete i obmanjujete prosecne korisnike. Prestanite sa neralnim favorizovanjem japanskih brand-ova. Lexus, BMW, Merceds, Jaguar, Audi...to mozete da poredite a Toyotu sa Wolksvagenom, Hyndai-em, itd. Dakle nikada normalan covek nece pobrkati jedan Avensis sa Audijem A4 ili C-klasom tj. 3-ojkom. To sto vi radite je totalno neprofesionalno totalno amaterski i ulicarski jadno.

Ekspert +

pre 19 godina

Ovo je stvarno smesan rating! Vec godinama Toyota vazi kao najpouzdanija marka, sto nije ni cudo kad ima upola manje elektronike u njenim kolima u odnosu na Nemacke gigante. Sto se tice dizajna oni su najmanje klasu ispod evropskih vozila.
Nerazumljivo je kako Corolla moze biti broj 1. u svojoj klasi, kada cenom nista nije slabija od npr. Audijeve 3-ke ili Golfa 5. Kvalitetom, po meni barem, su ova nemacka vozila daleko bolja.

Miki

pre 19 godina

Autor kaze: "Brendovi sa najmanje kvarova i defekata bili su: BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche i Toyota."
Da bi smo kasnije u tabeli broja defekata na 100 vozila nasli BMW vrlo blizu dna.
(moderator: u tabeli je dat poredak nakon sabiranja posmatranih segmenata kvaliteta - broj problema je relativan pokazatelj i obuhvata defekte, otkaze ali i probleme u dizajnu).

Pa zatim: "Na primer, BMW po malom broju otkaza stoji rame uz rame sa Toyotom." A posle vidimo da je ta Toyota na cetvrtom mestu daleko od BMW. (moderator: isto objasnjenje)

Da li je autor procitao sta je pisao? Cudno je i sto je Audi ispod industrijskog proseka? I VW je pri dnu liste?
Nisam nikakav obozavalac nemackih automobila, ali mi vrlo cudno sve ovo izgleda. Sta je tu tacno?

XkillerX

pre 19 godina

Svaka cast Toyoti koja iako vecinu vozila pravi van japana jos uvek odrzava nad-japanski kvalitet i pouzdanost. Jos samo kad bi napravili konkurenta imprezi/evolutionu da i mi mladi imamo o cemu da sanjarimo.

Dobrica

pre 19 godina

E, moji experti i kakarothi...Zbog takvih "experata" i poznavaoca je u Srbiji i dan danas apsolutno neprevazidjena svetinja ona kochija koja se odaziva na ime Golf ! Prvo da razjasnimo nesto za "poznavaoce". Lexus je premijum brend upravo TOYOTE, A ovo istrazivanje samo jos jednom pokazuje da su japanski i korejski proizvodjaci otisli najdalje u primeni kontrole kvaliteta pre, u toku i nakon proizvodnog procesa u celini. Znaci u toku proizvodnje svih delova i sklopova (a ima ih par hiljada) jednog automobila ma iz kog segmenta. Kod Lexusa je to jednostavno najizrazenije, tj. najkontrolisanije. Za razliku od prosecnog Srbina koji uzdise za VW i Audi modelima na ulici, ja uzdisem za Imprezom, Lancer Evo serijom i Lexusom SC. Cak sam i imao tu neverovatnu srecu u zivotu da provozam jednom prilikom jedan Lexus SC300 '98 god. i mogu slobodno reci da je to jedno od najboljih vozackih iskustava koje sam imao, a vozio sam i BMW i Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Porsche, Volvo, Peugeot, Hondu, itd. Cinjenice su neumoljive, a to sto prosecan srpski vozac sedne iz juga ili stojadina starog 15-30 godina u Golf3, pa mu se cini da je seo u nebesku kociju, je samo jos jedan pokazatelj toga koliko je nasa realnost u stvari jadna...

XkillerX

pre 19 godina

Svaka cast Toyoti koja iako vecinu vozila pravi van japana jos uvek odrzava nad-japanski kvalitet i pouzdanost. Jos samo kad bi napravili konkurenta imprezi/evolutionu da i mi mladi imamo o cemu da sanjarimo.

nebojsa

pre 17 godina

Srbi su jedina nacija kojim je imerativ jedan golf-kazu jeftini delovi,dobar za nase puteve,a ja kazem onaj ko je samo jedanputa seo za bilo koju TOYOTA-u,shvatio bi da u pouzdaniji,kvalitetniji,auto nije mogao sesti.LJUDI TOYOTE SE NE KVARE.JD POWER AND ASSOC... NE LAZE.TI AUTOMOBILI SU NEUNISTIVI.LEXUS KAO REPER KVALITETA I LUKSUZA GLUPO JE TROSISTI RECI HVALE.ZATO PROBAJTE PA ONDA PRICAJTE!!!

zivota

pre 19 godina

Ovde u Vankuveru Golfove voze samo Bosanci (svi), Rumuni i Bugari. Svabe voze japance normalno, nisu valjda poludeli pa da preskupo placaju patriotizam.

sin pustinje

pre 19 godina

Samo kratko da kazem par reci sta se vozi na ME:
1. 80% taxija u Dubaiju je TOYOTA CAMRY 1-5 godina starosti sa oko 1.000.000km na sebi. To je kao Mecka 200D kod nas proslog veka.
2. Tri jedina dzipa koja stavno mogu na pesak su:
a) Toyota Landcruser - onaj pravi a ne mali Prado koji u jugi valjaju kao landcruser - 60%
b) Nisan Patrol - 30%
c) Land Rover Defender - 10%
Cene dzipova sa srednjom opremom su oko 30 000E i to za benzince od 4500cc. A nas ne deru nimalo u jugi.

Licno iskustvo:
1. Toyota Camry 24 godine stara sa 450.000 milja na sebi samo sa manjim popravkama i servisom.
2. Isuzu Trooper 4 godine star sa 200.000 km na sebi i samo redovan servis bez i jednog otkaza.
Pa vi pljujte po japancima i hvalite fensi evropske automobile koji su otprilike 2 - 2.5 puta skupli.
Legendary King of the Desert - TOYOTA LAND CRUSER

kirk

pre 19 godina

Po meni toyota kao marka je najpouzdaniji auto i nije ni cudo sto ce vec ove godine da postane prvi svetski proizvodjac automobila prestignuvsi glamurozni GM.Moje iskustvo sa ovom markom je sledece:imam corollu kupljenu novu 90,presla je 490000km i dan danas radi kao sat,nikakvih težih kvarova,jednom me je samo ostavila ne na putu vec u garazi nije htela da upali i to mojom greskom (ostavio sam svetla upaljena i akumulator se ispraznio).to je marka koja kad se jednom kupi jednostavno ostajes njoj veran.Tacno je da toyotu kupuju srednjovecni ljudi koji nemaju veliku potrebu za brzinom i turazom ali ljudi pola miliona,milion kilometara nije malo.za ovih 17 godina samo sam kupovao potrosni materijal,ne bi je menjao i nadam se da cu ove godine u mojoj garazi da pored nje imam avensisa ili novu corollu.Nemam nista protiv drugih marki ali jednom kupljena toyota je uvek i samo uvek toyota i svaka naredna toyota.Verujte mi postala je deo mene i moje porodice.

Lexus_Alexinac

pre 18 godina

Slazem se sa Kirkom.I ja vozim Corollu XL '91 i stvarno imam samo rechi hvale(shto se tiche pouzdanosti i ostalog).Shto se tiche dizajna,mislim (realno) da su japanska vozila neshto iza evropskih,ali po pouzdanosti i kvalitetu definitivno su no.1.U mom gradu se recimo voze vecinom nemachka vozila,mada se i broj japanskih povecava u zadnje vreme (pogotovo zadnjih 10 godina).Poshto kucji imam mehanicharsku radionicu,automobili koji dolaze su vecjinom nemachke proizvodnje,dok u principu na svakih 2-3 meseca navrati po neki "japanac".Ovo gore navedeno ne mora da bude merilo kvaliteta,ali srazmerno broju nemachkih i japanskih vozila (napominjem u mom gradu),broj vozila koja se vishe kvare su nemachka, definitivno.Jedno sigurno znam, a to je da ce sledecji auto koji budem kupovao (ako Bog da) biti Toyota,eventualno Honda,Mazda...I da,da ne zaboravim,hteo sam josh ovo:
Volkswagen se vozi,Toyota se voli!

Nele

pre 19 godina

I ja sam pomalo skeptican sa tabelom koju predtsavlja JD Power and Ass. mada u samoj ima dosta istine. Na primer, jako je cudno da su se evropski brendovi tako lose plasirali a da su koreanci otisli tako visoko. Sa druge strane, posto zivim u americi mogu reci da je tabela prava slika POPULARNOSTI brendova u Americi i bolje je da se tako zove a ne da se bazira na broju kvarova. Tacno je da evropski brendovi i nisu bas preterano popularni ovde i to iz dva razloga: odnos cena/kvalitet nije bas zadovoljavajuci pa se Ameri odlucuju za jeftinija kola od kojih dobijate malte en isti kvalitet (japanci, koreanci) a i delovi su daleko skuplji nego kod ostalih brendova. Drugim recima, americko potrosacko trziste nije zainteresovano da vozi jedna ista kola 20 ili vise godina kao sto to sigurno moze sa BMW vec da kupi nova kola, vozis ih 5-6 godina, onda prodas i opet kupis nova kola. Tako uvek imas relativno nova kola najsavremenije proizvodnje a ne 30 godina starog mercedesa.

SIgor

pre 19 godina

Alo, jel vi ne citate pazljivo. Ovo je rekting automobila za Americko trziste. Tamo nema Avensisa ili nekih drugih modela. Cak su i modeli sa istim nazivom razliciti, npr. Corolla. A to da je jedan VW bolji od Toyote mogu svi samo da sanjaju, sto se i vidi na svakoj listi koja ocenjuje kvalitet vozila. Lexus je postao referenca kvaliteta kao i Toyota i to niko ne moze da pobije.

Posmatrac

pre 19 godina

... a da ne pricamo o bezbednosti! Da li biste radije da budete u "cupavoj" situaciji ili ne daj boze sudaru u Passatu ili A4-ci ili pak Corolli ili Camry-u? Ja bih zivot stavio u ruke nemcu bez razmisljanja! A bio sam u situaciji, tako da ne pricam napamet. Toyota je super auto za ljude koji vole da citaju statistike. Audi, VW, BMW, pa i Honda su automobili za ljude koji vole da VOZE.

Mustang

pre 19 godina

Vecina vas gleda ovu listu po situaciji kakva je u Evropi, a Amerika i Evropa su nebo i zemlja sto se tice automobila.
Volkswagen je kanta ziva i nije ni cudo sto je na samom dnu.

Milan

pre 19 godina

Moram da primetim da ovakav tip anketa nije baš sasvim objektivan, ali i da su naši "poznavaoci" automobila vrlo tvrdoglavi, neki bi izgleda život dali za VW ili Audi, mada se sreću i kosooki fanatici. Moram da priznam da ne razumem kako neko pokušava da poredi automobile a da verovatno u nijedan od njih nikada nije ni seo.

Mustang

pre 19 godina

Ljudi, shvatite vise da je ovo za Ameriku, ne za Evropu. Znaci, nekad vas ne cudi sto BMW, Mercedes, Audi, VW i slicni nisu u vrhu i nek vas ne cudi sto Alfe i Pezoa nema na listi jer se oni ne prodaju ovde.

kakaroth

pre 19 godina

Misim da je totalno neozbiljno porediti Toyotu i BMW. Stvarno je mucno koliko preterujete i obmanjujete prosecne korisnike. Prestanite sa neralnim favorizovanjem japanskih brand-ova. Lexus, BMW, Merceds, Jaguar, Audi...to mozete da poredite a Toyotu sa Wolksvagenom, Hyndai-em, itd. Dakle nikada normalan covek nece pobrkati jedan Avensis sa Audijem A4 ili C-klasom tj. 3-ojkom. To sto vi radite je totalno neprofesionalno totalno amaterski i ulicarski jadno.

potpisujem

pre 19 godina

Mislim Ameri su morali da uguraju svoje brendove na ovu listu posto posto, a u stvari su na nivou Hyndai-a. Nisam imao izbora vec sam jednom rentirao Hyndai. Noga mi otpala drzeci je visoko u vazduhu iznad pedala gasa i kocnice. Ledja mi otpala na nezgrapnim sedistima, kao da sedim u ljusci jajeta. A sve opski utisak je da sedim u plasticnoj kutiji ala rubbermaid. Americki automobili imaju slicne karakteristike, osim sto se jos vise zgrcim zbog niskog krova. Preglednost puta iz ovih automobila je za ocenu nula tj. prekrsti se pa sta ti bog da.

Toyota izgleda jeste o.k. auto, ali samo za svoju cenu. Uglavno ih vozi srednja klasa koja nema novaca za nesto luksuznije poput Audia, Mercedesa, BMW... Toyota i Honda su igracke u kojoj siromasniji zamisljaju da su njima osvojili svet i dostigli blazenstvo. Mogu njih Japanci budziti da izvana izgledaju luksuzno, ali to prerasta u komediju kad se uporedi sa skupljim automobilima specijalno onim Evropskim. U Severnoj Americi jedino si smeker ako imas upravo Audi ili BMW, sve ostalo im je manje impresivno, mada ako moraju, onda se i sami odlucuju da se zadovolje ovim jeftinijim Toyoticam i Hondicama. Cak ni Lexus, koji spada u kategoriju luxuznog auta, nema visoku reputaciju kao Evropljani.

Mustang

pre 19 godina

Ford Ranger, Honda Ridgeline i Subaru Baja u istoj kategoriji? Medju najboljim pickupima nema Forda F-Series koji je najbolji pickup na svetu? Dalji komentar stvarno nije potreban.

Dragan Romcevic

pre 19 godina

Ovakva istrazivanja vrsena u Americi imaju malu vaznost za nas u Evropi - mnogi automobili se nikada nece naci na evropskim putevima, a pored toga i kategorizacija je tipicno americka, sto znaci prilicno drugacija od evropske. Pored toga, analiziraju se misljenja vozaca koji su mozda pre toga vozili jedan ili dva automobila. Stoga mislim da sva slicna istrazivanja treba uzimati sa velikom, velikom rezervom. Zamerki ima jos mnogo, ali drugom prilikom ...

Ekspert +

pre 19 godina

Ovo je stvarno smesan rating! Vec godinama Toyota vazi kao najpouzdanija marka, sto nije ni cudo kad ima upola manje elektronike u njenim kolima u odnosu na Nemacke gigante. Sto se tice dizajna oni su najmanje klasu ispod evropskih vozila.
Nerazumljivo je kako Corolla moze biti broj 1. u svojoj klasi, kada cenom nista nije slabija od npr. Audijeve 3-ke ili Golfa 5. Kvalitetom, po meni barem, su ova nemacka vozila daleko bolja.

goran

pre 19 godina

Ja sam bas jedan od tih srba sto uzdise kad vidi vw i audi. Imam golfa 4-ku koja ima motor od 2 litra i 4 cilindra i kupio sam ga novog. NULA od problema tako da ovo sto pisu liste to je najveca glupost. Ovde u Kanadi toyote i honde voze samo hindusi/pakistanci i azijati. Nasta je nas narod spao da s utrkuje sa Ziftovima. lele

Miki

pre 19 godina

Autor kaze: "Brendovi sa najmanje kvarova i defekata bili su: BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche i Toyota."
Da bi smo kasnije u tabeli broja defekata na 100 vozila nasli BMW vrlo blizu dna.
(moderator: u tabeli je dat poredak nakon sabiranja posmatranih segmenata kvaliteta - broj problema je relativan pokazatelj i obuhvata defekte, otkaze ali i probleme u dizajnu).

Pa zatim: "Na primer, BMW po malom broju otkaza stoji rame uz rame sa Toyotom." A posle vidimo da je ta Toyota na cetvrtom mestu daleko od BMW. (moderator: isto objasnjenje)

Da li je autor procitao sta je pisao? Cudno je i sto je Audi ispod industrijskog proseka? I VW je pri dnu liste?
Nisam nikakav obozavalac nemackih automobila, ali mi vrlo cudno sve ovo izgleda. Sta je tu tacno?

Mali P

pre 19 godina

@Kakaroth, jedan chika mi reche da je Lexus Toyotin luksuzni, skuplji brend. Kaze da su u manjim modelima Lexusa svi glavni delovi isti kao u jevtinijim Toyotama. Da li si cuo nesto o tome, ili se chika samo salio?

Lexus RX400h

pre 19 godina

@XkillerX : mozda se neces sloziti ali mislim da Toyota u izvesnoj meri ima auto koji je i razlicit ali u isto vreme i jako slican sa Imprezom WRX STi, a to je auto sa prve slike -- IS350 (za Evolution ne znam posto nikad nisam seo u njega). Iako su WRX i IS350 u nekim stvarima dosta razliciti (prvi je compact sport, ima 4 cilindra, turbo, 300 ks, 0-100 kh za 4.9 sec, spartansku unutrasnjost, drugi je small premium sa 6 cilindara, dual VVT, RWD, 306 ks, 0-100 kmh za 5.3 sec.,pun luksuza) slicnost je (po meni) sto su oba modela napravljena sa namerom da izazovu ista osecanja kod onoga ko ih vozi (shock & awe), tako da sa te strane gledano ako trazis Toyotu koja ce te oduseviti kao Impreza najblizi tome je IS350. Jedina moja zamerka na IS350 je sto se ne pravi i u AWD verziji kao IS250. Takodje jedina zamerka na WRX je sto to ipak nije auto za svaki dan, vec da se provoza jednom sedmicno na nekoj pisti ili drag-racing event-u.

Sto se tice JDP liste ima nekih nelogicnosti, npr. otkuda je Zephyr na njoj kada se taj auto tek pojavio i na kakovom uzorku su radili analizu za njega? Takodje nova koncepcija studije izgleda da je i podrazumevala i re-klasifikaciju odredjenih kategorija vozila. Npr. otkuda XTerra u C-MAV kategoriji? Ili u kategoriji Van-ova su Dodge Caravan i Chrysler T&C (oba mini-vanovi), zajedno sa Savanom koja je klasicni dostavni van? Takodje Miata u compact sport, a S2000 u compact premium sport klasi ?

Merano

pre 19 godina

Sve sve, ali da Ford i Dodge imaju manje kvarova nego BMW i Mercedes, ma to ne mogu i necu nikada da poverujem. Ziveo sam godinu dana u Americi, pa znam dobro koja su kola tamo na ceni.

Ivan

pre 19 godina

Nazalost, anketa nije ispitala koja kola su najlepsa - mislim da bi Toyota Celica (model pre '99, sa razdvojenim svetlima) pobedila sa lakocom!

Magnus Pyke

pre 19 godina

Mala ispravka u vezi slike za Hondu Accord. Na slici je model za EU trziste, isti auto se prodaje u Sev. Americi kao Acura TSX. Accord za americko trziste je dosta veci i stize sa jacim motorom (3.000 ccm i 244KS).
Sto se tice evropskih proizvodjaca stanje (rezultati) je jos gore jer se preko okeana salju samo namunjeni modeli. Najslabiji motori za VW i Audi su 2.0T, odnosno 2500ccm (150 KS) za VW. Mercedesi ne stizu ispod 6-cilindara (osim B-Class sa 2.0(T) modelom), isto vazi i za BMW.
Da ne bude zabune BMW je ipak otisao najdalje u osvajanju ovog trzista i jedini pruza nesto jaci otpor japancima koji rasturaju u svima kategorijama.

Dzoni

pre 19 godina

Ova lista je za mene nerealna jer izjednacava kvar na vozilu i kada neko ne zna zasta sluzi neko dugme. Tako se dolazi do apsurdne situacija da npr Toyota i BMW imaju identican broj kvarova ali je zato BMW na sredini liste. Posto BMW uvek koristi najnovije tehhnologije (ili narodski receno ima vise dugmica ) normalno je da ce prosecan kupac imati vise problema da se nauci sta cemu sluzi nego vozac corrole. Drugo ovo je za trziste USA koje se drasticno razlikuje od evropskog kao i to sta ljudi zele i sta cene.

vlajko

pre 19 godina

Vozim Toyotu Corolu D4D, kupljenu pre 6 meseci i uopšte nisam zadovoljan, plastika instrument table cvrči već posle 10.000 km, morao sam da je nosim na optiku odmah nakon 500 km jer nije bio dobro uradjen nulti servis, a klima mi ne radi dobro, ako vozim preko 160 duže od sat vremena na auto putu a napolju je oko 35 stepeni što je normalno ovih dana u Srbiji klima prestane da radi. U servisu nisu mogli nista da konstatuju kao reklamaciju. Imao sam ranije razne druge aute ukljucujuci i Toyotu Avensis 2.0 benzinac i nisam imao ovakve probleme. Mislim da se ova Toyota pravi u Turskoj ili Engleskoj i to, kao i velika produkcija se odrazava na kvalitet. Mislim da se na novom golfu ovo ne desava.

Zlata

pre 19 godina

Niko se nije upustio da ocenjuje SAAB. Verovatno zato sto bi sve ostale marke ostale daleko iza njega. Odlican dizajn, sigurnost, potrosnja goriva, luksuzan, ne kvari se... jeftiniji je od BMW, manje trosi i luksuzniji je. U US BMW voze snobovi.
Nije mi jasno na osnovu cega su Jaguar visko rangirali. Za Jaguar vazi pravilo (sa obe strane okeana): kad kupujes Jaguar, odmah kupi 2. Da imas sta da vozis jer ce jedan uvek biti na servisu.

nemanja

pre 19 godina

Odlicna studija, lepo stratifikovana. JD Power uvek to radi vrlo kvalitetno. Rezultati su uobicajeni, bez iznenadjenja. Apropo komentara da se favorizuje konzervativan pristup - sve je lepo napisano po kategorijama. Npr. BMW je pouzdan, ne kvari se, ali je komplikovan za upotrebu... Ne vidim da su napisali da je nepouzdan zato sto je komplikovan.

Urbaniak

pre 19 godina

Cudi me da niko nije spomenuo sledece. Naime u ovim ispitivanjima se polazi do cinjenice da je svaki kupac isti. Ali nije i zato su ovakva ispitivanja apsurda. Imalo bi smisla da se krene u detalje o kojoj vrsti kvarova i koje su to zalbe koje kupci imaju.
Covek koji razmislja o kupovini BMW ili Audi vozila nema Toyotu ili Hondu uopste kao varijantu. Pa naravno da onaj ko kupi BMW ocekuje vrhunski nivo u svakom pogledu i zato ce i za najmanju sitnicu da ide u servis, takvog kupca da stavis u famoznu Toyotu verovatno bi podilkanio. Nije svaka roba za svakoga.
I nije samo kod nas nego bogami i ovde preko Okeana ljudi ne da misle nego znaju da su americka kola smece, sto je apsolutna istina (sa izuzetkom par modela). Cak stavise u Srbiji je Neon kao neki auto, a ovde je predmet sprdacine.

XkillerX

pre 19 godina

@Ivan
Apsolutno se slazemo za celicu seste generacije ;) mini-supra, sta vise reci.

@lexus
Mudro zboris, medjutim iako ta dva auta imaju dodirne tacke (performanse) radikalno je drugaciji pristup... A i nikad ne bih kupio auto sa pogonom na zadnje tockove (osim ako bih imao jos par komada koji nisu rwd). Rado bih nastavio diskusiju o is-u i kompaniji ali s obzirom da je skroz off-topic zamolio bih te da mi pises na sxe_killer@yahoo.com (pod uslovom da imas vremena i volje, naravno)

@vlajko
Budi istrajan i trazi drugi auto. I neka te ne bude sram da ides do direktora/menadzera radi resavanja problema (i svadjanja, svadjanja, svadjanja). Jos nijednom nisam sreo corollu kojoj cvrci instrument tabla..?! Izgovora za toliku bruku nema.

A dragi moji golferi molim vas prisetite se masovnog recall-a kada su na svim cetvorkama menjani el.podizaci stakala jer su se olako kvarili. Pa ljudi moji to se ovde desava na ladama i slicnim kantama a ne na nemackom vozilu?!?!

Lexus RX400h

pre 19 godina

@XKillerX:
Ni ja nemam neko misljenje o VW-u (recall za podizace, EGR, FIS), ali ni Toyota nije bolja. Pa njihov glavni boss je pre par sedmica javno izasao i izvinuo se za zataskavanje odredjenih recall-ova. A od onih koje nisu uspeli zataskati evo samo nekoliko: 2003 Corolla: exterior lighting, power train - axle assembly, 2003 Camry: side/window airbag, 2003 Celica fuel system, 2004, 2005, 2006 Corolla exterior lightning (X2), 2004, 2005 Camry: front/window airbags, front seat belts, itd... Naveo sam samo za Camry i Corolly kao dva najcesca modela. A da ne spominjem njihove SUV i hibridna vozila, svi imaju barem po 3 recall-a u svakoj godini. Lexus je pristojniji ali i kod njega se desavaju. Ako ne verujes proveri sam na www-odi.nhtsa.dot.gov.

Takodje slazem se sa Urbaniakom u vezi opservacije oko profila kupaca i ocekivanja onih koji odlaze u BMW-ov ili Toyotin salon. Samo bih jos dodao da i kod samog anketiranja (dobijao sam JDP ankete) pitanja su takva da bas nije svejedno da li na njih odgovara vozac autobusa ili domacica ili osoba koja u garazi ima rastavljen motor na stolu ili osoba koja u garazi drzi alat za krajcovanje ruza.

Lexus RX400h

pre 19 godina

Zaboravih, kad smo vec kod koje-kakvih listi koje pravi JDP, ova je interesantna :
The least reliable luxury cars (najmanje pouzdani lukszni automobili):
1. Land Rover LR3 ($39.000)
2. Land Rover Range Rover ($75.000)
3. Lincoln Navigator ($50.000)
4.Saab 93 ($26.000)
5. VW Touareg ($37.000)

Sima

pre 19 godina

Mislim da vam je ovo jedan od slabijih tekstova u ovoj rubrici. Kao prvo nigde se ne pominje mercedes. Ja sam cesto boravio u americi i znam da si i tamo i mercedes i bmw no 1

Chicago

pre 19 godina

Ljubitelji SAAB-a procitajte kako se njihovi vlasnici pate: www.carsurvey.org/ Pisu, o svojim vozilima, vlasnici skoro svih marki, raznih modela, iz celoga sveta. Ima priloga i iz Srbije.

bikan

pre 19 godina

Kao poznavaoc autoindustrije moram da vam skrenem paznju: prvo, Americko trziste je NAJ kompententije u svetu: ovde je konkurencija NAJintenzivnija, ovde se proda vise milijona novoh vozila (daleko vise nego bile gde u svetu), TACKA. To je cinjenica pa vi sad mozete da teorisete ali ...

Ja nisam ljubitelj JD P&A type statistika jer su veoma ogranicene. Postoje kategotija kvarova i postoje kategorije problema: kad je BMW izasao sa I-drive (7serija) veliki broj kvarova/problema je reportovan kod dealera. Ali u veliki broj slucaja to je samo bila vlasnikova greska (moze da se kaze i da je to los design) ali i takvi kvarovi/problemi se rekorduju u "kvarove".

Takodje je vazno kao sto je neko gore napisao ko kupuje odredjena vozila, starost i pol. Zasto je ovo vazno: nacin voznje i ponasanje utice na "kvalitet" vozila. 10 Toyote CAMRY kod 10 porodicna coveka (40-50god) ce trajati duze nego ista ta 10 modela kod muskaraca 18-25 godina. Interesantno, ali TOYATA u americi ne prodaje ni jedan model koji je atraktivan za grupu 18-25 (muskarci). Ko su njihovi kupci? Jedini modeli koji su atraktivni za mlade ljude iz Toyotine familije su SCION (mala, jeftina sportska vozila, i to samo 2-3 modela) i njihovo rangiranje je daleko ispod Industri Std. Solara (jedini model koji moze da se kaze da je sportki, je preskup za mlade ljude i uglavnom su kupci mladje single zene). Ove cinjenice su donekle subjektivne, ali su ipak veoma vazne cinjenice i po meni treba da se ukljuce u istrazivanja o "nekom" kvalitetu.

Jos nesto da dodam: po statistici u klasi manjih luxuznih modela SAAB 9tri je najnepouzdaniji model (sa najvise kvarova), ali kad su vlasnici modela upitani da li bih kupili opet isti model 77% je reklo YES, 13% je reklo nisam siguran (podaci iz auto magazina).

Nesha

pre 19 godina

Published: August 02, 2006
TOYOTA JE NADMASILA FORD KAO BROJ 2 PRODAVAC AUTOMOBILA U JULU
Toyota skočila 16,2%, Ford spao 34%
Detroit (AdAge.com) – Juli je bio veoma dobar mesec za Toyota Motor Sales u USA. Dok cela US auto industrija u julu beleži pad od 14% u prodaji novih vozila, Toyota je iznenadila analitičare svojim rastom prodaje od 16,2% za modele Toyote, Scion I Lexus.
426 brojki
241,826 kola koje je Toyota Motors prodala proslog meseca su bili dovoljni da izguraju Ford sa No.2 pozicije za samo 426 brojki. Za Toyotu julska prodaja predstavlja rekordnih 16,2% mesečnog učešća u tržištu, po podacima Merrill Lynch-a.
...

Nebojsa, Toronto

pre 19 godina

Malo i o njihoj analizi, odavno se auto proizvodjaci koriste ovakvim nezavisnim anketama kao marketinskim oruzjem pri kampanji promocije modela, pogona gde su proizvedeni ili marke. Slicne pojedinacne recenzije mozete naci i na Edmunds.com ili Consumer Report. Ostrasceni ljubitelji ovih ili onih ce uvek osporavati rezultate zavisno od godine i samih pokazatelja kvaliteta. Izvestaj od pouzdanosti i kvalitetu posle tri godine je cesto drugaciji od ocena inicijalnog kvaliteta posle 90 dana upotrebe vozila. U tom segmentu su podjednako dobri svi veci igraci ali opet zavisi i od ciljne grupe. Za nekoga ko kupuje luxury sedan je Toyota Corolla dno dna pa makar je proglasavali za auto veka a na drugoj strani sami korisnici danas podjednko "strucno" ocenjuju sporete, kosacice za travu i kola pa je pitanje koliko je to relevantni pokazatelj kvailteta.

potpisujem

pre 19 godina

Mislim Ameri su morali da uguraju svoje brendove na ovu listu posto posto, a u stvari su na nivou Hyndai-a. Nisam imao izbora vec sam jednom rentirao Hyndai. Noga mi otpala drzeci je visoko u vazduhu iznad pedala gasa i kocnice. Ledja mi otpala na nezgrapnim sedistima, kao da sedim u ljusci jajeta. A sve opski utisak je da sedim u plasticnoj kutiji ala rubbermaid. Americki automobili imaju slicne karakteristike, osim sto se jos vise zgrcim zbog niskog krova. Preglednost puta iz ovih automobila je za ocenu nula tj. prekrsti se pa sta ti bog da.

Toyota izgleda jeste o.k. auto, ali samo za svoju cenu. Uglavno ih vozi srednja klasa koja nema novaca za nesto luksuznije poput Audia, Mercedesa, BMW... Toyota i Honda su igracke u kojoj siromasniji zamisljaju da su njima osvojili svet i dostigli blazenstvo. Mogu njih Japanci budziti da izvana izgledaju luksuzno, ali to prerasta u komediju kad se uporedi sa skupljim automobilima specijalno onim Evropskim. U Severnoj Americi jedino si smeker ako imas upravo Audi ili BMW, sve ostalo im je manje impresivno, mada ako moraju, onda se i sami odlucuju da se zadovolje ovim jeftinijim Toyoticam i Hondicama. Cak ni Lexus, koji spada u kategoriju luxuznog auta, nema visoku reputaciju kao Evropljani.

goran

pre 19 godina

Ja sam bas jedan od tih srba sto uzdise kad vidi vw i audi. Imam golfa 4-ku koja ima motor od 2 litra i 4 cilindra i kupio sam ga novog. NULA od problema tako da ovo sto pisu liste to je najveca glupost. Ovde u Kanadi toyote i honde voze samo hindusi/pakistanci i azijati. Nasta je nas narod spao da s utrkuje sa Ziftovima. lele

Ekspert +

pre 19 godina

Ovo je stvarno smesan rating! Vec godinama Toyota vazi kao najpouzdanija marka, sto nije ni cudo kad ima upola manje elektronike u njenim kolima u odnosu na Nemacke gigante. Sto se tice dizajna oni su najmanje klasu ispod evropskih vozila.
Nerazumljivo je kako Corolla moze biti broj 1. u svojoj klasi, kada cenom nista nije slabija od npr. Audijeve 3-ke ili Golfa 5. Kvalitetom, po meni barem, su ova nemacka vozila daleko bolja.

Sima

pre 19 godina

Mislim da vam je ovo jedan od slabijih tekstova u ovoj rubrici. Kao prvo nigde se ne pominje mercedes. Ja sam cesto boravio u americi i znam da si i tamo i mercedes i bmw no 1

kakaroth

pre 19 godina

Misim da je totalno neozbiljno porediti Toyotu i BMW. Stvarno je mucno koliko preterujete i obmanjujete prosecne korisnike. Prestanite sa neralnim favorizovanjem japanskih brand-ova. Lexus, BMW, Merceds, Jaguar, Audi...to mozete da poredite a Toyotu sa Wolksvagenom, Hyndai-em, itd. Dakle nikada normalan covek nece pobrkati jedan Avensis sa Audijem A4 ili C-klasom tj. 3-ojkom. To sto vi radite je totalno neprofesionalno totalno amaterski i ulicarski jadno.

sin pustinje

pre 19 godina

Samo kratko da kazem par reci sta se vozi na ME:
1. 80% taxija u Dubaiju je TOYOTA CAMRY 1-5 godina starosti sa oko 1.000.000km na sebi. To je kao Mecka 200D kod nas proslog veka.
2. Tri jedina dzipa koja stavno mogu na pesak su:
a) Toyota Landcruser - onaj pravi a ne mali Prado koji u jugi valjaju kao landcruser - 60%
b) Nisan Patrol - 30%
c) Land Rover Defender - 10%
Cene dzipova sa srednjom opremom su oko 30 000E i to za benzince od 4500cc. A nas ne deru nimalo u jugi.

Licno iskustvo:
1. Toyota Camry 24 godine stara sa 450.000 milja na sebi samo sa manjim popravkama i servisom.
2. Isuzu Trooper 4 godine star sa 200.000 km na sebi i samo redovan servis bez i jednog otkaza.
Pa vi pljujte po japancima i hvalite fensi evropske automobile koji su otprilike 2 - 2.5 puta skupli.
Legendary King of the Desert - TOYOTA LAND CRUSER

Merano

pre 19 godina

Sve sve, ali da Ford i Dodge imaju manje kvarova nego BMW i Mercedes, ma to ne mogu i necu nikada da poverujem. Ziveo sam godinu dana u Americi, pa znam dobro koja su kola tamo na ceni.

Urbaniak

pre 19 godina

Cudi me da niko nije spomenuo sledece. Naime u ovim ispitivanjima se polazi do cinjenice da je svaki kupac isti. Ali nije i zato su ovakva ispitivanja apsurda. Imalo bi smisla da se krene u detalje o kojoj vrsti kvarova i koje su to zalbe koje kupci imaju.
Covek koji razmislja o kupovini BMW ili Audi vozila nema Toyotu ili Hondu uopste kao varijantu. Pa naravno da onaj ko kupi BMW ocekuje vrhunski nivo u svakom pogledu i zato ce i za najmanju sitnicu da ide u servis, takvog kupca da stavis u famoznu Toyotu verovatno bi podilkanio. Nije svaka roba za svakoga.
I nije samo kod nas nego bogami i ovde preko Okeana ljudi ne da misle nego znaju da su americka kola smece, sto je apsolutna istina (sa izuzetkom par modela). Cak stavise u Srbiji je Neon kao neki auto, a ovde je predmet sprdacine.

Lexus RX400h

pre 19 godina

@XKillerX:
Ni ja nemam neko misljenje o VW-u (recall za podizace, EGR, FIS), ali ni Toyota nije bolja. Pa njihov glavni boss je pre par sedmica javno izasao i izvinuo se za zataskavanje odredjenih recall-ova. A od onih koje nisu uspeli zataskati evo samo nekoliko: 2003 Corolla: exterior lighting, power train - axle assembly, 2003 Camry: side/window airbag, 2003 Celica fuel system, 2004, 2005, 2006 Corolla exterior lightning (X2), 2004, 2005 Camry: front/window airbags, front seat belts, itd... Naveo sam samo za Camry i Corolly kao dva najcesca modela. A da ne spominjem njihove SUV i hibridna vozila, svi imaju barem po 3 recall-a u svakoj godini. Lexus je pristojniji ali i kod njega se desavaju. Ako ne verujes proveri sam na www-odi.nhtsa.dot.gov.

Takodje slazem se sa Urbaniakom u vezi opservacije oko profila kupaca i ocekivanja onih koji odlaze u BMW-ov ili Toyotin salon. Samo bih jos dodao da i kod samog anketiranja (dobijao sam JDP ankete) pitanja su takva da bas nije svejedno da li na njih odgovara vozac autobusa ili domacica ili osoba koja u garazi ima rastavljen motor na stolu ili osoba koja u garazi drzi alat za krajcovanje ruza.

XkillerX

pre 19 godina

Svaka cast Toyoti koja iako vecinu vozila pravi van japana jos uvek odrzava nad-japanski kvalitet i pouzdanost. Jos samo kad bi napravili konkurenta imprezi/evolutionu da i mi mladi imamo o cemu da sanjarimo.

Posmatrac

pre 19 godina

... a da ne pricamo o bezbednosti! Da li biste radije da budete u "cupavoj" situaciji ili ne daj boze sudaru u Passatu ili A4-ci ili pak Corolli ili Camry-u? Ja bih zivot stavio u ruke nemcu bez razmisljanja! A bio sam u situaciji, tako da ne pricam napamet. Toyota je super auto za ljude koji vole da citaju statistike. Audi, VW, BMW, pa i Honda su automobili za ljude koji vole da VOZE.

Dobrica

pre 19 godina

E, moji experti i kakarothi...Zbog takvih "experata" i poznavaoca je u Srbiji i dan danas apsolutno neprevazidjena svetinja ona kochija koja se odaziva na ime Golf ! Prvo da razjasnimo nesto za "poznavaoce". Lexus je premijum brend upravo TOYOTE, A ovo istrazivanje samo jos jednom pokazuje da su japanski i korejski proizvodjaci otisli najdalje u primeni kontrole kvaliteta pre, u toku i nakon proizvodnog procesa u celini. Znaci u toku proizvodnje svih delova i sklopova (a ima ih par hiljada) jednog automobila ma iz kog segmenta. Kod Lexusa je to jednostavno najizrazenije, tj. najkontrolisanije. Za razliku od prosecnog Srbina koji uzdise za VW i Audi modelima na ulici, ja uzdisem za Imprezom, Lancer Evo serijom i Lexusom SC. Cak sam i imao tu neverovatnu srecu u zivotu da provozam jednom prilikom jedan Lexus SC300 '98 god. i mogu slobodno reci da je to jedno od najboljih vozackih iskustava koje sam imao, a vozio sam i BMW i Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Porsche, Volvo, Peugeot, Hondu, itd. Cinjenice su neumoljive, a to sto prosecan srpski vozac sedne iz juga ili stojadina starog 15-30 godina u Golf3, pa mu se cini da je seo u nebesku kociju, je samo jos jedan pokazatelj toga koliko je nasa realnost u stvari jadna...

zivota

pre 19 godina

Ovde u Vankuveru Golfove voze samo Bosanci (svi), Rumuni i Bugari. Svabe voze japance normalno, nisu valjda poludeli pa da preskupo placaju patriotizam.

Mustang

pre 19 godina

Ford Ranger, Honda Ridgeline i Subaru Baja u istoj kategoriji? Medju najboljim pickupima nema Forda F-Series koji je najbolji pickup na svetu? Dalji komentar stvarno nije potreban.

Dragan Romcevic

pre 19 godina

Ovakva istrazivanja vrsena u Americi imaju malu vaznost za nas u Evropi - mnogi automobili se nikada nece naci na evropskim putevima, a pored toga i kategorizacija je tipicno americka, sto znaci prilicno drugacija od evropske. Pored toga, analiziraju se misljenja vozaca koji su mozda pre toga vozili jedan ili dva automobila. Stoga mislim da sva slicna istrazivanja treba uzimati sa velikom, velikom rezervom. Zamerki ima jos mnogo, ali drugom prilikom ...

Mustang

pre 19 godina

Ljudi, shvatite vise da je ovo za Ameriku, ne za Evropu. Znaci, nekad vas ne cudi sto BMW, Mercedes, Audi, VW i slicni nisu u vrhu i nek vas ne cudi sto Alfe i Pezoa nema na listi jer se oni ne prodaju ovde.

Nebojsa, Toronto

pre 19 godina

Malo i o njihoj analizi, odavno se auto proizvodjaci koriste ovakvim nezavisnim anketama kao marketinskim oruzjem pri kampanji promocije modela, pogona gde su proizvedeni ili marke. Slicne pojedinacne recenzije mozete naci i na Edmunds.com ili Consumer Report. Ostrasceni ljubitelji ovih ili onih ce uvek osporavati rezultate zavisno od godine i samih pokazatelja kvaliteta. Izvestaj od pouzdanosti i kvalitetu posle tri godine je cesto drugaciji od ocena inicijalnog kvaliteta posle 90 dana upotrebe vozila. U tom segmentu su podjednako dobri svi veci igraci ali opet zavisi i od ciljne grupe. Za nekoga ko kupuje luxury sedan je Toyota Corolla dno dna pa makar je proglasavali za auto veka a na drugoj strani sami korisnici danas podjednko "strucno" ocenjuju sporete, kosacice za travu i kola pa je pitanje koliko je to relevantni pokazatelj kvailteta.

kirk

pre 19 godina

Po meni toyota kao marka je najpouzdaniji auto i nije ni cudo sto ce vec ove godine da postane prvi svetski proizvodjac automobila prestignuvsi glamurozni GM.Moje iskustvo sa ovom markom je sledece:imam corollu kupljenu novu 90,presla je 490000km i dan danas radi kao sat,nikakvih težih kvarova,jednom me je samo ostavila ne na putu vec u garazi nije htela da upali i to mojom greskom (ostavio sam svetla upaljena i akumulator se ispraznio).to je marka koja kad se jednom kupi jednostavno ostajes njoj veran.Tacno je da toyotu kupuju srednjovecni ljudi koji nemaju veliku potrebu za brzinom i turazom ali ljudi pola miliona,milion kilometara nije malo.za ovih 17 godina samo sam kupovao potrosni materijal,ne bi je menjao i nadam se da cu ove godine u mojoj garazi da pored nje imam avensisa ili novu corollu.Nemam nista protiv drugih marki ali jednom kupljena toyota je uvek i samo uvek toyota i svaka naredna toyota.Verujte mi postala je deo mene i moje porodice.

nebojsa

pre 17 godina

Srbi su jedina nacija kojim je imerativ jedan golf-kazu jeftini delovi,dobar za nase puteve,a ja kazem onaj ko je samo jedanputa seo za bilo koju TOYOTA-u,shvatio bi da u pouzdaniji,kvalitetniji,auto nije mogao sesti.LJUDI TOYOTE SE NE KVARE.JD POWER AND ASSOC... NE LAZE.TI AUTOMOBILI SU NEUNISTIVI.LEXUS KAO REPER KVALITETA I LUKSUZA GLUPO JE TROSISTI RECI HVALE.ZATO PROBAJTE PA ONDA PRICAJTE!!!

Miki

pre 19 godina

Autor kaze: "Brendovi sa najmanje kvarova i defekata bili su: BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche i Toyota."
Da bi smo kasnije u tabeli broja defekata na 100 vozila nasli BMW vrlo blizu dna.
(moderator: u tabeli je dat poredak nakon sabiranja posmatranih segmenata kvaliteta - broj problema je relativan pokazatelj i obuhvata defekte, otkaze ali i probleme u dizajnu).

Pa zatim: "Na primer, BMW po malom broju otkaza stoji rame uz rame sa Toyotom." A posle vidimo da je ta Toyota na cetvrtom mestu daleko od BMW. (moderator: isto objasnjenje)

Da li je autor procitao sta je pisao? Cudno je i sto je Audi ispod industrijskog proseka? I VW je pri dnu liste?
Nisam nikakav obozavalac nemackih automobila, ali mi vrlo cudno sve ovo izgleda. Sta je tu tacno?

Nele

pre 19 godina

I ja sam pomalo skeptican sa tabelom koju predtsavlja JD Power and Ass. mada u samoj ima dosta istine. Na primer, jako je cudno da su se evropski brendovi tako lose plasirali a da su koreanci otisli tako visoko. Sa druge strane, posto zivim u americi mogu reci da je tabela prava slika POPULARNOSTI brendova u Americi i bolje je da se tako zove a ne da se bazira na broju kvarova. Tacno je da evropski brendovi i nisu bas preterano popularni ovde i to iz dva razloga: odnos cena/kvalitet nije bas zadovoljavajuci pa se Ameri odlucuju za jeftinija kola od kojih dobijate malte en isti kvalitet (japanci, koreanci) a i delovi su daleko skuplji nego kod ostalih brendova. Drugim recima, americko potrosacko trziste nije zainteresovano da vozi jedna ista kola 20 ili vise godina kao sto to sigurno moze sa BMW vec da kupi nova kola, vozis ih 5-6 godina, onda prodas i opet kupis nova kola. Tako uvek imas relativno nova kola najsavremenije proizvodnje a ne 30 godina starog mercedesa.

SIgor

pre 19 godina

Alo, jel vi ne citate pazljivo. Ovo je rekting automobila za Americko trziste. Tamo nema Avensisa ili nekih drugih modela. Cak su i modeli sa istim nazivom razliciti, npr. Corolla. A to da je jedan VW bolji od Toyote mogu svi samo da sanjaju, sto se i vidi na svakoj listi koja ocenjuje kvalitet vozila. Lexus je postao referenca kvaliteta kao i Toyota i to niko ne moze da pobije.

Mali P

pre 19 godina

@Kakaroth, jedan chika mi reche da je Lexus Toyotin luksuzni, skuplji brend. Kaze da su u manjim modelima Lexusa svi glavni delovi isti kao u jevtinijim Toyotama. Da li si cuo nesto o tome, ili se chika samo salio?

Lexus RX400h

pre 19 godina

@XkillerX : mozda se neces sloziti ali mislim da Toyota u izvesnoj meri ima auto koji je i razlicit ali u isto vreme i jako slican sa Imprezom WRX STi, a to je auto sa prve slike -- IS350 (za Evolution ne znam posto nikad nisam seo u njega). Iako su WRX i IS350 u nekim stvarima dosta razliciti (prvi je compact sport, ima 4 cilindra, turbo, 300 ks, 0-100 kh za 4.9 sec, spartansku unutrasnjost, drugi je small premium sa 6 cilindara, dual VVT, RWD, 306 ks, 0-100 kmh za 5.3 sec.,pun luksuza) slicnost je (po meni) sto su oba modela napravljena sa namerom da izazovu ista osecanja kod onoga ko ih vozi (shock & awe), tako da sa te strane gledano ako trazis Toyotu koja ce te oduseviti kao Impreza najblizi tome je IS350. Jedina moja zamerka na IS350 je sto se ne pravi i u AWD verziji kao IS250. Takodje jedina zamerka na WRX je sto to ipak nije auto za svaki dan, vec da se provoza jednom sedmicno na nekoj pisti ili drag-racing event-u.

Sto se tice JDP liste ima nekih nelogicnosti, npr. otkuda je Zephyr na njoj kada se taj auto tek pojavio i na kakovom uzorku su radili analizu za njega? Takodje nova koncepcija studije izgleda da je i podrazumevala i re-klasifikaciju odredjenih kategorija vozila. Npr. otkuda XTerra u C-MAV kategoriji? Ili u kategoriji Van-ova su Dodge Caravan i Chrysler T&C (oba mini-vanovi), zajedno sa Savanom koja je klasicni dostavni van? Takodje Miata u compact sport, a S2000 u compact premium sport klasi ?

Ivan

pre 19 godina

Nazalost, anketa nije ispitala koja kola su najlepsa - mislim da bi Toyota Celica (model pre '99, sa razdvojenim svetlima) pobedila sa lakocom!

Magnus Pyke

pre 19 godina

Mala ispravka u vezi slike za Hondu Accord. Na slici je model za EU trziste, isti auto se prodaje u Sev. Americi kao Acura TSX. Accord za americko trziste je dosta veci i stize sa jacim motorom (3.000 ccm i 244KS).
Sto se tice evropskih proizvodjaca stanje (rezultati) je jos gore jer se preko okeana salju samo namunjeni modeli. Najslabiji motori za VW i Audi su 2.0T, odnosno 2500ccm (150 KS) za VW. Mercedesi ne stizu ispod 6-cilindara (osim B-Class sa 2.0(T) modelom), isto vazi i za BMW.
Da ne bude zabune BMW je ipak otisao najdalje u osvajanju ovog trzista i jedini pruza nesto jaci otpor japancima koji rasturaju u svima kategorijama.

Mustang

pre 19 godina

Vecina vas gleda ovu listu po situaciji kakva je u Evropi, a Amerika i Evropa su nebo i zemlja sto se tice automobila.
Volkswagen je kanta ziva i nije ni cudo sto je na samom dnu.

Dzoni

pre 19 godina

Ova lista je za mene nerealna jer izjednacava kvar na vozilu i kada neko ne zna zasta sluzi neko dugme. Tako se dolazi do apsurdne situacija da npr Toyota i BMW imaju identican broj kvarova ali je zato BMW na sredini liste. Posto BMW uvek koristi najnovije tehhnologije (ili narodski receno ima vise dugmica ) normalno je da ce prosecan kupac imati vise problema da se nauci sta cemu sluzi nego vozac corrole. Drugo ovo je za trziste USA koje se drasticno razlikuje od evropskog kao i to sta ljudi zele i sta cene.

vlajko

pre 19 godina

Vozim Toyotu Corolu D4D, kupljenu pre 6 meseci i uopšte nisam zadovoljan, plastika instrument table cvrči već posle 10.000 km, morao sam da je nosim na optiku odmah nakon 500 km jer nije bio dobro uradjen nulti servis, a klima mi ne radi dobro, ako vozim preko 160 duže od sat vremena na auto putu a napolju je oko 35 stepeni što je normalno ovih dana u Srbiji klima prestane da radi. U servisu nisu mogli nista da konstatuju kao reklamaciju. Imao sam ranije razne druge aute ukljucujuci i Toyotu Avensis 2.0 benzinac i nisam imao ovakve probleme. Mislim da se ova Toyota pravi u Turskoj ili Engleskoj i to, kao i velika produkcija se odrazava na kvalitet. Mislim da se na novom golfu ovo ne desava.

Zlata

pre 19 godina

Niko se nije upustio da ocenjuje SAAB. Verovatno zato sto bi sve ostale marke ostale daleko iza njega. Odlican dizajn, sigurnost, potrosnja goriva, luksuzan, ne kvari se... jeftiniji je od BMW, manje trosi i luksuzniji je. U US BMW voze snobovi.
Nije mi jasno na osnovu cega su Jaguar visko rangirali. Za Jaguar vazi pravilo (sa obe strane okeana): kad kupujes Jaguar, odmah kupi 2. Da imas sta da vozis jer ce jedan uvek biti na servisu.

nemanja

pre 19 godina

Odlicna studija, lepo stratifikovana. JD Power uvek to radi vrlo kvalitetno. Rezultati su uobicajeni, bez iznenadjenja. Apropo komentara da se favorizuje konzervativan pristup - sve je lepo napisano po kategorijama. Npr. BMW je pouzdan, ne kvari se, ali je komplikovan za upotrebu... Ne vidim da su napisali da je nepouzdan zato sto je komplikovan.

XkillerX

pre 19 godina

@Ivan
Apsolutno se slazemo za celicu seste generacije ;) mini-supra, sta vise reci.

@lexus
Mudro zboris, medjutim iako ta dva auta imaju dodirne tacke (performanse) radikalno je drugaciji pristup... A i nikad ne bih kupio auto sa pogonom na zadnje tockove (osim ako bih imao jos par komada koji nisu rwd). Rado bih nastavio diskusiju o is-u i kompaniji ali s obzirom da je skroz off-topic zamolio bih te da mi pises na sxe_killer@yahoo.com (pod uslovom da imas vremena i volje, naravno)

@vlajko
Budi istrajan i trazi drugi auto. I neka te ne bude sram da ides do direktora/menadzera radi resavanja problema (i svadjanja, svadjanja, svadjanja). Jos nijednom nisam sreo corollu kojoj cvrci instrument tabla..?! Izgovora za toliku bruku nema.

A dragi moji golferi molim vas prisetite se masovnog recall-a kada su na svim cetvorkama menjani el.podizaci stakala jer su se olako kvarili. Pa ljudi moji to se ovde desava na ladama i slicnim kantama a ne na nemackom vozilu?!?!

Lexus RX400h

pre 19 godina

Zaboravih, kad smo vec kod koje-kakvih listi koje pravi JDP, ova je interesantna :
The least reliable luxury cars (najmanje pouzdani lukszni automobili):
1. Land Rover LR3 ($39.000)
2. Land Rover Range Rover ($75.000)
3. Lincoln Navigator ($50.000)
4.Saab 93 ($26.000)
5. VW Touareg ($37.000)

Chicago

pre 19 godina

Ljubitelji SAAB-a procitajte kako se njihovi vlasnici pate: www.carsurvey.org/ Pisu, o svojim vozilima, vlasnici skoro svih marki, raznih modela, iz celoga sveta. Ima priloga i iz Srbije.

bikan

pre 19 godina

Kao poznavaoc autoindustrije moram da vam skrenem paznju: prvo, Americko trziste je NAJ kompententije u svetu: ovde je konkurencija NAJintenzivnija, ovde se proda vise milijona novoh vozila (daleko vise nego bile gde u svetu), TACKA. To je cinjenica pa vi sad mozete da teorisete ali ...

Ja nisam ljubitelj JD P&A type statistika jer su veoma ogranicene. Postoje kategotija kvarova i postoje kategorije problema: kad je BMW izasao sa I-drive (7serija) veliki broj kvarova/problema je reportovan kod dealera. Ali u veliki broj slucaja to je samo bila vlasnikova greska (moze da se kaze i da je to los design) ali i takvi kvarovi/problemi se rekorduju u "kvarove".

Takodje je vazno kao sto je neko gore napisao ko kupuje odredjena vozila, starost i pol. Zasto je ovo vazno: nacin voznje i ponasanje utice na "kvalitet" vozila. 10 Toyote CAMRY kod 10 porodicna coveka (40-50god) ce trajati duze nego ista ta 10 modela kod muskaraca 18-25 godina. Interesantno, ali TOYATA u americi ne prodaje ni jedan model koji je atraktivan za grupu 18-25 (muskarci). Ko su njihovi kupci? Jedini modeli koji su atraktivni za mlade ljude iz Toyotine familije su SCION (mala, jeftina sportska vozila, i to samo 2-3 modela) i njihovo rangiranje je daleko ispod Industri Std. Solara (jedini model koji moze da se kaze da je sportki, je preskup za mlade ljude i uglavnom su kupci mladje single zene). Ove cinjenice su donekle subjektivne, ali su ipak veoma vazne cinjenice i po meni treba da se ukljuce u istrazivanja o "nekom" kvalitetu.

Jos nesto da dodam: po statistici u klasi manjih luxuznih modela SAAB 9tri je najnepouzdaniji model (sa najvise kvarova), ali kad su vlasnici modela upitani da li bih kupili opet isti model 77% je reklo YES, 13% je reklo nisam siguran (podaci iz auto magazina).

Nesha

pre 19 godina

Published: August 02, 2006
TOYOTA JE NADMASILA FORD KAO BROJ 2 PRODAVAC AUTOMOBILA U JULU
Toyota skočila 16,2%, Ford spao 34%
Detroit (AdAge.com) – Juli je bio veoma dobar mesec za Toyota Motor Sales u USA. Dok cela US auto industrija u julu beleži pad od 14% u prodaji novih vozila, Toyota je iznenadila analitičare svojim rastom prodaje od 16,2% za modele Toyote, Scion I Lexus.
426 brojki
241,826 kola koje je Toyota Motors prodala proslog meseca su bili dovoljni da izguraju Ford sa No.2 pozicije za samo 426 brojki. Za Toyotu julska prodaja predstavlja rekordnih 16,2% mesečnog učešća u tržištu, po podacima Merrill Lynch-a.
...

Milan

pre 19 godina

Moram da primetim da ovakav tip anketa nije baš sasvim objektivan, ali i da su naši "poznavaoci" automobila vrlo tvrdoglavi, neki bi izgleda život dali za VW ili Audi, mada se sreću i kosooki fanatici. Moram da priznam da ne razumem kako neko pokušava da poredi automobile a da verovatno u nijedan od njih nikada nije ni seo.

Lexus_Alexinac

pre 18 godina

Slazem se sa Kirkom.I ja vozim Corollu XL '91 i stvarno imam samo rechi hvale(shto se tiche pouzdanosti i ostalog).Shto se tiche dizajna,mislim (realno) da su japanska vozila neshto iza evropskih,ali po pouzdanosti i kvalitetu definitivno su no.1.U mom gradu se recimo voze vecinom nemachka vozila,mada se i broj japanskih povecava u zadnje vreme (pogotovo zadnjih 10 godina).Poshto kucji imam mehanicharsku radionicu,automobili koji dolaze su vecjinom nemachke proizvodnje,dok u principu na svakih 2-3 meseca navrati po neki "japanac".Ovo gore navedeno ne mora da bude merilo kvaliteta,ali srazmerno broju nemachkih i japanskih vozila (napominjem u mom gradu),broj vozila koja se vishe kvare su nemachka, definitivno.Jedno sigurno znam, a to je da ce sledecji auto koji budem kupovao (ako Bog da) biti Toyota,eventualno Honda,Mazda...I da,da ne zaboravim,hteo sam josh ovo:
Volkswagen se vozi,Toyota se voli!