Utorak, 21.02.2006.

08:38

Đukanović: Nije realno

Premijer Crne Gore Milo Đukanović kaže da nije realno očekivati da 54,9 odsto glasova birača osujeti samostalnost.

Izvor: Beta

Ðukanoviæ: Nije realno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

Latin

pre 19 godina

Ne mogu se nacuditi kolika je "briga" srpskog gradjanstva po pitanju Crne Gore! Milo nije andjeo ali je za srpsku politicku "elitu" izmislio demokratiju. Srpsko gradjanstvo je proevropski orijentisano? A cinjenica da su Radikali najaca politicka opcija? Takodje je porazavajuca cinjenica da vase demokrate otvoreno suruju sa partijom fasistickih ideja (SRS). I ko je onda ovdje veci "demokrata"? Da li vam je jasno da gradjani Crne Gore ne zele vise vase "dobronamjerne" savjete i preporuke? Sto se tice razvijenosti, sve EU studije govore da je Crna Gora u mnogo boljem polozaju od Srbije! Ne hranite nas vise jer ni sebe ne mozete. I na kraju... koja drzava javno stiti ratne zlocince u svijetu? Da nije mozda Crna Gora?

lacmanka

pre 19 godina

Nazalost, izgleda da smo nesto propustili. Opet se prica da ce Milo dobiti nezavisnost i da ce se CG odvojiti. Pa dobro neka idu, ali zar sa njim? Zar Vam nije vise dosadio svojom transparentnoscu i punim kapacitetom, a tako je mnogo voleo i ucio od Milosevica.
Ako to svim srcem zelite odvojite se. Samo njega, aman, promenite. Ne brukajte se!

Banat

pre 19 godina

Oni koji smatraju da je pametno proglasiti nezavisnost sa jednim glasom prednosti se igraju s vatrom.
Zato se u normalnim drzavama, kada se odlucuje o veoma vaznim stvarima, trazi 2/3 vecina, kako ne bi dolazilo do fundamentalnih promena tamo-amo (kao sto je drzavno-pravni status) nakon svakih izbora.

ribarski

pre 19 godina

Ja sam Srbin, i mislim da je u ovom slučaju Milo apsolutno u pravu. Dovoljna bi bila prosta većina, jer to je načelo demokratije. Manite priče o kvalifikovanoj većini, zar bi bilo pošteno prema većini koja nadglasa manjinu da manjina pobedi zbog neke kvalifikovane većine? Mislim da će izlaznost biti velika, bar 70%, a i da bude čak i manja od 50, trebalo bi indipendistima priznati nezavisnost u slučaju većine, jer niko onom delu naroda nije kriv što ne izađe da odlučuje o ključnom državnom pitanju sopstvene zemlje. Postoji jedan problem principa 50%+1 glas, a on se sastoji u tome što su kod nas birački spiskovi potpuno neažurirani, tako da se može manipulisati mrtvima, neupisanima, onima na privremenom radu i sl. S te strane, većina od 55% deluje sasvim u redu. Meni je muka više od njih, moja želja je da se otcepe, a i obećao sam sebi da tu zemlju više neću da pohodim. Problem Crne Gore je u tome što Milo želi državu za sebe, kojom bi vladao do kraja života, a pošto je mlad, to bi bilo moguće još nekih 40-50 godina, teoretski. A postavlja se pitanje šta posle? Posle će neki novi referendum da se spoje s nama, i tako u krug. Svaka nova vlast bi tamo organizovala referendum. Ja sam za da se istog dana i u Srbiji i u CG organizuju referendumi, pa kom opanci, tom i Džeri! Nezavisna Srbija!!!

Bankar Toronto

pre 19 godina

Potrebno bi bilo 50% + 1 od upisanih biraca da izadje na referendum da bi referendum bio priznat ... sve ostale cifre su obicno nagadjanje.

Marko

pre 19 godina

Zar nije temeljni princip demokratije "jedan covjek - jedan glas" Kada je to tako, moramo se zapitati, narusava li se sa ovakvom ponudom EU, upravo taj demokratski princip, na kojem pociva evropska demokratija. Svakako da se narusava. Kod ovakve nepravicne i antidemokratske ponude o odrzavanju referenduma, jedan glas suverenista u Crnoj Gori vrijedi ),80 %, a unionista 1,20%. Da li je to pravda ili ne? Naravno da je nepravda i naravno da Crna Gora ne bi trebala da prihvati ovakav model referenduma vec model, kakav je do sada primijenjen u svim demokratskim drzavama, a to je model "jedan gradjanin -jedan glas"

srdjan

pre 19 godina

Ma mi Srbi trebamo da izadjemo na referendum, te da o ovom problemu glasamo.Svi cg dusebriznici postavljaju zagonetno pitanje,to jest konstataciju u stilu srbija ih anektirala te obnova drzavnosti te ovo te ono. A ja zelim svima crnogorcima sretan put sa 1% izaslih to jest bas me briga dali ce uopste da glasaju za otcepljenj - nezavisnost. PA se lepo kupajte u vase more do mile volje. A sto se Mila tice vreme mu je da rezervise karu za ITALIJU. ko ga zna mozda planira gliserom da ih sve iznenadi.

N.Radovic

pre 19 godina

Misilm da problem nije u referendumu nego u cinjenici da u c.g. vec 15-ak godina uglavnom jedni te isti knez (ovi) upravljaju. nema nijedne normalme drzave (a c.g. istice uvijek da je jedna "demokratska"evropska drzava)gdje jedan politicki establisament toliko dugo vlada. mozda bi se i tim trebali baviti c.g. biraci?
A to hoce li biti nezavisni ili ne nije toliko vazno, bar ne za Srbiju.

Djed

pre 19 godina

Ovo nije realno ali ne znaci da EU nemoze i nece promjeniti odluku da za nezavisnost treba 55%.EU ce sigurno razmatrati situaciju poslije referenduma jer i to puno zavisi koliko ce ljudi izaci na referendumu ,ako naprimer iz opozicije izadju 25-30%gradjana a za nezavisnost 40-45% mislim da je to apsolutna vecina i mora biti prihvacena. Ali ako to ne bude prihvaceno a demokratske stranke dobiju apsolutnu vecinu mislim da se nece nista promjeniti i Crna Gora ce sacuvati svoju drzavnost pa makar u nekakvu zajednicu ali u novu povelju (ako bude drzavne zajednice)moraju jos vise ucvrstiti drzavnost Crne Gore i drzavna zajednica biti samo formalno na papiru jer ne sme se vise praviti od manjine vecina,mislim funkcionalnu zajednicu ali na interesu obije drzave i u povelju dogovoriti se ko prekrsi povelju ima pravo da se osamostali. Znaci nista novo Crna Gora i ovako i onako je drzava i ima pravo da sama odluci o svojoj buducnosti.

Momir

pre 19 godina

Djukanovic, odnosno njegova politicka karijera, apsolutno nema kredibiliteta da razgovara o demokratiji i sta je "fer" za bilo koga. Ovo je isti tip koji smatra da je vaznije srediti "status" prije reformi i demokratizacije. Kako iko ima sluha za njegove izjave, pa i najveci suvjerenista, mi uopste ne ide u glavu.

Adn

pre 19 godina

A ja mislim da je najispravnije da o statusu odluci kvalifikovana vecina (preko 50% od UPISANIH BIRACA), a ne relativna vecina (55% IZASLIH BIRACA).
Prvo morate da odredite KO (tacnije KOLIKO LJUDI) ima pravo glasa. Onda treba da utvrdite koji i kakav procenat treba da se opredeli da bi se proglasio rezultat. Na kraju treba da se postavi REFERNDUMSKO PITANJE. Koliko sam ja upoznat ovo pitanje je veoma smesno "Da li ste za nezavisnu, medjunarodno priznatu Crnu Goru?" jer o medjunarodnom priznanju se ne odlucujue na referendumu, nego u UN.
Koliko ja vidim ni jedna od tri svtari ne ide kako treba...

Mikica

pre 19 godina

Najtuznije od svega je sto sam uveren da ce se u CG posle nezavisnosti ubrzo ziveti dvostruko bolje nego u Srbiji. Umesto da se bavimo sobom (Srbijom) i nasom ekonomijom, bakcemo se sa referendumom u drzavi koja nema ni nasu valutu, sa kojom imamo granicni prelaz. Kao da se Kostunica bavi nekim politickim pitanjem u Madjarskoj... Sta me bre briga!

Ali opet, tuzno je sto se ovde nista ne desava, a zaista vidim da ce, kad ponestane Kosova i CG, morati da se izmisli novo zariste poput Sandzaka, Vojvodine, PBM... Nema ovde buducnosti...

London Thinking

pre 19 godina

Kako bi lepo bilo imati svoju drzavu u kojoj zive ljudi koji ne mrze svoju zemlju, svoj narod, svoju zastavu, svoju himnu... Srbija to moze najbrze da postigne ako se ostvare planovi medjunarodne zajednice (za Kosovo) i M. Djukanovica (za CG), iako oboje to cine na jedan nepravedan, sebican i krajnje nemoralan nacin.

lela

pre 19 godina

Ajde da pitamo jadne obicne ljude da li su za nezavisnost ili da umesto 200 prosecne plate budu 1000 eura, da mogu svake godine da odvedu decu na more, planinu,da mogu da im kupe sve sto im treba,da mogu da plate lekara, da bezbedno putuju i idu ulicom ,jednom recju da zive jedan dostojanstven zivot.Za sta bi se opredelili ??Da li Milo mozda zeli to da im omoguci kada trazi nezavisnost? Sta ce njima njegova nezavisnost ako ce isto tako bedno i dalje ziveti!!?

Djuro Pucar

pre 19 godina

Sa kojim pravom Solana i Kostunica postavljaju uslove referenduma u Crnoj Gori? Pravo je glasaca da izadju na izbore kao sto je i pravo da ne izadju. Prema tome ne mogu oni koji nisu izasli na izbore da se vode da su glasali protiv odvajanja. Samo me zanima kada ce u Srbiji biti referendum. Cisto sumnjam da bi vecina glasala za zajednicku drzavu sa Crnom Gorom kada ta zajednica ne postoji vec poodavno. Ovako se sve svodi na zabadanje nosa u tudje dvoriste sa namerom da se skrene paznja sa domacih problelma.

Branislav

pre 19 godina

Da nije smesno bilo bi tuzno! Krajem I svetskog rata, civata Dalmacija, Bosna i ta slavna Crna Gora je imala narodne skupove i referendume gde je vecina glasala za pripajanje SRBIJI! A sada? U tim istim
sredinama izvrcu istoriju i blate tu istu Srbiju. Vreme je. Made in Serbia. Ko nevoli, neka izvoli! Dosta vise ove gluposti. Da ovi Titovi Crnogorci imalo imaju obraza, bilo bi kao i svugde u svetu tj. 75% i razlaz.

Zoran

pre 19 godina

Bravo Evropo!
Ovo je genijalan nacin da se i jedna i druga strana privoli da izadje na referendum pa kakao se odluci! U protivnom, opozicija bi bojkotovala, polovina Crne Gore i Srbija ne bi priznala referendumske rezultate-eto tenzija, trvenja..... Ovako, braco Crnogorci, izadjite u sto vecem broju pa kako odlucite....

Budvanin

pre 19 godina

Jos nijesam cuo da se nekoj zemlji namece kvalifikovana vecina od 55 odsto. Badinterova komisija je svim republikama bivse SFRJ priznala pravo na samooprjedjeljenje. Na Haskoj konferenciji 1991.Bulatovic i Djukanovic su pokusali da dobiju nezavisnost i da time izbjegnu uvlacenje Crne Gore u ratnu avanturu. Medjutim, Milosevic i Vojska su im dali do znanja sta ih ceka! Tako su Momir i Milo (Crna Gora) postali nevoljni saucesnici. Kasnije, kada je Crna Gora ojacala, Milo je hrabro usao u sukob s Milosevicem. Epilog je poznat.
Danas Crna Gora ima priliku da na miran nacin rijesi svoj status. Treba iskoristiti ovu sansu. 55 odsto - pa sta!

posmatrac

pre 19 godina

Vidi se da se iz dana u dan referendumski ishod sve vise relativizuje. Crna Gora je najavila osnivanje sopstvenog ministarstva odbrane u maju, bez obzira na ishod referenduma. Potpuno je jasno da ce se bez obzira na referendum nastaviti nekontrolisani raspad drzavne zajednice, u kome ce Crna Gora praviti svoje institucije, ignorisati SCG i koristiti ono sto moze, a Srbija ce i dalje glumiti ludilo i praviti se da drzavna zajednica postoji, funkcionise i necemu sluzi.
Koliko problema nasa privreda ima zbog nefunkcionalnoisti drzavne zajednice, niko ne sme ni da spominje, jer ni DSS ni DS nece da vide ono sto im se ne svidja.

zokic

pre 19 godina

Pa onda je resenje podela CG, ako nista nije realno, u Kvebeku je falilo nekoliko hiljada glasova a Kvebek ima osam miliona stanovnika pa su eto ostali u kanadi... e moj Milo.

Jova

pre 19 godina

U cemu je problem? Ako veruje u ovo sto prica, Milo moze jednostavno da proglasi nezavisnost. Ko mu brani? Niko, ... pa ni EU a ni Srbija. Ne ocekuje valjda da Srbija izvrsi pritisak na EU da koriguje svoj predlog.

Čeda

pre 19 godina

Pa dobro ljudi što se neki toliko muče i grde Crnogorce što hoće obnovu svoje državnosti. Pa ta država je stara 1000 godina. Istorijskom greškom je izvršena nasilna aneksija od strane Srbije potpomognuta svojim saveznikom Francuskom 1918. godine, iz kojih razloga joj je Srbija podigla spomenik na Kalimegdanu sa natpisom volimo Francusku kao što je ona nas - zahvalna Srbija. A posle što se dešavalo pročitajte krvavi album Karađorđevića i zabranjene stranice istorije. Čekamo istorijsko izvinjenje Srbije, krajnje je vreme. Crnogorcima želim sretan put šta će im život u državi koja je dzepno izdanje.

Igor Novi Beograd

pre 19 godina

Da je to izbor za predsednika mesne zajednice ne bi bilo uredu izgubiti sa 54,9%. Ali ovde se radi o državnom statusu. Pitanju koje će uticati i na buduće naraštaje. Tako da nije uredu da većina od 54,9-45,1=9,8% ili u Crnoj Gori nekoliko 20.000 ljudi prevagne na jednu ili drugu stranu. Ako narod nije siguran da hoće ocepljenje (nema ih više od 55%) onda ne treba da se otcepljuju.

eu 55

pre 19 godina

Đekna jos nije al samo što nije!!
Stvarno sam nestrpljiv da vidim kako će glasači DPS-a da glasaju, pa da vidimo koliki je stvarni procenat od njegovih birača za otcepljenje!??(54,99%)!!!

Srba

pre 19 godina

Brate Milo
Ne slusajte sta vam govore. Nikad niste ni slusali pametne ljude vec ste vise voleli da slusate lukave, a to nije isto.
Stoga poslusate savete lukavih. Odcepite Crnu Goru, stvorite suverenu i nezavisnu drzavu pa radite tamo sta vam je volja. Imate moj blagoslov i blagoslov mnogih odavde . Bar se ovi rodoljupoci u Srbiji vise nece hvatati za klauzule kapitulacije iz Kumanova pa ce se Narod Srbije otrezniti od pijanstva dugog 19 godina i pocei da radi nesto pametno.
Mnogo srece i uspeha na referendumu!

ns

pre 19 godina

U svakoj drzavi neke odluke se donose bar dvotrecinskom vecinom, cak i mnogo manje vazne od otcepljenja.
Kad je u pitanju promena status-kvoa, podrazumeva se da su svi koji nisu izricito za, protiv promene, dakle i uzdrzani.
Uostalom, u mafijaskoj drzavi svaka vecina je sumnjiva.

celtic

pre 19 godina

Iako nemam jasan stav o nezavisnosti, iskreno nastojim da se time uopste ne opterecujem, ipak me brine sto se medju ljudima i u CG i u Srbiji pojavljuje frustracija povodom svega ovoga. Zaista nevjerovatno sto mediji mogu napraviti. Bez obzira sto ce se desiti, znam da ce Crnogorci Srbiji ostati najvjernini prijatelj kao sto su to uvijek i bili...
Primitivizma ima svuda ali govoriti o antisrpskom raspolozenju u CG je nenormalno. Nikada ga nije bilo nikada ga nece ni biti! Sjetite se samo nase proslosti. Uvjek smo se samo jedni na druge mogli osloniti. Ni na Ruse, ni na Grke ni na sve te ostale "velike prijatelje". Pomagali smo jedni druge jer smo osjecali da tako treba a ne zbog interesa. Zato se treba izdici iznad ove bolesne politike kojom nas truju svakodnevno.
Sto god da se sjutra desi, niko vam od Crne Gore nece biti blizi, niti ce vam ona biti strana drzava. Bez obzira na ponasanje vlasti, ljudi to ovdje nece dozvoliti.

Zeko mali

pre 19 godina

Sa 55 odsto Crna Gora je na korak od cilja. Narod prihvata preporuke EU jer razlika u korist nezavisnosti nije mala.
Ovako, izazov je veci a pobjeda ce biti sladja. Jednom zauvijek cemo nauciti demokratiji nase Slobovce i Karadjicevce. Nije Crna Gora Republika Srpska!

Zoran

pre 19 godina

Slazem se sa Djukanovicem. U slucaju da bude prihvacen model od 55% izaslih za vecinu, svaki procenat izmedju 50 i 55 moze dovesti do velike nestabilnosti u Crnoj Gori.

Slavka, Budva

pre 19 godina

Ocekivati iste demokratske standarde na referendumu u Francuskoji i u Somaliji je nerealno. Slicna je situacija i sa Crnom Gorom. Ovo nije pravna drzava i ne mogu se primjenjivati isti standardi kao u zapadnoj Evropi.

MKD

pre 19 godina

Jedna opservacija neutralnog (i 100% dobronamernog) posmatraca.
Vecina je 50% + 1 a sve drugo jeste visa politika. Racunica MZ je samo da odobrovolji Srbiju pre gubitka Kosova (da nece "izgubiti i CG" samo zbog jednog glasa) i jos vaznije da stimulise opoziciju da izadje na referendum i time njemu da pun legitimitet. Na kraju price i CG i Kosovo su nezavisni, a CG opoziciji (a time i srpskoj vladi) zacepljena usta da su im, eto, dali i 5% fore.
Odusevio me komentar koji sam procitao juce a odnosio se na kritike na racun Ahtisari-ja i njegove izjave o odluci koju ce doneti vecina na Kosuvu. Tacno, odakle on dolazi diplomata se ne postaje partiskom knjizicom partije koja je dobila 2-3% na izborima a ne tek glavni pregovarac. Kao i u toj izjavi Ahtisarija tako i u ovom slucaju, 55% niti je slucajno niti je nepromisljen lapsus.

Srbin(CG)

pre 19 godina

A realno je da se uskrati pravo glasu nekom ko ima drzavljnastvo CG, a zivi u Srbiji?
To je realno???
Znaju ovi u EZ dobro zbog cega je napravljen taj odnos 55:45
Premijer vajni, zna sta je realno?
Zemljo otvori se!

Nele

pre 19 godina

Cccc... Koliko se ljudi u Srbiji opterecuju referendumom u Crnoj Gori ?! Ajde da vidimo i da ne uspe referendum i da se ne otcepe od Srbije da li cemo mi biti srecniji zbog toga. Crnogorsko more ce nam isto biti skupo kao i nas Kopaonik, kao i nas Zlatibor. Siguran sam da i najveci Srbin medju Crnogorcima ne bi da se odrekne Eura, na primer. Opet cemo mi placati drzavne institucije do sledeceg referenduma. Zato neka oni sami odluce kako ce da zive a nase je da im iskreno pozelimo srecu u svemu sto odluce.

Лале, Беч

pre 19 godina

Нажалост, видим да многи не уочавају разлику између "просте" (половина плус један глас) и "квалификоване! већине (на пример за промене устава у многим земљама је то двотрећинска већина).
Чуди ме само што се и народ у Србији не изјашњава на исту тему?

Crnogorac

pre 19 godina

A da li je realno imati fer izjasnjavanje u zemlji sa takvom vlascu? Crna Gora je u sprovodjenju reformi najnazadnija zemlja u Evropi, ukljucujuci i Albaniju. Pa mi jos uvjek nijemo otvorili ni policijska dosijea, niti vratili otetu imovinu vlasnicima. Komunisticke strukture su jos uvjek netaknute. Zbog toga je Lajcak i predlozio 55%.

Sasa Podgorica

pre 19 godina

Da se radi o pravno sredjenoj demokratskoj drzavi 50% bi bilo dovoljno. To zna i EU. EU takodje zna da CG nije takva zemlja. Nasi gradjani su godinama izlozeni najprimitivnijoj antisrpskoj propagandi, uz totalnu kontrolu medija, policije, i sudskih organa. Okruzeni smo korupcijom i bijedom u kojima se lako manipulise ljudima. Imati fer izjasnjavanje uz boljsevicku vlast je nemoguce. Toga je svesna i medjunarodna zejednica.

Sandra, Brizben

pre 19 godina

Ja sam letos bila u Srbiji i provela 15 dana na moru u Crnoj Gori i meni su ljudi u Beogradu napunili glavu da cu dole naici na razne neprijatnosti, tako da sam gotovo uplasena optisla na letovanje. Medjutim, ja stvarno nisam dozivela nista neprijatno, naprotiv, svi su bili krajnje ljubazni, zeljni da pomognu u svakoj situaciji. Svih 15 dana sam se osecala prijatno i sigurno. Crnu Goru cu uvek smatrati svojom zemljom jer ona to i jeste, a crnogorce svojim narodom jer oni jesu Srbi, svejedno da li cemo ziveti u istoj drzavi ili ne.

DostaBreVise

pre 19 godina

Sto nama ne naprave taj referendum da vam pomognemo malo? Islo bi lakse i brze siguran sam. Iovako vec godinama prelazimo carinski prelaz i menjamo valute u "svojoj" zemlji. Koja bre nasa zemlja, otisli ste vi vec odavno, i vec je vreme da se to nazove pravim imenom!

Aleksandra

pre 19 godina

10 godina se vodi u CG najbljutaviji propagandni rat protiv Srbije! Pa čak i da se kojim slučajem ne otcepe ove godine, nastaviće da trube o tome dok im to ne uspe... ili dok Srbiji ne dosadi i konačno bude jednom prva da nekom kaže "A sad adio"!!!
Nego, kako ta odluka o nezavisnosti CG utiče na naše učešće na Mondijalu?

Podgoricanin

pre 19 godina

Cinjenica je da vecinska Crna Gora ne priznaje Slobovu "SR Yugoslaviju". Uzalud su pokusaji da joj se obezbijedi naknadni legitimitet.
"Sto se grbo rodi, vrijeme ne ispravi".

Aleksandar

pre 19 godina

Na zalost, za Sbiju sa ovakvim politicarima bi u stvari idealno bilo da sada odu i Kosovo i Metohija, iCrna Gora. Istorija je pokazala da se te stvari redovno desavaju i to ne samo na nasim prostorima, i da pod nekim drugim okolnostima stvari mogu lako da se vrate tamo gde pripadaju i pod mnogo boljim uslovima za Srbiju. Kada se odvoje od Srbije, politicari ce morati najzad da pocnu da rade svoj posao, a to je da brinu o drzavi i njenim gradjanima koji su ih glasali, onda nema vise izgovora tipa ako bude ovo onda ce nama da se desi ono pa zato sada nemamo vremena da se pozabavimo masovnim odlaskom mladih ljudi iz zemlje i stvaranjem neke sigurnije buducnosti za nasu decu, koje je inace sve manje jer se sve vise radjaju po belom svetu i sve manje znaju sta je i gde je njihova domovina. U toj opciji mesta bi trebalo da bude samo za sposobne i obavestene politicare, resene da iskreno i do kraja odrade posao u interesu svoje drzave.

Borisha ns

pre 19 godina

Mislim da bi vecina trebala da iznosi nekih 17-20%, to bi verovatno zadovoljilo vlast, a i odakle prvao EU da se nesto pita oko vecine?? Pa to je ipak ozbiljna drzava...

Drazen,Niksic

pre 19 godina

G.Djukanovic odlicno zna da ce biti kako EU kaze, a ne on i njegovi dvorski poslusnici. Prosto covjek voli da drzi tenziju.
Meni je licno preko glave poraza opozocije, ali bih se osjecao kao poslednji bijednik kad bih dobijao izbore na nacin kao sto ih je do sada Djukanovic dobijao.
Nadam se da ce ovaj put monitoring EU biti zaista takav da ce na pravi nacin reagovati na nepodopstine koje cine Djukanovic i likovi koji ga okruzuju.

Milos

pre 19 godina

Ako na referendumu pobjedi opcija obnavljanja nezavisnosti za samo jedan glas SCG ce biti bojkotovana u svakom smislu. Ovdje se ne radi o "otcepljenju" vec o obnovi drzavnosti najstarije juznoslovenske drzave! Ja licno nisam za Mila, nikada DPS nije dobio moj glas ali sam punim srcem za svoju drzavu. Srbija nema pravo da se ovako ponasa, odnosno srpska politicka "elita". Nadam se da ce se i u Srbiji jednog dana u skolama uciti kako je Crna Gora aneksirana i kako su crnogorski rodoljubi ubijani i proganjani, mi to nismo ucili u skolama jer nismo mogli ali "rukopisi ne gore"! Vrijeme je da se Srbija pokaje za svoju vjekovnu pogresnu politiku i cinjenice sagleda iz ugla "slabijih i manjih" Nezavisnost za Crnu Goru!

Veselin Mugosa

pre 19 godina

Ja bih prije rekao da je nerealno da se na vlast dolazi u 26-oj godini, a da se na poziciju premijera stupa sa nepunih 29. Takodje mi je nerealno da se takav neko na vlasti odrzava punih 17 godina iako je u medjuvremenu u bio sluga Slobodana Milosevica, obilazio trupe pljackasa u Konavlima, pravio se lud dok su mu kupili Muslimane po republici i isporucivali ih Karadzicu, godinama svercovao cigarete i naftu, pokrao nebrojene izbore, bacio 650,000 stanovnika u neopisivu bjedu, kreirao mafijasko leglo blizu vlasti koje godina drma po CG (kupujuci i prodajuci ono malo zdravog drustvenog kapitala, ubijajuci novinare i policajce, drzeci medije pod strogom kontrolom, falsifikujuci proslost itd, itd....), a zatim toboze okrenuo plocu kad je vidio da mu prijeti robija cim zglajzne s vlasti i sad hoce da obnovi CG drzavnost.

To je meni, vidis, mnogo nerealnije.

3MAJ

pre 19 godina

Vecina od 55% je sasvim logicna ako se odlucuje o tako vaznom pitanju (cak je procenat mogao biti i veci).
Jer sta da je 50%+1 za nezavisnost. Taj +1 moze svakog dana da ide gore-dole, pa ispada da bi takva drzava svake godine odlucivala prvo da pravi savez pa onda da iz njega istupa.

1=1

pre 19 godina

Demokratija je jedan covek jedan glas, a sve ostalo je politika. A kao i sve ostalo lako uspevamo da svedemo na nivo pijace. Nije onda cudno sto se "Balkan" iskljucivo koristi u pezorativnom kontekstu.

dragoljub

pre 19 godina

dokle cemo da se delimo!? Sad ja mogu da kazem da nisam Srbin vec Beogradjanin, ili Sumadinac, ili Vojvodjanin. Ja nikad nisam imao nikakvu neprijatnost u Crnoj Gori i imam dosta prijatelja tamo koji su protiv odcepljenja, ali ako za nezavisnu drzavu bude 50%+1 neka im.

faromonte

pre 19 godina

Naravno da je tako.U svakom slucaju sto se tice mene iako nisam za dps imaju moju punu podrsku. Do sada je vecina odlucivala u svijetu pa tako ce i kod nas. Viva vero Montenegro!

Milovan

pre 19 godina

Mucno je samo jedno a to je sto svi novonastali KVAZICRNOGORCI sa milom Djukanovicem na celu su toliko ogrezli u samoljublje da nisu ni svesni da pljuju sami na sebe.
Svaka vam cast braco, posto se pozivate na istoriju ipak je malo bolje provcitajte I Njegosa i zapise Knjaza Nikole.
A licemerstvo je dostiglo maksimum kada se taj Isti Djukanovic obratio Knazu ( pred spomenikom ) GOSPDARU.
Dobri moj Djukanovicu tvoj radni staz pre ulaska u politiku se brojao u danima provedenim u hotelu CRNA GORA.
Ti koji si popljuvao kumstvo najvecu crnogorsku svetinju, nemas prava da govoris sta je fer i sta je posteno. Ti koji bi prvi seo u stolicu u Beograd kada bi ti se dala, si prvi koji pljuje po njemu.
Moj Djukanovicu Crna Gora je mala a nas Crnogoraca puno ali svuda po svetu , zasto nas nisi pozvao da se vratimo u otadzbinu iz koje smo otisli zbog tebi slicnih.
Sidji medju primorce, medju Lacmane koji su ti veci prijatelji od katunjana, brdjana od svih onih koji su za taj kamen zivot dali.
Idi Milo i neka ti je zbogom, srecno i bericetno idi i izgubi svoj identitet, ti ga barem nikada nisi ni imao, ali ne sramoti nas.

SRKI

pre 19 godina

Jedan glas vise predstavlja vecinu, ali jedan glas vise od polovine upisanih biraca. 54.9% uopste ne mora da predstavljaju vecinu. Sta ako izadje 70% biraca, onda je ta Milova vecina kojoj se kao nesto namece 38.43% broja upisanih biraca. Da ne kazem da o stvarima od drzavnog znacaja i sa dalekoseznim posledicama treba da odlucuju svi drzavljani sto Milu ne pada na pamet. Sad dodajte na broj upisanih biraca, broj otpisanih biraca, drzavljana Crne Gore pa cete doci do cifre da se nesto namece Milovoj vecini od oko 30% drzavljana Crne Gore. E sad pitanje za sve one Crnogorce koji bi da glasaju za nezavisnost: Koliki je medju biracima koji ce da glasaju za nezavisnost Crne Gore Crnogoraca koji zele svoju nezavisnu drzavu, sto je potpuno legitimno, a koliko pripadnika drugih naroda, tradicionalno neprijateljski nastrojenih prema Srbima, koji zele nezavisnu Crnu Goru jer smatraju da ce u tako maloj drzavici lakse ostvariti svoje prikrivene ciljeve?

ritter, mb

pre 19 godina

Gos´n Djukanovicu, malo matematike: 54,9% od izaslih je 50% upisanih ako izadje 91% upisanih. Realno gledano, najpravednije bi bilo da izadje 100% upisanih i 50%+1 glasa za jednu opciju, prema tome vec imate blagi popust i nema razloga za nervozu.

CaRefree

pre 19 godina

Kakav je smarac i demagog ovaj Milo. Prvi medju jednakima. Zasto se lepo ne otcepe bez mnogo halabuke i cao...
Kosovo takodje... Nemamo nikakav nacionalni interes da drzimo teritorije koje su vecinski naseljene neprijateljski raspolozenim stanovnistvom. Ostavimo to za neka druga vremena... Sada je najbolji trenutak da se Srbija okrene sama sebi i svojim nacionalnim interesima. Da se nemilosrdno obracuna sa korupcijom i nepotizmom, ne radom i strancarenjem... Obaveza svakog ko ucestvuje u javnom zivotu Srbije a narocito politicko ekonomskom je da ucini sve da Srbi zive bolje. Mediji moraju biti nase oci i svakih pet godina nepristrasno objaviti ko je i sta ucinio za bolju buducnost Srbije. Zaboravimo jurnjavu za EU. To je nerealno i skupo. Danas ideja pridruzivanja sluzi samo kao jeftino reklamerstvo nesposobnih politicara kojih je nazalost najvise u samom vrhu drzave.
Zaustavimo odlazak mladih i sposobnih, vratimo starije i iskusnije a ovdasnje demagoge i nesposobnjakovice smestimo tamo gde im je i mesto.
Plivaj Milo i cao Kosovo

crnogorka

pre 19 godina

Sta znaci to licitiranje u smislu sta ako 54,9 i sl.? Moze se postaviti i drugo pitanje:Sta ako 55,01 glasa za nezavisnost.Ili u slucaju da je prihvacen Milov predlog od 50% izaslih moglo bi se pitati :Sta ako 49,9? I jedan glas manje od dogovorenog standarda znaci poraz. Prema tome pitanje je prihvatate li to pravillo ili ne. Glasa li 54,9 ili 49,5 potpuno je isto za validnost odluke. Matematika je egzaktna nauka, a egzaktnost je ono s cim ovdasnji politicari imaju problem.

Dragomir

pre 19 godina

Djukanović priča šta je realno! Hteo bi da zemlju od nekih 8 miliona stanovnika rasparča sa većinom od 150000! Problem je da navata i toliku većinu. Gospodinova realnost posle referenduma je neka ekskluzivna sobica sa pogledom na dvorište u Italijanskom zatvoru.

Alex

pre 19 godina

Đukanoviću, postoje različite vrste većine: prosta, dvotrećinska, od izašlih birača, od upisanih birača...
Koja će se vrsta većine primenjivati, zavisi od mnogih faktora.
A ukoliko želiš zvanično priznanje, moraćeš da poslušaš EU, svidelo se to tebi ili ne.

Marko

pre 19 godina

Boji nam se Milo!
Ma nije vise ni vazna nezavisnost, samo neka tog crnogorskog Slobu skinu sa vlasti vise! I on se sepuri vec 10 godina!

zex

pre 19 godina

Djukanovicu Milo,
napravio si medijsku sliku kako je citava Crna Gora za otcepljenje a sada sitnicaris oko tricavih 5%. Doslo je vrijeme da odes na jedan ,,zasluzeni,, odmor. Mogu da ti predlozim, recimo, Italiju.

Zoran

pre 19 godina

Mislim da sam neutralan, ali smatram da je 50% + 1 glas izaslih zaista potrebna i dovoljna vecina (u pravom smislu te reci). Ko hoce da izadje, neka izadje, ko nece ne mora. Radi se o njegovoj kozi, ne o mojoj...

milos

pre 19 godina

Vrlo je simptomaticno sto Djukanovic stalno potencira famozni procenat od 54,9%.Zaboravlja cinjenicu da kada se definisu odredjeni uslovi za bilo koje izjasnjavanje gradjana, a narocito kada su u pitanju ovako ozbiljne stvari, jedan glas u korist druge strane se mora postovati. Pa valjda je to osnovno pravilo demokratije. Ne razumijem kako moze da se tako ponizava i cenka sa Evropskom unijom kao da je na pijaci. Pravila su definisana i tacka, pa ko hoce da ucestvuje u toj igri mora ih se pridrzavati. Medjutim, on je ocigledno navikao da mora biti u pravu, tako da ne moze da vjeruje da se Evropa drznula i donijela, kako on kaze, antievropske uslove. Pustite gospodine Djukanovicu nekog drugog, da poslije dvadeset godina vaseg vladanja, upravlja ovom nasom sirotinjom, a vi se posvetite biznisu, ucenju jezika i kompjutera, jer nam vas je stvarno dosta. Sto je mnogo mnogo je!

NN lice

pre 19 godina

Pa i kad bi vecina bila 50%, ne bi bilo fer da se sa 49,9 izgubi. To je valjda tako sa bilo kojim procentom, uvek jedan procenat (teoretski, jedan glas) odlucuju da li ste pobednik ili gubitnik.
Svojevrsni nonsens je sto Mila bije glas demokrate zbog svojevremene neposlusnosti Milosevicu, a metod vladavine mu je u dlaku isti. Vlast odrzava pricom o nezavisnosti, kao Milosevic "spoljnim neprijateljima srpstva".
Milo je pokazao "demokratsko" lice 2000.-te kada nije izasao na savezne izbore i tako uskratio DOS-u bar 200.000 glasova - dragocenih u brobi protiv Milosevica.
Nadam se da ce da "napipa" Hag kao njegov pulen Milosevic. (BTW, podrzavam svaku odluku crnogorskog naroda, pa i odluku o nezavisnosti)

KosovarProCG

pre 19 godina

Naravno da je nerealno! EU je pro-nezavisnosti Kosova a Crnoj Gori predlaze ovakav rigorozni referendum? Veoma cudno!! Sad ispada da oni(EU) zele Nezavisnost Kosova a da su protiv CG nezavisnosti!!

Imay

pre 19 godina

Znam Milo, ali nije realno niti da 35% ukupnog broja glasača odluči o otcepljenju od SCG! Ako ne možeš da sakupiš jasnu većinu, dakle, barem 55% izašlih onda nemoj da menjaš granice i vodiš narod u avanturu. Onaj ko hoće da menja tako krupne stvari mora da ima tako sigurnu većinu kojoj ništa ne može da smeta.

srbin

pre 19 godina

Ja sam Srbin bez ikakve zelje i interesa za osvajanjem tudjih teritorija. Radim svoj posao i veselim se zivotu koji je ispred mene. Do ovoga leta nisam ni razmisljao puno o ocepljenju CG jer me jednostavno – ne zanima. Medjutim ludilo koje sam zatekao proslog leta (05) u CG, neprijateljstsvo prema svemu sto dolazi is Srbije, a sto se pre svega odnosi na ljude mi je bilo, blagoreceno, mucno. Zato, lepo idite i prestanite da maltretirate sve druge usput. Niko vas ne drzi, a to sto su vam uvek drugi krivi, te Srbija, te EU…to je vas problem. O kojem vi trebate da razmisljate. Mi ionako imamo dosta na nasem tanjiru, samo mi jos treba da razmisljam i o CG.

Rajo Niksic

pre 19 godina

E "moj" premijeru koliko toga nije realno u ovoj Crnoj Gori!? Pa nije realno da pola naroda umire od gladi i zivi u pravoj bijedi, a da glasa za onoga(Mila), koji ga je doveo do propasti. Nemaju ni da se obuku i nahrane a uliču i buriču za DPS-om i Milom! Moras da uvidis da ima nerealnosti koje ti bas i ne idu na ruku. Koja je nerealnost ne dozvoliti da glasa blizu 300 000 drzavljana koji zive u Srbiji!? Bice muke premijeru ali ces na kraju prihvatiti uslove EU i to sa svojim blazenim smjeskom!

zna se

pre 19 godina

Svi imaju sansu da izadju na referendum. Vecina izaslih odlucuje, tako je u celom svetu. Jedino kod dvojca Solana & Kostunicam postoji zelja da se ocuva njihovo cedo - Solanija.
Ako bude i 50.1% izaslih za nezavisnost - to je smrt drzavne zajednice!

zna se

pre 19 godina

Svi imaju sansu da izadju na referendum. Vecina izaslih odlucuje, tako je u celom svetu. Jedino kod dvojca Solana & Kostunicam postoji zelja da se ocuva njihovo cedo - Solanija.
Ako bude i 50.1% izaslih za nezavisnost - to je smrt drzavne zajednice!

KosovarProCG

pre 19 godina

Naravno da je nerealno! EU je pro-nezavisnosti Kosova a Crnoj Gori predlaze ovakav rigorozni referendum? Veoma cudno!! Sad ispada da oni(EU) zele Nezavisnost Kosova a da su protiv CG nezavisnosti!!

milos

pre 19 godina

Vrlo je simptomaticno sto Djukanovic stalno potencira famozni procenat od 54,9%.Zaboravlja cinjenicu da kada se definisu odredjeni uslovi za bilo koje izjasnjavanje gradjana, a narocito kada su u pitanju ovako ozbiljne stvari, jedan glas u korist druge strane se mora postovati. Pa valjda je to osnovno pravilo demokratije. Ne razumijem kako moze da se tako ponizava i cenka sa Evropskom unijom kao da je na pijaci. Pravila su definisana i tacka, pa ko hoce da ucestvuje u toj igri mora ih se pridrzavati. Medjutim, on je ocigledno navikao da mora biti u pravu, tako da ne moze da vjeruje da se Evropa drznula i donijela, kako on kaze, antievropske uslove. Pustite gospodine Djukanovicu nekog drugog, da poslije dvadeset godina vaseg vladanja, upravlja ovom nasom sirotinjom, a vi se posvetite biznisu, ucenju jezika i kompjutera, jer nam vas je stvarno dosta. Sto je mnogo mnogo je!

srbin

pre 19 godina

Ja sam Srbin bez ikakve zelje i interesa za osvajanjem tudjih teritorija. Radim svoj posao i veselim se zivotu koji je ispred mene. Do ovoga leta nisam ni razmisljao puno o ocepljenju CG jer me jednostavno – ne zanima. Medjutim ludilo koje sam zatekao proslog leta (05) u CG, neprijateljstsvo prema svemu sto dolazi is Srbije, a sto se pre svega odnosi na ljude mi je bilo, blagoreceno, mucno. Zato, lepo idite i prestanite da maltretirate sve druge usput. Niko vas ne drzi, a to sto su vam uvek drugi krivi, te Srbija, te EU…to je vas problem. O kojem vi trebate da razmisljate. Mi ionako imamo dosta na nasem tanjiru, samo mi jos treba da razmisljam i o CG.

Rajo Niksic

pre 19 godina

E "moj" premijeru koliko toga nije realno u ovoj Crnoj Gori!? Pa nije realno da pola naroda umire od gladi i zivi u pravoj bijedi, a da glasa za onoga(Mila), koji ga je doveo do propasti. Nemaju ni da se obuku i nahrane a uliču i buriču za DPS-om i Milom! Moras da uvidis da ima nerealnosti koje ti bas i ne idu na ruku. Koja je nerealnost ne dozvoliti da glasa blizu 300 000 drzavljana koji zive u Srbiji!? Bice muke premijeru ali ces na kraju prihvatiti uslove EU i to sa svojim blazenim smjeskom!

NN lice

pre 19 godina

Pa i kad bi vecina bila 50%, ne bi bilo fer da se sa 49,9 izgubi. To je valjda tako sa bilo kojim procentom, uvek jedan procenat (teoretski, jedan glas) odlucuju da li ste pobednik ili gubitnik.
Svojevrsni nonsens je sto Mila bije glas demokrate zbog svojevremene neposlusnosti Milosevicu, a metod vladavine mu je u dlaku isti. Vlast odrzava pricom o nezavisnosti, kao Milosevic "spoljnim neprijateljima srpstva".
Milo je pokazao "demokratsko" lice 2000.-te kada nije izasao na savezne izbore i tako uskratio DOS-u bar 200.000 glasova - dragocenih u brobi protiv Milosevica.
Nadam se da ce da "napipa" Hag kao njegov pulen Milosevic. (BTW, podrzavam svaku odluku crnogorskog naroda, pa i odluku o nezavisnosti)

Imay

pre 19 godina

Znam Milo, ali nije realno niti da 35% ukupnog broja glasača odluči o otcepljenju od SCG! Ako ne možeš da sakupiš jasnu većinu, dakle, barem 55% izašlih onda nemoj da menjaš granice i vodiš narod u avanturu. Onaj ko hoće da menja tako krupne stvari mora da ima tako sigurnu većinu kojoj ništa ne može da smeta.

Alex

pre 19 godina

Đukanoviću, postoje različite vrste većine: prosta, dvotrećinska, od izašlih birača, od upisanih birača...
Koja će se vrsta većine primenjivati, zavisi od mnogih faktora.
A ukoliko želiš zvanično priznanje, moraćeš da poslušaš EU, svidelo se to tebi ili ne.

SRKI

pre 19 godina

Jedan glas vise predstavlja vecinu, ali jedan glas vise od polovine upisanih biraca. 54.9% uopste ne mora da predstavljaju vecinu. Sta ako izadje 70% biraca, onda je ta Milova vecina kojoj se kao nesto namece 38.43% broja upisanih biraca. Da ne kazem da o stvarima od drzavnog znacaja i sa dalekoseznim posledicama treba da odlucuju svi drzavljani sto Milu ne pada na pamet. Sad dodajte na broj upisanih biraca, broj otpisanih biraca, drzavljana Crne Gore pa cete doci do cifre da se nesto namece Milovoj vecini od oko 30% drzavljana Crne Gore. E sad pitanje za sve one Crnogorce koji bi da glasaju za nezavisnost: Koliki je medju biracima koji ce da glasaju za nezavisnost Crne Gore Crnogoraca koji zele svoju nezavisnu drzavu, sto je potpuno legitimno, a koliko pripadnika drugih naroda, tradicionalno neprijateljski nastrojenih prema Srbima, koji zele nezavisnu Crnu Goru jer smatraju da ce u tako maloj drzavici lakse ostvariti svoje prikrivene ciljeve?

Zoran

pre 19 godina

Mislim da sam neutralan, ali smatram da je 50% + 1 glas izaslih zaista potrebna i dovoljna vecina (u pravom smislu te reci). Ko hoce da izadje, neka izadje, ko nece ne mora. Radi se o njegovoj kozi, ne o mojoj...

Dragomir

pre 19 godina

Djukanović priča šta je realno! Hteo bi da zemlju od nekih 8 miliona stanovnika rasparča sa većinom od 150000! Problem je da navata i toliku većinu. Gospodinova realnost posle referenduma je neka ekskluzivna sobica sa pogledom na dvorište u Italijanskom zatvoru.

Marko

pre 19 godina

Boji nam se Milo!
Ma nije vise ni vazna nezavisnost, samo neka tog crnogorskog Slobu skinu sa vlasti vise! I on se sepuri vec 10 godina!

faromonte

pre 19 godina

Naravno da je tako.U svakom slucaju sto se tice mene iako nisam za dps imaju moju punu podrsku. Do sada je vecina odlucivala u svijetu pa tako ce i kod nas. Viva vero Montenegro!

zex

pre 19 godina

Djukanovicu Milo,
napravio si medijsku sliku kako je citava Crna Gora za otcepljenje a sada sitnicaris oko tricavih 5%. Doslo je vrijeme da odes na jedan ,,zasluzeni,, odmor. Mogu da ti predlozim, recimo, Italiju.

ritter, mb

pre 19 godina

Gos´n Djukanovicu, malo matematike: 54,9% od izaslih je 50% upisanih ako izadje 91% upisanih. Realno gledano, najpravednije bi bilo da izadje 100% upisanih i 50%+1 glasa za jednu opciju, prema tome vec imate blagi popust i nema razloga za nervozu.

CaRefree

pre 19 godina

Kakav je smarac i demagog ovaj Milo. Prvi medju jednakima. Zasto se lepo ne otcepe bez mnogo halabuke i cao...
Kosovo takodje... Nemamo nikakav nacionalni interes da drzimo teritorije koje su vecinski naseljene neprijateljski raspolozenim stanovnistvom. Ostavimo to za neka druga vremena... Sada je najbolji trenutak da se Srbija okrene sama sebi i svojim nacionalnim interesima. Da se nemilosrdno obracuna sa korupcijom i nepotizmom, ne radom i strancarenjem... Obaveza svakog ko ucestvuje u javnom zivotu Srbije a narocito politicko ekonomskom je da ucini sve da Srbi zive bolje. Mediji moraju biti nase oci i svakih pet godina nepristrasno objaviti ko je i sta ucinio za bolju buducnost Srbije. Zaboravimo jurnjavu za EU. To je nerealno i skupo. Danas ideja pridruzivanja sluzi samo kao jeftino reklamerstvo nesposobnih politicara kojih je nazalost najvise u samom vrhu drzave.
Zaustavimo odlazak mladih i sposobnih, vratimo starije i iskusnije a ovdasnje demagoge i nesposobnjakovice smestimo tamo gde im je i mesto.
Plivaj Milo i cao Kosovo

crnogorka

pre 19 godina

Sta znaci to licitiranje u smislu sta ako 54,9 i sl.? Moze se postaviti i drugo pitanje:Sta ako 55,01 glasa za nezavisnost.Ili u slucaju da je prihvacen Milov predlog od 50% izaslih moglo bi se pitati :Sta ako 49,9? I jedan glas manje od dogovorenog standarda znaci poraz. Prema tome pitanje je prihvatate li to pravillo ili ne. Glasa li 54,9 ili 49,5 potpuno je isto za validnost odluke. Matematika je egzaktna nauka, a egzaktnost je ono s cim ovdasnji politicari imaju problem.

dragoljub

pre 19 godina

dokle cemo da se delimo!? Sad ja mogu da kazem da nisam Srbin vec Beogradjanin, ili Sumadinac, ili Vojvodjanin. Ja nikad nisam imao nikakvu neprijatnost u Crnoj Gori i imam dosta prijatelja tamo koji su protiv odcepljenja, ali ako za nezavisnu drzavu bude 50%+1 neka im.

Milovan

pre 19 godina

Mucno je samo jedno a to je sto svi novonastali KVAZICRNOGORCI sa milom Djukanovicem na celu su toliko ogrezli u samoljublje da nisu ni svesni da pljuju sami na sebe.
Svaka vam cast braco, posto se pozivate na istoriju ipak je malo bolje provcitajte I Njegosa i zapise Knjaza Nikole.
A licemerstvo je dostiglo maksimum kada se taj Isti Djukanovic obratio Knazu ( pred spomenikom ) GOSPDARU.
Dobri moj Djukanovicu tvoj radni staz pre ulaska u politiku se brojao u danima provedenim u hotelu CRNA GORA.
Ti koji si popljuvao kumstvo najvecu crnogorsku svetinju, nemas prava da govoris sta je fer i sta je posteno. Ti koji bi prvi seo u stolicu u Beograd kada bi ti se dala, si prvi koji pljuje po njemu.
Moj Djukanovicu Crna Gora je mala a nas Crnogoraca puno ali svuda po svetu , zasto nas nisi pozvao da se vratimo u otadzbinu iz koje smo otisli zbog tebi slicnih.
Sidji medju primorce, medju Lacmane koji su ti veci prijatelji od katunjana, brdjana od svih onih koji su za taj kamen zivot dali.
Idi Milo i neka ti je zbogom, srecno i bericetno idi i izgubi svoj identitet, ti ga barem nikada nisi ni imao, ali ne sramoti nas.

Podgoricanin

pre 19 godina

Cinjenica je da vecinska Crna Gora ne priznaje Slobovu "SR Yugoslaviju". Uzalud su pokusaji da joj se obezbijedi naknadni legitimitet.
"Sto se grbo rodi, vrijeme ne ispravi".

Veselin Mugosa

pre 19 godina

Ja bih prije rekao da je nerealno da se na vlast dolazi u 26-oj godini, a da se na poziciju premijera stupa sa nepunih 29. Takodje mi je nerealno da se takav neko na vlasti odrzava punih 17 godina iako je u medjuvremenu u bio sluga Slobodana Milosevica, obilazio trupe pljackasa u Konavlima, pravio se lud dok su mu kupili Muslimane po republici i isporucivali ih Karadzicu, godinama svercovao cigarete i naftu, pokrao nebrojene izbore, bacio 650,000 stanovnika u neopisivu bjedu, kreirao mafijasko leglo blizu vlasti koje godina drma po CG (kupujuci i prodajuci ono malo zdravog drustvenog kapitala, ubijajuci novinare i policajce, drzeci medije pod strogom kontrolom, falsifikujuci proslost itd, itd....), a zatim toboze okrenuo plocu kad je vidio da mu prijeti robija cim zglajzne s vlasti i sad hoce da obnovi CG drzavnost.

To je meni, vidis, mnogo nerealnije.

1=1

pre 19 godina

Demokratija je jedan covek jedan glas, a sve ostalo je politika. A kao i sve ostalo lako uspevamo da svedemo na nivo pijace. Nije onda cudno sto se "Balkan" iskljucivo koristi u pezorativnom kontekstu.

Drazen,Niksic

pre 19 godina

G.Djukanovic odlicno zna da ce biti kako EU kaze, a ne on i njegovi dvorski poslusnici. Prosto covjek voli da drzi tenziju.
Meni je licno preko glave poraza opozocije, ali bih se osjecao kao poslednji bijednik kad bih dobijao izbore na nacin kao sto ih je do sada Djukanovic dobijao.
Nadam se da ce ovaj put monitoring EU biti zaista takav da ce na pravi nacin reagovati na nepodopstine koje cine Djukanovic i likovi koji ga okruzuju.

Aleksandar

pre 19 godina

Na zalost, za Sbiju sa ovakvim politicarima bi u stvari idealno bilo da sada odu i Kosovo i Metohija, iCrna Gora. Istorija je pokazala da se te stvari redovno desavaju i to ne samo na nasim prostorima, i da pod nekim drugim okolnostima stvari mogu lako da se vrate tamo gde pripadaju i pod mnogo boljim uslovima za Srbiju. Kada se odvoje od Srbije, politicari ce morati najzad da pocnu da rade svoj posao, a to je da brinu o drzavi i njenim gradjanima koji su ih glasali, onda nema vise izgovora tipa ako bude ovo onda ce nama da se desi ono pa zato sada nemamo vremena da se pozabavimo masovnim odlaskom mladih ljudi iz zemlje i stvaranjem neke sigurnije buducnosti za nasu decu, koje je inace sve manje jer se sve vise radjaju po belom svetu i sve manje znaju sta je i gde je njihova domovina. U toj opciji mesta bi trebalo da bude samo za sposobne i obavestene politicare, resene da iskreno i do kraja odrade posao u interesu svoje drzave.

Sasa Podgorica

pre 19 godina

Da se radi o pravno sredjenoj demokratskoj drzavi 50% bi bilo dovoljno. To zna i EU. EU takodje zna da CG nije takva zemlja. Nasi gradjani su godinama izlozeni najprimitivnijoj antisrpskoj propagandi, uz totalnu kontrolu medija, policije, i sudskih organa. Okruzeni smo korupcijom i bijedom u kojima se lako manipulise ljudima. Imati fer izjasnjavanje uz boljsevicku vlast je nemoguce. Toga je svesna i medjunarodna zejednica.

Borisha ns

pre 19 godina

Mislim da bi vecina trebala da iznosi nekih 17-20%, to bi verovatno zadovoljilo vlast, a i odakle prvao EU da se nesto pita oko vecine?? Pa to je ipak ozbiljna drzava...

DostaBreVise

pre 19 godina

Sto nama ne naprave taj referendum da vam pomognemo malo? Islo bi lakse i brze siguran sam. Iovako vec godinama prelazimo carinski prelaz i menjamo valute u "svojoj" zemlji. Koja bre nasa zemlja, otisli ste vi vec odavno, i vec je vreme da se to nazove pravim imenom!

Milos

pre 19 godina

Ako na referendumu pobjedi opcija obnavljanja nezavisnosti za samo jedan glas SCG ce biti bojkotovana u svakom smislu. Ovdje se ne radi o "otcepljenju" vec o obnovi drzavnosti najstarije juznoslovenske drzave! Ja licno nisam za Mila, nikada DPS nije dobio moj glas ali sam punim srcem za svoju drzavu. Srbija nema pravo da se ovako ponasa, odnosno srpska politicka "elita". Nadam se da ce se i u Srbiji jednog dana u skolama uciti kako je Crna Gora aneksirana i kako su crnogorski rodoljubi ubijani i proganjani, mi to nismo ucili u skolama jer nismo mogli ali "rukopisi ne gore"! Vrijeme je da se Srbija pokaje za svoju vjekovnu pogresnu politiku i cinjenice sagleda iz ugla "slabijih i manjih" Nezavisnost za Crnu Goru!

Aleksandra

pre 19 godina

10 godina se vodi u CG najbljutaviji propagandni rat protiv Srbije! Pa čak i da se kojim slučajem ne otcepe ove godine, nastaviće da trube o tome dok im to ne uspe... ili dok Srbiji ne dosadi i konačno bude jednom prva da nekom kaže "A sad adio"!!!
Nego, kako ta odluka o nezavisnosti CG utiče na naše učešće na Mondijalu?

3MAJ

pre 19 godina

Vecina od 55% je sasvim logicna ako se odlucuje o tako vaznom pitanju (cak je procenat mogao biti i veci).
Jer sta da je 50%+1 za nezavisnost. Taj +1 moze svakog dana da ide gore-dole, pa ispada da bi takva drzava svake godine odlucivala prvo da pravi savez pa onda da iz njega istupa.

Sandra, Brizben

pre 19 godina

Ja sam letos bila u Srbiji i provela 15 dana na moru u Crnoj Gori i meni su ljudi u Beogradu napunili glavu da cu dole naici na razne neprijatnosti, tako da sam gotovo uplasena optisla na letovanje. Medjutim, ja stvarno nisam dozivela nista neprijatno, naprotiv, svi su bili krajnje ljubazni, zeljni da pomognu u svakoj situaciji. Svih 15 dana sam se osecala prijatno i sigurno. Crnu Goru cu uvek smatrati svojom zemljom jer ona to i jeste, a crnogorce svojim narodom jer oni jesu Srbi, svejedno da li cemo ziveti u istoj drzavi ili ne.

Crnogorac

pre 19 godina

A da li je realno imati fer izjasnjavanje u zemlji sa takvom vlascu? Crna Gora je u sprovodjenju reformi najnazadnija zemlja u Evropi, ukljucujuci i Albaniju. Pa mi jos uvjek nijemo otvorili ni policijska dosijea, niti vratili otetu imovinu vlasnicima. Komunisticke strukture su jos uvjek netaknute. Zbog toga je Lajcak i predlozio 55%.

Nele

pre 19 godina

Cccc... Koliko se ljudi u Srbiji opterecuju referendumom u Crnoj Gori ?! Ajde da vidimo i da ne uspe referendum i da se ne otcepe od Srbije da li cemo mi biti srecniji zbog toga. Crnogorsko more ce nam isto biti skupo kao i nas Kopaonik, kao i nas Zlatibor. Siguran sam da i najveci Srbin medju Crnogorcima ne bi da se odrekne Eura, na primer. Opet cemo mi placati drzavne institucije do sledeceg referenduma. Zato neka oni sami odluce kako ce da zive a nase je da im iskreno pozelimo srecu u svemu sto odluce.

eu 55

pre 19 godina

Đekna jos nije al samo što nije!!
Stvarno sam nestrpljiv da vidim kako će glasači DPS-a da glasaju, pa da vidimo koliki je stvarni procenat od njegovih birača za otcepljenje!??(54,99%)!!!

Jova

pre 19 godina

U cemu je problem? Ako veruje u ovo sto prica, Milo moze jednostavno da proglasi nezavisnost. Ko mu brani? Niko, ... pa ni EU a ni Srbija. Ne ocekuje valjda da Srbija izvrsi pritisak na EU da koriguje svoj predlog.

MKD

pre 19 godina

Jedna opservacija neutralnog (i 100% dobronamernog) posmatraca.
Vecina je 50% + 1 a sve drugo jeste visa politika. Racunica MZ je samo da odobrovolji Srbiju pre gubitka Kosova (da nece "izgubiti i CG" samo zbog jednog glasa) i jos vaznije da stimulise opoziciju da izadje na referendum i time njemu da pun legitimitet. Na kraju price i CG i Kosovo su nezavisni, a CG opoziciji (a time i srpskoj vladi) zacepljena usta da su im, eto, dali i 5% fore.
Odusevio me komentar koji sam procitao juce a odnosio se na kritike na racun Ahtisari-ja i njegove izjave o odluci koju ce doneti vecina na Kosuvu. Tacno, odakle on dolazi diplomata se ne postaje partiskom knjizicom partije koja je dobila 2-3% na izborima a ne tek glavni pregovarac. Kao i u toj izjavi Ahtisarija tako i u ovom slucaju, 55% niti je slucajno niti je nepromisljen lapsus.

Zoran

pre 19 godina

Slazem se sa Djukanovicem. U slucaju da bude prihvacen model od 55% izaslih za vecinu, svaki procenat izmedju 50 i 55 moze dovesti do velike nestabilnosti u Crnoj Gori.

Čeda

pre 19 godina

Pa dobro ljudi što se neki toliko muče i grde Crnogorce što hoće obnovu svoje državnosti. Pa ta država je stara 1000 godina. Istorijskom greškom je izvršena nasilna aneksija od strane Srbije potpomognuta svojim saveznikom Francuskom 1918. godine, iz kojih razloga joj je Srbija podigla spomenik na Kalimegdanu sa natpisom volimo Francusku kao što je ona nas - zahvalna Srbija. A posle što se dešavalo pročitajte krvavi album Karađorđevića i zabranjene stranice istorije. Čekamo istorijsko izvinjenje Srbije, krajnje je vreme. Crnogorcima želim sretan put šta će im život u državi koja je dzepno izdanje.

Slavka, Budva

pre 19 godina

Ocekivati iste demokratske standarde na referendumu u Francuskoji i u Somaliji je nerealno. Slicna je situacija i sa Crnom Gorom. Ovo nije pravna drzava i ne mogu se primjenjivati isti standardi kao u zapadnoj Evropi.

Srba

pre 19 godina

Brate Milo
Ne slusajte sta vam govore. Nikad niste ni slusali pametne ljude vec ste vise voleli da slusate lukave, a to nije isto.
Stoga poslusate savete lukavih. Odcepite Crnu Goru, stvorite suverenu i nezavisnu drzavu pa radite tamo sta vam je volja. Imate moj blagoslov i blagoslov mnogih odavde . Bar se ovi rodoljupoci u Srbiji vise nece hvatati za klauzule kapitulacije iz Kumanova pa ce se Narod Srbije otrezniti od pijanstva dugog 19 godina i pocei da radi nesto pametno.
Mnogo srece i uspeha na referendumu!

Лале, Беч

pre 19 godina

Нажалост, видим да многи не уочавају разлику између "просте" (половина плус један глас) и "квалификоване! већине (на пример за промене устава у многим земљама је то двотрећинска већина).
Чуди ме само што се и народ у Србији не изјашњава на исту тему?

Srbin(CG)

pre 19 godina

A realno je da se uskrati pravo glasu nekom ko ima drzavljnastvo CG, a zivi u Srbiji?
To je realno???
Znaju ovi u EZ dobro zbog cega je napravljen taj odnos 55:45
Premijer vajni, zna sta je realno?
Zemljo otvori se!

ns

pre 19 godina

U svakoj drzavi neke odluke se donose bar dvotrecinskom vecinom, cak i mnogo manje vazne od otcepljenja.
Kad je u pitanju promena status-kvoa, podrazumeva se da su svi koji nisu izricito za, protiv promene, dakle i uzdrzani.
Uostalom, u mafijaskoj drzavi svaka vecina je sumnjiva.

celtic

pre 19 godina

Iako nemam jasan stav o nezavisnosti, iskreno nastojim da se time uopste ne opterecujem, ipak me brine sto se medju ljudima i u CG i u Srbiji pojavljuje frustracija povodom svega ovoga. Zaista nevjerovatno sto mediji mogu napraviti. Bez obzira sto ce se desiti, znam da ce Crnogorci Srbiji ostati najvjernini prijatelj kao sto su to uvijek i bili...
Primitivizma ima svuda ali govoriti o antisrpskom raspolozenju u CG je nenormalno. Nikada ga nije bilo nikada ga nece ni biti! Sjetite se samo nase proslosti. Uvjek smo se samo jedni na druge mogli osloniti. Ni na Ruse, ni na Grke ni na sve te ostale "velike prijatelje". Pomagali smo jedni druge jer smo osjecali da tako treba a ne zbog interesa. Zato se treba izdici iznad ove bolesne politike kojom nas truju svakodnevno.
Sto god da se sjutra desi, niko vam od Crne Gore nece biti blizi, niti ce vam ona biti strana drzava. Bez obzira na ponasanje vlasti, ljudi to ovdje nece dozvoliti.

Igor Novi Beograd

pre 19 godina

Da je to izbor za predsednika mesne zajednice ne bi bilo uredu izgubiti sa 54,9%. Ali ovde se radi o državnom statusu. Pitanju koje će uticati i na buduće naraštaje. Tako da nije uredu da većina od 54,9-45,1=9,8% ili u Crnoj Gori nekoliko 20.000 ljudi prevagne na jednu ili drugu stranu. Ako narod nije siguran da hoće ocepljenje (nema ih više od 55%) onda ne treba da se otcepljuju.

Zeko mali

pre 19 godina

Sa 55 odsto Crna Gora je na korak od cilja. Narod prihvata preporuke EU jer razlika u korist nezavisnosti nije mala.
Ovako, izazov je veci a pobjeda ce biti sladja. Jednom zauvijek cemo nauciti demokratiji nase Slobovce i Karadjicevce. Nije Crna Gora Republika Srpska!

zokic

pre 19 godina

Pa onda je resenje podela CG, ako nista nije realno, u Kvebeku je falilo nekoliko hiljada glasova a Kvebek ima osam miliona stanovnika pa su eto ostali u kanadi... e moj Milo.

posmatrac

pre 19 godina

Vidi se da se iz dana u dan referendumski ishod sve vise relativizuje. Crna Gora je najavila osnivanje sopstvenog ministarstva odbrane u maju, bez obzira na ishod referenduma. Potpuno je jasno da ce se bez obzira na referendum nastaviti nekontrolisani raspad drzavne zajednice, u kome ce Crna Gora praviti svoje institucije, ignorisati SCG i koristiti ono sto moze, a Srbija ce i dalje glumiti ludilo i praviti se da drzavna zajednica postoji, funkcionise i necemu sluzi.
Koliko problema nasa privreda ima zbog nefunkcionalnoisti drzavne zajednice, niko ne sme ni da spominje, jer ni DSS ni DS nece da vide ono sto im se ne svidja.

Zoran

pre 19 godina

Bravo Evropo!
Ovo je genijalan nacin da se i jedna i druga strana privoli da izadje na referendum pa kakao se odluci! U protivnom, opozicija bi bojkotovala, polovina Crne Gore i Srbija ne bi priznala referendumske rezultate-eto tenzija, trvenja..... Ovako, braco Crnogorci, izadjite u sto vecem broju pa kako odlucite....

Budvanin

pre 19 godina

Jos nijesam cuo da se nekoj zemlji namece kvalifikovana vecina od 55 odsto. Badinterova komisija je svim republikama bivse SFRJ priznala pravo na samooprjedjeljenje. Na Haskoj konferenciji 1991.Bulatovic i Djukanovic su pokusali da dobiju nezavisnost i da time izbjegnu uvlacenje Crne Gore u ratnu avanturu. Medjutim, Milosevic i Vojska su im dali do znanja sta ih ceka! Tako su Momir i Milo (Crna Gora) postali nevoljni saucesnici. Kasnije, kada je Crna Gora ojacala, Milo je hrabro usao u sukob s Milosevicem. Epilog je poznat.
Danas Crna Gora ima priliku da na miran nacin rijesi svoj status. Treba iskoristiti ovu sansu. 55 odsto - pa sta!

Djuro Pucar

pre 19 godina

Sa kojim pravom Solana i Kostunica postavljaju uslove referenduma u Crnoj Gori? Pravo je glasaca da izadju na izbore kao sto je i pravo da ne izadju. Prema tome ne mogu oni koji nisu izasli na izbore da se vode da su glasali protiv odvajanja. Samo me zanima kada ce u Srbiji biti referendum. Cisto sumnjam da bi vecina glasala za zajednicku drzavu sa Crnom Gorom kada ta zajednica ne postoji vec poodavno. Ovako se sve svodi na zabadanje nosa u tudje dvoriste sa namerom da se skrene paznja sa domacih problelma.

Branislav

pre 19 godina

Da nije smesno bilo bi tuzno! Krajem I svetskog rata, civata Dalmacija, Bosna i ta slavna Crna Gora je imala narodne skupove i referendume gde je vecina glasala za pripajanje SRBIJI! A sada? U tim istim
sredinama izvrcu istoriju i blate tu istu Srbiju. Vreme je. Made in Serbia. Ko nevoli, neka izvoli! Dosta vise ove gluposti. Da ovi Titovi Crnogorci imalo imaju obraza, bilo bi kao i svugde u svetu tj. 75% i razlaz.

lela

pre 19 godina

Ajde da pitamo jadne obicne ljude da li su za nezavisnost ili da umesto 200 prosecne plate budu 1000 eura, da mogu svake godine da odvedu decu na more, planinu,da mogu da im kupe sve sto im treba,da mogu da plate lekara, da bezbedno putuju i idu ulicom ,jednom recju da zive jedan dostojanstven zivot.Za sta bi se opredelili ??Da li Milo mozda zeli to da im omoguci kada trazi nezavisnost? Sta ce njima njegova nezavisnost ako ce isto tako bedno i dalje ziveti!!?

London Thinking

pre 19 godina

Kako bi lepo bilo imati svoju drzavu u kojoj zive ljudi koji ne mrze svoju zemlju, svoj narod, svoju zastavu, svoju himnu... Srbija to moze najbrze da postigne ako se ostvare planovi medjunarodne zajednice (za Kosovo) i M. Djukanovica (za CG), iako oboje to cine na jedan nepravedan, sebican i krajnje nemoralan nacin.

Mikica

pre 19 godina

Najtuznije od svega je sto sam uveren da ce se u CG posle nezavisnosti ubrzo ziveti dvostruko bolje nego u Srbiji. Umesto da se bavimo sobom (Srbijom) i nasom ekonomijom, bakcemo se sa referendumom u drzavi koja nema ni nasu valutu, sa kojom imamo granicni prelaz. Kao da se Kostunica bavi nekim politickim pitanjem u Madjarskoj... Sta me bre briga!

Ali opet, tuzno je sto se ovde nista ne desava, a zaista vidim da ce, kad ponestane Kosova i CG, morati da se izmisli novo zariste poput Sandzaka, Vojvodine, PBM... Nema ovde buducnosti...

Momir

pre 19 godina

Djukanovic, odnosno njegova politicka karijera, apsolutno nema kredibiliteta da razgovara o demokratiji i sta je "fer" za bilo koga. Ovo je isti tip koji smatra da je vaznije srediti "status" prije reformi i demokratizacije. Kako iko ima sluha za njegove izjave, pa i najveci suvjerenista, mi uopste ne ide u glavu.

Adn

pre 19 godina

A ja mislim da je najispravnije da o statusu odluci kvalifikovana vecina (preko 50% od UPISANIH BIRACA), a ne relativna vecina (55% IZASLIH BIRACA).
Prvo morate da odredite KO (tacnije KOLIKO LJUDI) ima pravo glasa. Onda treba da utvrdite koji i kakav procenat treba da se opredeli da bi se proglasio rezultat. Na kraju treba da se postavi REFERNDUMSKO PITANJE. Koliko sam ja upoznat ovo pitanje je veoma smesno "Da li ste za nezavisnu, medjunarodno priznatu Crnu Goru?" jer o medjunarodnom priznanju se ne odlucujue na referendumu, nego u UN.
Koliko ja vidim ni jedna od tri svtari ne ide kako treba...

Djed

pre 19 godina

Ovo nije realno ali ne znaci da EU nemoze i nece promjeniti odluku da za nezavisnost treba 55%.EU ce sigurno razmatrati situaciju poslije referenduma jer i to puno zavisi koliko ce ljudi izaci na referendumu ,ako naprimer iz opozicije izadju 25-30%gradjana a za nezavisnost 40-45% mislim da je to apsolutna vecina i mora biti prihvacena. Ali ako to ne bude prihvaceno a demokratske stranke dobiju apsolutnu vecinu mislim da se nece nista promjeniti i Crna Gora ce sacuvati svoju drzavnost pa makar u nekakvu zajednicu ali u novu povelju (ako bude drzavne zajednice)moraju jos vise ucvrstiti drzavnost Crne Gore i drzavna zajednica biti samo formalno na papiru jer ne sme se vise praviti od manjine vecina,mislim funkcionalnu zajednicu ali na interesu obije drzave i u povelju dogovoriti se ko prekrsi povelju ima pravo da se osamostali. Znaci nista novo Crna Gora i ovako i onako je drzava i ima pravo da sama odluci o svojoj buducnosti.

N.Radovic

pre 19 godina

Misilm da problem nije u referendumu nego u cinjenici da u c.g. vec 15-ak godina uglavnom jedni te isti knez (ovi) upravljaju. nema nijedne normalme drzave (a c.g. istice uvijek da je jedna "demokratska"evropska drzava)gdje jedan politicki establisament toliko dugo vlada. mozda bi se i tim trebali baviti c.g. biraci?
A to hoce li biti nezavisni ili ne nije toliko vazno, bar ne za Srbiju.

srdjan

pre 19 godina

Ma mi Srbi trebamo da izadjemo na referendum, te da o ovom problemu glasamo.Svi cg dusebriznici postavljaju zagonetno pitanje,to jest konstataciju u stilu srbija ih anektirala te obnova drzavnosti te ovo te ono. A ja zelim svima crnogorcima sretan put sa 1% izaslih to jest bas me briga dali ce uopste da glasaju za otcepljenj - nezavisnost. PA se lepo kupajte u vase more do mile volje. A sto se Mila tice vreme mu je da rezervise karu za ITALIJU. ko ga zna mozda planira gliserom da ih sve iznenadi.

Marko

pre 19 godina

Zar nije temeljni princip demokratije "jedan covjek - jedan glas" Kada je to tako, moramo se zapitati, narusava li se sa ovakvom ponudom EU, upravo taj demokratski princip, na kojem pociva evropska demokratija. Svakako da se narusava. Kod ovakve nepravicne i antidemokratske ponude o odrzavanju referenduma, jedan glas suverenista u Crnoj Gori vrijedi ),80 %, a unionista 1,20%. Da li je to pravda ili ne? Naravno da je nepravda i naravno da Crna Gora ne bi trebala da prihvati ovakav model referenduma vec model, kakav je do sada primijenjen u svim demokratskim drzavama, a to je model "jedan gradjanin -jedan glas"

Bankar Toronto

pre 19 godina

Potrebno bi bilo 50% + 1 od upisanih biraca da izadje na referendum da bi referendum bio priznat ... sve ostale cifre su obicno nagadjanje.

ribarski

pre 19 godina

Ja sam Srbin, i mislim da je u ovom slučaju Milo apsolutno u pravu. Dovoljna bi bila prosta većina, jer to je načelo demokratije. Manite priče o kvalifikovanoj većini, zar bi bilo pošteno prema većini koja nadglasa manjinu da manjina pobedi zbog neke kvalifikovane većine? Mislim da će izlaznost biti velika, bar 70%, a i da bude čak i manja od 50, trebalo bi indipendistima priznati nezavisnost u slučaju većine, jer niko onom delu naroda nije kriv što ne izađe da odlučuje o ključnom državnom pitanju sopstvene zemlje. Postoji jedan problem principa 50%+1 glas, a on se sastoji u tome što su kod nas birački spiskovi potpuno neažurirani, tako da se može manipulisati mrtvima, neupisanima, onima na privremenom radu i sl. S te strane, većina od 55% deluje sasvim u redu. Meni je muka više od njih, moja želja je da se otcepe, a i obećao sam sebi da tu zemlju više neću da pohodim. Problem Crne Gore je u tome što Milo želi državu za sebe, kojom bi vladao do kraja života, a pošto je mlad, to bi bilo moguće još nekih 40-50 godina, teoretski. A postavlja se pitanje šta posle? Posle će neki novi referendum da se spoje s nama, i tako u krug. Svaka nova vlast bi tamo organizovala referendum. Ja sam za da se istog dana i u Srbiji i u CG organizuju referendumi, pa kom opanci, tom i Džeri! Nezavisna Srbija!!!

Banat

pre 19 godina

Oni koji smatraju da je pametno proglasiti nezavisnost sa jednim glasom prednosti se igraju s vatrom.
Zato se u normalnim drzavama, kada se odlucuje o veoma vaznim stvarima, trazi 2/3 vecina, kako ne bi dolazilo do fundamentalnih promena tamo-amo (kao sto je drzavno-pravni status) nakon svakih izbora.

lacmanka

pre 19 godina

Nazalost, izgleda da smo nesto propustili. Opet se prica da ce Milo dobiti nezavisnost i da ce se CG odvojiti. Pa dobro neka idu, ali zar sa njim? Zar Vam nije vise dosadio svojom transparentnoscu i punim kapacitetom, a tako je mnogo voleo i ucio od Milosevica.
Ako to svim srcem zelite odvojite se. Samo njega, aman, promenite. Ne brukajte se!

Latin

pre 19 godina

Ne mogu se nacuditi kolika je "briga" srpskog gradjanstva po pitanju Crne Gore! Milo nije andjeo ali je za srpsku politicku "elitu" izmislio demokratiju. Srpsko gradjanstvo je proevropski orijentisano? A cinjenica da su Radikali najaca politicka opcija? Takodje je porazavajuca cinjenica da vase demokrate otvoreno suruju sa partijom fasistickih ideja (SRS). I ko je onda ovdje veci "demokrata"? Da li vam je jasno da gradjani Crne Gore ne zele vise vase "dobronamjerne" savjete i preporuke? Sto se tice razvijenosti, sve EU studije govore da je Crna Gora u mnogo boljem polozaju od Srbije! Ne hranite nas vise jer ni sebe ne mozete. I na kraju... koja drzava javno stiti ratne zlocince u svijetu? Da nije mozda Crna Gora?

zna se

pre 19 godina

Svi imaju sansu da izadju na referendum. Vecina izaslih odlucuje, tako je u celom svetu. Jedino kod dvojca Solana & Kostunicam postoji zelja da se ocuva njihovo cedo - Solanija.
Ako bude i 50.1% izaslih za nezavisnost - to je smrt drzavne zajednice!

KosovarProCG

pre 19 godina

Naravno da je nerealno! EU je pro-nezavisnosti Kosova a Crnoj Gori predlaze ovakav rigorozni referendum? Veoma cudno!! Sad ispada da oni(EU) zele Nezavisnost Kosova a da su protiv CG nezavisnosti!!

milos

pre 19 godina

Vrlo je simptomaticno sto Djukanovic stalno potencira famozni procenat od 54,9%.Zaboravlja cinjenicu da kada se definisu odredjeni uslovi za bilo koje izjasnjavanje gradjana, a narocito kada su u pitanju ovako ozbiljne stvari, jedan glas u korist druge strane se mora postovati. Pa valjda je to osnovno pravilo demokratije. Ne razumijem kako moze da se tako ponizava i cenka sa Evropskom unijom kao da je na pijaci. Pravila su definisana i tacka, pa ko hoce da ucestvuje u toj igri mora ih se pridrzavati. Medjutim, on je ocigledno navikao da mora biti u pravu, tako da ne moze da vjeruje da se Evropa drznula i donijela, kako on kaze, antievropske uslove. Pustite gospodine Djukanovicu nekog drugog, da poslije dvadeset godina vaseg vladanja, upravlja ovom nasom sirotinjom, a vi se posvetite biznisu, ucenju jezika i kompjutera, jer nam vas je stvarno dosta. Sto je mnogo mnogo je!

srbin

pre 19 godina

Ja sam Srbin bez ikakve zelje i interesa za osvajanjem tudjih teritorija. Radim svoj posao i veselim se zivotu koji je ispred mene. Do ovoga leta nisam ni razmisljao puno o ocepljenju CG jer me jednostavno – ne zanima. Medjutim ludilo koje sam zatekao proslog leta (05) u CG, neprijateljstsvo prema svemu sto dolazi is Srbije, a sto se pre svega odnosi na ljude mi je bilo, blagoreceno, mucno. Zato, lepo idite i prestanite da maltretirate sve druge usput. Niko vas ne drzi, a to sto su vam uvek drugi krivi, te Srbija, te EU…to je vas problem. O kojem vi trebate da razmisljate. Mi ionako imamo dosta na nasem tanjiru, samo mi jos treba da razmisljam i o CG.

Rajo Niksic

pre 19 godina

E "moj" premijeru koliko toga nije realno u ovoj Crnoj Gori!? Pa nije realno da pola naroda umire od gladi i zivi u pravoj bijedi, a da glasa za onoga(Mila), koji ga je doveo do propasti. Nemaju ni da se obuku i nahrane a uliču i buriču za DPS-om i Milom! Moras da uvidis da ima nerealnosti koje ti bas i ne idu na ruku. Koja je nerealnost ne dozvoliti da glasa blizu 300 000 drzavljana koji zive u Srbiji!? Bice muke premijeru ali ces na kraju prihvatiti uslove EU i to sa svojim blazenim smjeskom!

NN lice

pre 19 godina

Pa i kad bi vecina bila 50%, ne bi bilo fer da se sa 49,9 izgubi. To je valjda tako sa bilo kojim procentom, uvek jedan procenat (teoretski, jedan glas) odlucuju da li ste pobednik ili gubitnik.
Svojevrsni nonsens je sto Mila bije glas demokrate zbog svojevremene neposlusnosti Milosevicu, a metod vladavine mu je u dlaku isti. Vlast odrzava pricom o nezavisnosti, kao Milosevic "spoljnim neprijateljima srpstva".
Milo je pokazao "demokratsko" lice 2000.-te kada nije izasao na savezne izbore i tako uskratio DOS-u bar 200.000 glasova - dragocenih u brobi protiv Milosevica.
Nadam se da ce da "napipa" Hag kao njegov pulen Milosevic. (BTW, podrzavam svaku odluku crnogorskog naroda, pa i odluku o nezavisnosti)

Imay

pre 19 godina

Znam Milo, ali nije realno niti da 35% ukupnog broja glasača odluči o otcepljenju od SCG! Ako ne možeš da sakupiš jasnu većinu, dakle, barem 55% izašlih onda nemoj da menjaš granice i vodiš narod u avanturu. Onaj ko hoće da menja tako krupne stvari mora da ima tako sigurnu većinu kojoj ništa ne može da smeta.

Alex

pre 19 godina

Đukanoviću, postoje različite vrste većine: prosta, dvotrećinska, od izašlih birača, od upisanih birača...
Koja će se vrsta većine primenjivati, zavisi od mnogih faktora.
A ukoliko želiš zvanično priznanje, moraćeš da poslušaš EU, svidelo se to tebi ili ne.

SRKI

pre 19 godina

Jedan glas vise predstavlja vecinu, ali jedan glas vise od polovine upisanih biraca. 54.9% uopste ne mora da predstavljaju vecinu. Sta ako izadje 70% biraca, onda je ta Milova vecina kojoj se kao nesto namece 38.43% broja upisanih biraca. Da ne kazem da o stvarima od drzavnog znacaja i sa dalekoseznim posledicama treba da odlucuju svi drzavljani sto Milu ne pada na pamet. Sad dodajte na broj upisanih biraca, broj otpisanih biraca, drzavljana Crne Gore pa cete doci do cifre da se nesto namece Milovoj vecini od oko 30% drzavljana Crne Gore. E sad pitanje za sve one Crnogorce koji bi da glasaju za nezavisnost: Koliki je medju biracima koji ce da glasaju za nezavisnost Crne Gore Crnogoraca koji zele svoju nezavisnu drzavu, sto je potpuno legitimno, a koliko pripadnika drugih naroda, tradicionalno neprijateljski nastrojenih prema Srbima, koji zele nezavisnu Crnu Goru jer smatraju da ce u tako maloj drzavici lakse ostvariti svoje prikrivene ciljeve?

Zoran

pre 19 godina

Mislim da sam neutralan, ali smatram da je 50% + 1 glas izaslih zaista potrebna i dovoljna vecina (u pravom smislu te reci). Ko hoce da izadje, neka izadje, ko nece ne mora. Radi se o njegovoj kozi, ne o mojoj...

Dragomir

pre 19 godina

Djukanović priča šta je realno! Hteo bi da zemlju od nekih 8 miliona stanovnika rasparča sa većinom od 150000! Problem je da navata i toliku većinu. Gospodinova realnost posle referenduma je neka ekskluzivna sobica sa pogledom na dvorište u Italijanskom zatvoru.

Marko

pre 19 godina

Boji nam se Milo!
Ma nije vise ni vazna nezavisnost, samo neka tog crnogorskog Slobu skinu sa vlasti vise! I on se sepuri vec 10 godina!

faromonte

pre 19 godina

Naravno da je tako.U svakom slucaju sto se tice mene iako nisam za dps imaju moju punu podrsku. Do sada je vecina odlucivala u svijetu pa tako ce i kod nas. Viva vero Montenegro!

zex

pre 19 godina

Djukanovicu Milo,
napravio si medijsku sliku kako je citava Crna Gora za otcepljenje a sada sitnicaris oko tricavih 5%. Doslo je vrijeme da odes na jedan ,,zasluzeni,, odmor. Mogu da ti predlozim, recimo, Italiju.

ritter, mb

pre 19 godina

Gos´n Djukanovicu, malo matematike: 54,9% od izaslih je 50% upisanih ako izadje 91% upisanih. Realno gledano, najpravednije bi bilo da izadje 100% upisanih i 50%+1 glasa za jednu opciju, prema tome vec imate blagi popust i nema razloga za nervozu.

CaRefree

pre 19 godina

Kakav je smarac i demagog ovaj Milo. Prvi medju jednakima. Zasto se lepo ne otcepe bez mnogo halabuke i cao...
Kosovo takodje... Nemamo nikakav nacionalni interes da drzimo teritorije koje su vecinski naseljene neprijateljski raspolozenim stanovnistvom. Ostavimo to za neka druga vremena... Sada je najbolji trenutak da se Srbija okrene sama sebi i svojim nacionalnim interesima. Da se nemilosrdno obracuna sa korupcijom i nepotizmom, ne radom i strancarenjem... Obaveza svakog ko ucestvuje u javnom zivotu Srbije a narocito politicko ekonomskom je da ucini sve da Srbi zive bolje. Mediji moraju biti nase oci i svakih pet godina nepristrasno objaviti ko je i sta ucinio za bolju buducnost Srbije. Zaboravimo jurnjavu za EU. To je nerealno i skupo. Danas ideja pridruzivanja sluzi samo kao jeftino reklamerstvo nesposobnih politicara kojih je nazalost najvise u samom vrhu drzave.
Zaustavimo odlazak mladih i sposobnih, vratimo starije i iskusnije a ovdasnje demagoge i nesposobnjakovice smestimo tamo gde im je i mesto.
Plivaj Milo i cao Kosovo

crnogorka

pre 19 godina

Sta znaci to licitiranje u smislu sta ako 54,9 i sl.? Moze se postaviti i drugo pitanje:Sta ako 55,01 glasa za nezavisnost.Ili u slucaju da je prihvacen Milov predlog od 50% izaslih moglo bi se pitati :Sta ako 49,9? I jedan glas manje od dogovorenog standarda znaci poraz. Prema tome pitanje je prihvatate li to pravillo ili ne. Glasa li 54,9 ili 49,5 potpuno je isto za validnost odluke. Matematika je egzaktna nauka, a egzaktnost je ono s cim ovdasnji politicari imaju problem.

dragoljub

pre 19 godina

dokle cemo da se delimo!? Sad ja mogu da kazem da nisam Srbin vec Beogradjanin, ili Sumadinac, ili Vojvodjanin. Ja nikad nisam imao nikakvu neprijatnost u Crnoj Gori i imam dosta prijatelja tamo koji su protiv odcepljenja, ali ako za nezavisnu drzavu bude 50%+1 neka im.

Milovan

pre 19 godina

Mucno je samo jedno a to je sto svi novonastali KVAZICRNOGORCI sa milom Djukanovicem na celu su toliko ogrezli u samoljublje da nisu ni svesni da pljuju sami na sebe.
Svaka vam cast braco, posto se pozivate na istoriju ipak je malo bolje provcitajte I Njegosa i zapise Knjaza Nikole.
A licemerstvo je dostiglo maksimum kada se taj Isti Djukanovic obratio Knazu ( pred spomenikom ) GOSPDARU.
Dobri moj Djukanovicu tvoj radni staz pre ulaska u politiku se brojao u danima provedenim u hotelu CRNA GORA.
Ti koji si popljuvao kumstvo najvecu crnogorsku svetinju, nemas prava da govoris sta je fer i sta je posteno. Ti koji bi prvi seo u stolicu u Beograd kada bi ti se dala, si prvi koji pljuje po njemu.
Moj Djukanovicu Crna Gora je mala a nas Crnogoraca puno ali svuda po svetu , zasto nas nisi pozvao da se vratimo u otadzbinu iz koje smo otisli zbog tebi slicnih.
Sidji medju primorce, medju Lacmane koji su ti veci prijatelji od katunjana, brdjana od svih onih koji su za taj kamen zivot dali.
Idi Milo i neka ti je zbogom, srecno i bericetno idi i izgubi svoj identitet, ti ga barem nikada nisi ni imao, ali ne sramoti nas.

Podgoricanin

pre 19 godina

Cinjenica je da vecinska Crna Gora ne priznaje Slobovu "SR Yugoslaviju". Uzalud su pokusaji da joj se obezbijedi naknadni legitimitet.
"Sto se grbo rodi, vrijeme ne ispravi".

Veselin Mugosa

pre 19 godina

Ja bih prije rekao da je nerealno da se na vlast dolazi u 26-oj godini, a da se na poziciju premijera stupa sa nepunih 29. Takodje mi je nerealno da se takav neko na vlasti odrzava punih 17 godina iako je u medjuvremenu u bio sluga Slobodana Milosevica, obilazio trupe pljackasa u Konavlima, pravio se lud dok su mu kupili Muslimane po republici i isporucivali ih Karadzicu, godinama svercovao cigarete i naftu, pokrao nebrojene izbore, bacio 650,000 stanovnika u neopisivu bjedu, kreirao mafijasko leglo blizu vlasti koje godina drma po CG (kupujuci i prodajuci ono malo zdravog drustvenog kapitala, ubijajuci novinare i policajce, drzeci medije pod strogom kontrolom, falsifikujuci proslost itd, itd....), a zatim toboze okrenuo plocu kad je vidio da mu prijeti robija cim zglajzne s vlasti i sad hoce da obnovi CG drzavnost.

To je meni, vidis, mnogo nerealnije.

1=1

pre 19 godina

Demokratija je jedan covek jedan glas, a sve ostalo je politika. A kao i sve ostalo lako uspevamo da svedemo na nivo pijace. Nije onda cudno sto se "Balkan" iskljucivo koristi u pezorativnom kontekstu.

Drazen,Niksic

pre 19 godina

G.Djukanovic odlicno zna da ce biti kako EU kaze, a ne on i njegovi dvorski poslusnici. Prosto covjek voli da drzi tenziju.
Meni je licno preko glave poraza opozocije, ali bih se osjecao kao poslednji bijednik kad bih dobijao izbore na nacin kao sto ih je do sada Djukanovic dobijao.
Nadam se da ce ovaj put monitoring EU biti zaista takav da ce na pravi nacin reagovati na nepodopstine koje cine Djukanovic i likovi koji ga okruzuju.

Aleksandar

pre 19 godina

Na zalost, za Sbiju sa ovakvim politicarima bi u stvari idealno bilo da sada odu i Kosovo i Metohija, iCrna Gora. Istorija je pokazala da se te stvari redovno desavaju i to ne samo na nasim prostorima, i da pod nekim drugim okolnostima stvari mogu lako da se vrate tamo gde pripadaju i pod mnogo boljim uslovima za Srbiju. Kada se odvoje od Srbije, politicari ce morati najzad da pocnu da rade svoj posao, a to je da brinu o drzavi i njenim gradjanima koji su ih glasali, onda nema vise izgovora tipa ako bude ovo onda ce nama da se desi ono pa zato sada nemamo vremena da se pozabavimo masovnim odlaskom mladih ljudi iz zemlje i stvaranjem neke sigurnije buducnosti za nasu decu, koje je inace sve manje jer se sve vise radjaju po belom svetu i sve manje znaju sta je i gde je njihova domovina. U toj opciji mesta bi trebalo da bude samo za sposobne i obavestene politicare, resene da iskreno i do kraja odrade posao u interesu svoje drzave.

Sasa Podgorica

pre 19 godina

Da se radi o pravno sredjenoj demokratskoj drzavi 50% bi bilo dovoljno. To zna i EU. EU takodje zna da CG nije takva zemlja. Nasi gradjani su godinama izlozeni najprimitivnijoj antisrpskoj propagandi, uz totalnu kontrolu medija, policije, i sudskih organa. Okruzeni smo korupcijom i bijedom u kojima se lako manipulise ljudima. Imati fer izjasnjavanje uz boljsevicku vlast je nemoguce. Toga je svesna i medjunarodna zejednica.

Borisha ns

pre 19 godina

Mislim da bi vecina trebala da iznosi nekih 17-20%, to bi verovatno zadovoljilo vlast, a i odakle prvao EU da se nesto pita oko vecine?? Pa to je ipak ozbiljna drzava...

DostaBreVise

pre 19 godina

Sto nama ne naprave taj referendum da vam pomognemo malo? Islo bi lakse i brze siguran sam. Iovako vec godinama prelazimo carinski prelaz i menjamo valute u "svojoj" zemlji. Koja bre nasa zemlja, otisli ste vi vec odavno, i vec je vreme da se to nazove pravim imenom!

Milos

pre 19 godina

Ako na referendumu pobjedi opcija obnavljanja nezavisnosti za samo jedan glas SCG ce biti bojkotovana u svakom smislu. Ovdje se ne radi o "otcepljenju" vec o obnovi drzavnosti najstarije juznoslovenske drzave! Ja licno nisam za Mila, nikada DPS nije dobio moj glas ali sam punim srcem za svoju drzavu. Srbija nema pravo da se ovako ponasa, odnosno srpska politicka "elita". Nadam se da ce se i u Srbiji jednog dana u skolama uciti kako je Crna Gora aneksirana i kako su crnogorski rodoljubi ubijani i proganjani, mi to nismo ucili u skolama jer nismo mogli ali "rukopisi ne gore"! Vrijeme je da se Srbija pokaje za svoju vjekovnu pogresnu politiku i cinjenice sagleda iz ugla "slabijih i manjih" Nezavisnost za Crnu Goru!

Aleksandra

pre 19 godina

10 godina se vodi u CG najbljutaviji propagandni rat protiv Srbije! Pa čak i da se kojim slučajem ne otcepe ove godine, nastaviće da trube o tome dok im to ne uspe... ili dok Srbiji ne dosadi i konačno bude jednom prva da nekom kaže "A sad adio"!!!
Nego, kako ta odluka o nezavisnosti CG utiče na naše učešće na Mondijalu?

3MAJ

pre 19 godina

Vecina od 55% je sasvim logicna ako se odlucuje o tako vaznom pitanju (cak je procenat mogao biti i veci).
Jer sta da je 50%+1 za nezavisnost. Taj +1 moze svakog dana da ide gore-dole, pa ispada da bi takva drzava svake godine odlucivala prvo da pravi savez pa onda da iz njega istupa.

Sandra, Brizben

pre 19 godina

Ja sam letos bila u Srbiji i provela 15 dana na moru u Crnoj Gori i meni su ljudi u Beogradu napunili glavu da cu dole naici na razne neprijatnosti, tako da sam gotovo uplasena optisla na letovanje. Medjutim, ja stvarno nisam dozivela nista neprijatno, naprotiv, svi su bili krajnje ljubazni, zeljni da pomognu u svakoj situaciji. Svih 15 dana sam se osecala prijatno i sigurno. Crnu Goru cu uvek smatrati svojom zemljom jer ona to i jeste, a crnogorce svojim narodom jer oni jesu Srbi, svejedno da li cemo ziveti u istoj drzavi ili ne.

Crnogorac

pre 19 godina

A da li je realno imati fer izjasnjavanje u zemlji sa takvom vlascu? Crna Gora je u sprovodjenju reformi najnazadnija zemlja u Evropi, ukljucujuci i Albaniju. Pa mi jos uvjek nijemo otvorili ni policijska dosijea, niti vratili otetu imovinu vlasnicima. Komunisticke strukture su jos uvjek netaknute. Zbog toga je Lajcak i predlozio 55%.

Nele

pre 19 godina

Cccc... Koliko se ljudi u Srbiji opterecuju referendumom u Crnoj Gori ?! Ajde da vidimo i da ne uspe referendum i da se ne otcepe od Srbije da li cemo mi biti srecniji zbog toga. Crnogorsko more ce nam isto biti skupo kao i nas Kopaonik, kao i nas Zlatibor. Siguran sam da i najveci Srbin medju Crnogorcima ne bi da se odrekne Eura, na primer. Opet cemo mi placati drzavne institucije do sledeceg referenduma. Zato neka oni sami odluce kako ce da zive a nase je da im iskreno pozelimo srecu u svemu sto odluce.

eu 55

pre 19 godina

Đekna jos nije al samo što nije!!
Stvarno sam nestrpljiv da vidim kako će glasači DPS-a da glasaju, pa da vidimo koliki je stvarni procenat od njegovih birača za otcepljenje!??(54,99%)!!!

Jova

pre 19 godina

U cemu je problem? Ako veruje u ovo sto prica, Milo moze jednostavno da proglasi nezavisnost. Ko mu brani? Niko, ... pa ni EU a ni Srbija. Ne ocekuje valjda da Srbija izvrsi pritisak na EU da koriguje svoj predlog.

MKD

pre 19 godina

Jedna opservacija neutralnog (i 100% dobronamernog) posmatraca.
Vecina je 50% + 1 a sve drugo jeste visa politika. Racunica MZ je samo da odobrovolji Srbiju pre gubitka Kosova (da nece "izgubiti i CG" samo zbog jednog glasa) i jos vaznije da stimulise opoziciju da izadje na referendum i time njemu da pun legitimitet. Na kraju price i CG i Kosovo su nezavisni, a CG opoziciji (a time i srpskoj vladi) zacepljena usta da su im, eto, dali i 5% fore.
Odusevio me komentar koji sam procitao juce a odnosio se na kritike na racun Ahtisari-ja i njegove izjave o odluci koju ce doneti vecina na Kosuvu. Tacno, odakle on dolazi diplomata se ne postaje partiskom knjizicom partije koja je dobila 2-3% na izborima a ne tek glavni pregovarac. Kao i u toj izjavi Ahtisarija tako i u ovom slucaju, 55% niti je slucajno niti je nepromisljen lapsus.

Zoran

pre 19 godina

Slazem se sa Djukanovicem. U slucaju da bude prihvacen model od 55% izaslih za vecinu, svaki procenat izmedju 50 i 55 moze dovesti do velike nestabilnosti u Crnoj Gori.

Čeda

pre 19 godina

Pa dobro ljudi što se neki toliko muče i grde Crnogorce što hoće obnovu svoje državnosti. Pa ta država je stara 1000 godina. Istorijskom greškom je izvršena nasilna aneksija od strane Srbije potpomognuta svojim saveznikom Francuskom 1918. godine, iz kojih razloga joj je Srbija podigla spomenik na Kalimegdanu sa natpisom volimo Francusku kao što je ona nas - zahvalna Srbija. A posle što se dešavalo pročitajte krvavi album Karađorđevića i zabranjene stranice istorije. Čekamo istorijsko izvinjenje Srbije, krajnje je vreme. Crnogorcima želim sretan put šta će im život u državi koja je dzepno izdanje.

Slavka, Budva

pre 19 godina

Ocekivati iste demokratske standarde na referendumu u Francuskoji i u Somaliji je nerealno. Slicna je situacija i sa Crnom Gorom. Ovo nije pravna drzava i ne mogu se primjenjivati isti standardi kao u zapadnoj Evropi.

Srba

pre 19 godina

Brate Milo
Ne slusajte sta vam govore. Nikad niste ni slusali pametne ljude vec ste vise voleli da slusate lukave, a to nije isto.
Stoga poslusate savete lukavih. Odcepite Crnu Goru, stvorite suverenu i nezavisnu drzavu pa radite tamo sta vam je volja. Imate moj blagoslov i blagoslov mnogih odavde . Bar se ovi rodoljupoci u Srbiji vise nece hvatati za klauzule kapitulacije iz Kumanova pa ce se Narod Srbije otrezniti od pijanstva dugog 19 godina i pocei da radi nesto pametno.
Mnogo srece i uspeha na referendumu!

Лале, Беч

pre 19 godina

Нажалост, видим да многи не уочавају разлику између "просте" (половина плус један глас) и "квалификоване! већине (на пример за промене устава у многим земљама је то двотрећинска већина).
Чуди ме само што се и народ у Србији не изјашњава на исту тему?

Srbin(CG)

pre 19 godina

A realno je da se uskrati pravo glasu nekom ko ima drzavljnastvo CG, a zivi u Srbiji?
To je realno???
Znaju ovi u EZ dobro zbog cega je napravljen taj odnos 55:45
Premijer vajni, zna sta je realno?
Zemljo otvori se!

ns

pre 19 godina

U svakoj drzavi neke odluke se donose bar dvotrecinskom vecinom, cak i mnogo manje vazne od otcepljenja.
Kad je u pitanju promena status-kvoa, podrazumeva se da su svi koji nisu izricito za, protiv promene, dakle i uzdrzani.
Uostalom, u mafijaskoj drzavi svaka vecina je sumnjiva.

celtic

pre 19 godina

Iako nemam jasan stav o nezavisnosti, iskreno nastojim da se time uopste ne opterecujem, ipak me brine sto se medju ljudima i u CG i u Srbiji pojavljuje frustracija povodom svega ovoga. Zaista nevjerovatno sto mediji mogu napraviti. Bez obzira sto ce se desiti, znam da ce Crnogorci Srbiji ostati najvjernini prijatelj kao sto su to uvijek i bili...
Primitivizma ima svuda ali govoriti o antisrpskom raspolozenju u CG je nenormalno. Nikada ga nije bilo nikada ga nece ni biti! Sjetite se samo nase proslosti. Uvjek smo se samo jedni na druge mogli osloniti. Ni na Ruse, ni na Grke ni na sve te ostale "velike prijatelje". Pomagali smo jedni druge jer smo osjecali da tako treba a ne zbog interesa. Zato se treba izdici iznad ove bolesne politike kojom nas truju svakodnevno.
Sto god da se sjutra desi, niko vam od Crne Gore nece biti blizi, niti ce vam ona biti strana drzava. Bez obzira na ponasanje vlasti, ljudi to ovdje nece dozvoliti.

Igor Novi Beograd

pre 19 godina

Da je to izbor za predsednika mesne zajednice ne bi bilo uredu izgubiti sa 54,9%. Ali ovde se radi o državnom statusu. Pitanju koje će uticati i na buduće naraštaje. Tako da nije uredu da većina od 54,9-45,1=9,8% ili u Crnoj Gori nekoliko 20.000 ljudi prevagne na jednu ili drugu stranu. Ako narod nije siguran da hoće ocepljenje (nema ih više od 55%) onda ne treba da se otcepljuju.

Zeko mali

pre 19 godina

Sa 55 odsto Crna Gora je na korak od cilja. Narod prihvata preporuke EU jer razlika u korist nezavisnosti nije mala.
Ovako, izazov je veci a pobjeda ce biti sladja. Jednom zauvijek cemo nauciti demokratiji nase Slobovce i Karadjicevce. Nije Crna Gora Republika Srpska!

zokic

pre 19 godina

Pa onda je resenje podela CG, ako nista nije realno, u Kvebeku je falilo nekoliko hiljada glasova a Kvebek ima osam miliona stanovnika pa su eto ostali u kanadi... e moj Milo.

posmatrac

pre 19 godina

Vidi se da se iz dana u dan referendumski ishod sve vise relativizuje. Crna Gora je najavila osnivanje sopstvenog ministarstva odbrane u maju, bez obzira na ishod referenduma. Potpuno je jasno da ce se bez obzira na referendum nastaviti nekontrolisani raspad drzavne zajednice, u kome ce Crna Gora praviti svoje institucije, ignorisati SCG i koristiti ono sto moze, a Srbija ce i dalje glumiti ludilo i praviti se da drzavna zajednica postoji, funkcionise i necemu sluzi.
Koliko problema nasa privreda ima zbog nefunkcionalnoisti drzavne zajednice, niko ne sme ni da spominje, jer ni DSS ni DS nece da vide ono sto im se ne svidja.

Zoran

pre 19 godina

Bravo Evropo!
Ovo je genijalan nacin da se i jedna i druga strana privoli da izadje na referendum pa kakao se odluci! U protivnom, opozicija bi bojkotovala, polovina Crne Gore i Srbija ne bi priznala referendumske rezultate-eto tenzija, trvenja..... Ovako, braco Crnogorci, izadjite u sto vecem broju pa kako odlucite....

Budvanin

pre 19 godina

Jos nijesam cuo da se nekoj zemlji namece kvalifikovana vecina od 55 odsto. Badinterova komisija je svim republikama bivse SFRJ priznala pravo na samooprjedjeljenje. Na Haskoj konferenciji 1991.Bulatovic i Djukanovic su pokusali da dobiju nezavisnost i da time izbjegnu uvlacenje Crne Gore u ratnu avanturu. Medjutim, Milosevic i Vojska su im dali do znanja sta ih ceka! Tako su Momir i Milo (Crna Gora) postali nevoljni saucesnici. Kasnije, kada je Crna Gora ojacala, Milo je hrabro usao u sukob s Milosevicem. Epilog je poznat.
Danas Crna Gora ima priliku da na miran nacin rijesi svoj status. Treba iskoristiti ovu sansu. 55 odsto - pa sta!

Djuro Pucar

pre 19 godina

Sa kojim pravom Solana i Kostunica postavljaju uslove referenduma u Crnoj Gori? Pravo je glasaca da izadju na izbore kao sto je i pravo da ne izadju. Prema tome ne mogu oni koji nisu izasli na izbore da se vode da su glasali protiv odvajanja. Samo me zanima kada ce u Srbiji biti referendum. Cisto sumnjam da bi vecina glasala za zajednicku drzavu sa Crnom Gorom kada ta zajednica ne postoji vec poodavno. Ovako se sve svodi na zabadanje nosa u tudje dvoriste sa namerom da se skrene paznja sa domacih problelma.

Branislav

pre 19 godina

Da nije smesno bilo bi tuzno! Krajem I svetskog rata, civata Dalmacija, Bosna i ta slavna Crna Gora je imala narodne skupove i referendume gde je vecina glasala za pripajanje SRBIJI! A sada? U tim istim
sredinama izvrcu istoriju i blate tu istu Srbiju. Vreme je. Made in Serbia. Ko nevoli, neka izvoli! Dosta vise ove gluposti. Da ovi Titovi Crnogorci imalo imaju obraza, bilo bi kao i svugde u svetu tj. 75% i razlaz.

lela

pre 19 godina

Ajde da pitamo jadne obicne ljude da li su za nezavisnost ili da umesto 200 prosecne plate budu 1000 eura, da mogu svake godine da odvedu decu na more, planinu,da mogu da im kupe sve sto im treba,da mogu da plate lekara, da bezbedno putuju i idu ulicom ,jednom recju da zive jedan dostojanstven zivot.Za sta bi se opredelili ??Da li Milo mozda zeli to da im omoguci kada trazi nezavisnost? Sta ce njima njegova nezavisnost ako ce isto tako bedno i dalje ziveti!!?

London Thinking

pre 19 godina

Kako bi lepo bilo imati svoju drzavu u kojoj zive ljudi koji ne mrze svoju zemlju, svoj narod, svoju zastavu, svoju himnu... Srbija to moze najbrze da postigne ako se ostvare planovi medjunarodne zajednice (za Kosovo) i M. Djukanovica (za CG), iako oboje to cine na jedan nepravedan, sebican i krajnje nemoralan nacin.

Mikica

pre 19 godina

Najtuznije od svega je sto sam uveren da ce se u CG posle nezavisnosti ubrzo ziveti dvostruko bolje nego u Srbiji. Umesto da se bavimo sobom (Srbijom) i nasom ekonomijom, bakcemo se sa referendumom u drzavi koja nema ni nasu valutu, sa kojom imamo granicni prelaz. Kao da se Kostunica bavi nekim politickim pitanjem u Madjarskoj... Sta me bre briga!

Ali opet, tuzno je sto se ovde nista ne desava, a zaista vidim da ce, kad ponestane Kosova i CG, morati da se izmisli novo zariste poput Sandzaka, Vojvodine, PBM... Nema ovde buducnosti...

Momir

pre 19 godina

Djukanovic, odnosno njegova politicka karijera, apsolutno nema kredibiliteta da razgovara o demokratiji i sta je "fer" za bilo koga. Ovo je isti tip koji smatra da je vaznije srediti "status" prije reformi i demokratizacije. Kako iko ima sluha za njegove izjave, pa i najveci suvjerenista, mi uopste ne ide u glavu.

Adn

pre 19 godina

A ja mislim da je najispravnije da o statusu odluci kvalifikovana vecina (preko 50% od UPISANIH BIRACA), a ne relativna vecina (55% IZASLIH BIRACA).
Prvo morate da odredite KO (tacnije KOLIKO LJUDI) ima pravo glasa. Onda treba da utvrdite koji i kakav procenat treba da se opredeli da bi se proglasio rezultat. Na kraju treba da se postavi REFERNDUMSKO PITANJE. Koliko sam ja upoznat ovo pitanje je veoma smesno "Da li ste za nezavisnu, medjunarodno priznatu Crnu Goru?" jer o medjunarodnom priznanju se ne odlucujue na referendumu, nego u UN.
Koliko ja vidim ni jedna od tri svtari ne ide kako treba...

Djed

pre 19 godina

Ovo nije realno ali ne znaci da EU nemoze i nece promjeniti odluku da za nezavisnost treba 55%.EU ce sigurno razmatrati situaciju poslije referenduma jer i to puno zavisi koliko ce ljudi izaci na referendumu ,ako naprimer iz opozicije izadju 25-30%gradjana a za nezavisnost 40-45% mislim da je to apsolutna vecina i mora biti prihvacena. Ali ako to ne bude prihvaceno a demokratske stranke dobiju apsolutnu vecinu mislim da se nece nista promjeniti i Crna Gora ce sacuvati svoju drzavnost pa makar u nekakvu zajednicu ali u novu povelju (ako bude drzavne zajednice)moraju jos vise ucvrstiti drzavnost Crne Gore i drzavna zajednica biti samo formalno na papiru jer ne sme se vise praviti od manjine vecina,mislim funkcionalnu zajednicu ali na interesu obije drzave i u povelju dogovoriti se ko prekrsi povelju ima pravo da se osamostali. Znaci nista novo Crna Gora i ovako i onako je drzava i ima pravo da sama odluci o svojoj buducnosti.

N.Radovic

pre 19 godina

Misilm da problem nije u referendumu nego u cinjenici da u c.g. vec 15-ak godina uglavnom jedni te isti knez (ovi) upravljaju. nema nijedne normalme drzave (a c.g. istice uvijek da je jedna "demokratska"evropska drzava)gdje jedan politicki establisament toliko dugo vlada. mozda bi se i tim trebali baviti c.g. biraci?
A to hoce li biti nezavisni ili ne nije toliko vazno, bar ne za Srbiju.

srdjan

pre 19 godina

Ma mi Srbi trebamo da izadjemo na referendum, te da o ovom problemu glasamo.Svi cg dusebriznici postavljaju zagonetno pitanje,to jest konstataciju u stilu srbija ih anektirala te obnova drzavnosti te ovo te ono. A ja zelim svima crnogorcima sretan put sa 1% izaslih to jest bas me briga dali ce uopste da glasaju za otcepljenj - nezavisnost. PA se lepo kupajte u vase more do mile volje. A sto se Mila tice vreme mu je da rezervise karu za ITALIJU. ko ga zna mozda planira gliserom da ih sve iznenadi.

Marko

pre 19 godina

Zar nije temeljni princip demokratije "jedan covjek - jedan glas" Kada je to tako, moramo se zapitati, narusava li se sa ovakvom ponudom EU, upravo taj demokratski princip, na kojem pociva evropska demokratija. Svakako da se narusava. Kod ovakve nepravicne i antidemokratske ponude o odrzavanju referenduma, jedan glas suverenista u Crnoj Gori vrijedi ),80 %, a unionista 1,20%. Da li je to pravda ili ne? Naravno da je nepravda i naravno da Crna Gora ne bi trebala da prihvati ovakav model referenduma vec model, kakav je do sada primijenjen u svim demokratskim drzavama, a to je model "jedan gradjanin -jedan glas"

Bankar Toronto

pre 19 godina

Potrebno bi bilo 50% + 1 od upisanih biraca da izadje na referendum da bi referendum bio priznat ... sve ostale cifre su obicno nagadjanje.

ribarski

pre 19 godina

Ja sam Srbin, i mislim da je u ovom slučaju Milo apsolutno u pravu. Dovoljna bi bila prosta većina, jer to je načelo demokratije. Manite priče o kvalifikovanoj većini, zar bi bilo pošteno prema većini koja nadglasa manjinu da manjina pobedi zbog neke kvalifikovane većine? Mislim da će izlaznost biti velika, bar 70%, a i da bude čak i manja od 50, trebalo bi indipendistima priznati nezavisnost u slučaju većine, jer niko onom delu naroda nije kriv što ne izađe da odlučuje o ključnom državnom pitanju sopstvene zemlje. Postoji jedan problem principa 50%+1 glas, a on se sastoji u tome što su kod nas birački spiskovi potpuno neažurirani, tako da se može manipulisati mrtvima, neupisanima, onima na privremenom radu i sl. S te strane, većina od 55% deluje sasvim u redu. Meni je muka više od njih, moja želja je da se otcepe, a i obećao sam sebi da tu zemlju više neću da pohodim. Problem Crne Gore je u tome što Milo želi državu za sebe, kojom bi vladao do kraja života, a pošto je mlad, to bi bilo moguće još nekih 40-50 godina, teoretski. A postavlja se pitanje šta posle? Posle će neki novi referendum da se spoje s nama, i tako u krug. Svaka nova vlast bi tamo organizovala referendum. Ja sam za da se istog dana i u Srbiji i u CG organizuju referendumi, pa kom opanci, tom i Džeri! Nezavisna Srbija!!!

Banat

pre 19 godina

Oni koji smatraju da je pametno proglasiti nezavisnost sa jednim glasom prednosti se igraju s vatrom.
Zato se u normalnim drzavama, kada se odlucuje o veoma vaznim stvarima, trazi 2/3 vecina, kako ne bi dolazilo do fundamentalnih promena tamo-amo (kao sto je drzavno-pravni status) nakon svakih izbora.

lacmanka

pre 19 godina

Nazalost, izgleda da smo nesto propustili. Opet se prica da ce Milo dobiti nezavisnost i da ce se CG odvojiti. Pa dobro neka idu, ali zar sa njim? Zar Vam nije vise dosadio svojom transparentnoscu i punim kapacitetom, a tako je mnogo voleo i ucio od Milosevica.
Ako to svim srcem zelite odvojite se. Samo njega, aman, promenite. Ne brukajte se!

Latin

pre 19 godina

Ne mogu se nacuditi kolika je "briga" srpskog gradjanstva po pitanju Crne Gore! Milo nije andjeo ali je za srpsku politicku "elitu" izmislio demokratiju. Srpsko gradjanstvo je proevropski orijentisano? A cinjenica da su Radikali najaca politicka opcija? Takodje je porazavajuca cinjenica da vase demokrate otvoreno suruju sa partijom fasistickih ideja (SRS). I ko je onda ovdje veci "demokrata"? Da li vam je jasno da gradjani Crne Gore ne zele vise vase "dobronamjerne" savjete i preporuke? Sto se tice razvijenosti, sve EU studije govore da je Crna Gora u mnogo boljem polozaju od Srbije! Ne hranite nas vise jer ni sebe ne mozete. I na kraju... koja drzava javno stiti ratne zlocince u svijetu? Da nije mozda Crna Gora?