Subota, 29.05.2004.

10:35

“Nismo krivi za slab odziv dijaspore”

Izvor: Beta

“Nismo krivi za slab odziv dijaspore” IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

new york

pre 21 godinu

Slazem se sa Aleksandrom - ko ne placa porez nema pravo ni da glasa!
Pri tome mislim da dijaspora ne bi trebalo da ima pravo glasa iz jos jednog vrlo vaznog razloga: Ljudi koji zive van zemlje imaju tendenciju da radikalizuju svoje stavove, a lako je biti radikalan i traziti ostre rezove koji znace vrlo tezak zivot obicnih ljudi, kada sedis van zemlje i znas da sta god se desi u srbiji ti ces i dalje imati svoj posao i svoj novac. Ako hoces da glasas - idi u Srbiju i trpi posledice glasanja!
I placaj porez tamo a ne u inostranstvu!

Zivomir Masic

pre 21 godinu

Ja sam glasao nogama kad sam napustio zemlju i to je bio moj poslednji glas na srpskim izborima. Svako danas govori u ime dijaspore kao da je dijaspora neko zivo bice koji ima jednu volju i strategiju i koje je izabralo bas ovakve prodavce magle da ga pretstavlja u svetu i u zemlji. Nekoliko grupa od nekoliko ljudi otvore sajt na internetu i tvrde da oni pretstavljaju dijasporu. Oni broje imaginarne milione Srba u inostranstvu i njihove imaginarne milione, kao da imaju sve te Srbe i sve te milione u svom dzepu i na svom raspolaganju. Pitanje nije zasto nekolicina frustriranih i vlastoljubivih Srba to radi, nego je pitanje zasto ih srpska vlada uzima ozbiljno. Ministarstvo za dijasporu vidim samo kao sredstvo izabranim birokratama da imaju ugodan i nepotreban posao i da ubiraju dnevnice od sluzbenih putovanja da bi se po svetu sastajali sa "pretstavnicima" dijaspore koji su sposobni jedino da se lazno pretstavljaju kao uspesni bisnismeni. Pravim biznismenima i investitorima ne treba ni dijaspora ni ministarstvo za dijasporu.
Toronto, Kanada

Ika

pre 21 godinu

Gospodin Vukcevic gresi i sluzi se manipulacijama. Zasto navodi: "Neki od njih misle i da, kad su već odlučili da odu iz zemlje, ni ono što se ovde događa ih više ne interesuje"
Nemam nameru da se pravdam kao sto je to u vecini komentara. Ja vise ne poznajem ko je ko u Srbiji. Ja RADIM ovde zestoko, zna mi se red i kuci kao i vecina zaposlenih stizem u sest pola sedam. Nakon osam sati buljenja u ekran necu vise da se nerviram. Nemam vremena da citam ko je sta za koga rekao u srpskoj politici. To je slika srpske politike danas, rekla-kazala. Niti znam, niti hocu da gubim vreme sa mangupima koji su pojeli drzavu.
Ako imam takvo misljenje o danasnjim politicarima u Srbiji to ne znaci da ne volim svoju zemlju. Siguran sam da vecina ljudi deli moje misljenje.

Jankovic

pre 21 godinu

Boraveci u Uzicu prvom polovinom maja video sam
da gradjani Srbije ne zele da dijaspora izadje na izbore,cak znaju da vredjaju sa pricom da mi nemamo nista sa Srbijom i da mi ne znamo za koga da glasamo. A u isto vreme u Svajcarskoj nigde nisam video da je neko obavestio da mozemo da glasamo. Ambasada je mogla preko klubova da upozna gradjane sa izborima i da im omoguci da glasaju po klubovima, a ne ceo Romanski deo da ide u Zenevu gde pojedinci treba da prevale po 150 kilometara da bi glasali. Sto znaci, da se ne bi lagali, kako vlada, tako i opozicija sa gradjanima nije zelela da dijaspora izadje na izbore.

Aleksandar

pre 21 godinu

Zivim i radim u inostranstvu vec 11 godina ali ne razumem zasto ljudi iz dijaspore treba da glasaju. Oni ne razvijaju domacu privredu, ne placaju porez maticnoj drzavi, ne placaju porez na promet kupovinom domace robe, a treba svojim glasom da odlucuju kako ce se trositi novac poreskih obveznika.
Znam, salju novac deci, da se skoluju itd., ali pitanje je da li je to korist za drzavu jer, kad se iskoluju, dolaze kod svojih pokrovitelja i oduzuju se svojoj drzavi za jeftino skolovanje radeci i placajuci porez drugoj drzavi.
Sve mi se cini da je sustina bila u ocekivanju da ce dijasporci glasati za vladinog kandidata za predsednika Srbije u znak zahvalnosti za to sto im je, sada prvi put, "omoguceno" glasanje. Mnogo se kao brinu o Srbima iz dijaspore a otudjuju decu od svojih roditelja, tako sto im ne dozvojavaju da uce strani jezik od malih nogu.
Meni je, recimo, najveci problem to sto nisam na vreme poceo da ucim Engleski. Ucenje jezika se mora zapoceti od malih nogu (kao klavir ili srpski jezik). Gospodja ministarka prosvete kaze da deca u sestoj godini ne znaju ni srpski a treba da uce engleski. To nije tacno, deca znaju srpski mnogo bolje nego sto mi odrasli znamo engleski, ucimo ga od roditelja a ne od nastavnika i ministara. Razumem, gospodja ministarka je filolog pa ne razume da je nemoguce pratiti bilo koju modernu tehnologiju bez znanja engleskog. Engleski jezik nije jezik Amerike, Kanade, Engleske, Australije i Novog Zelanda, to je jezik celog sveta, jer svi visoko produktivni ljudi znaju engleski, ali ne da bi citali Shekspira u originalu, vec da bi savladali elektroniku, softver, projektovanje uz pomoc kompjutera, medicinu, nasinstvo, modernu arhitekturu, i sve drugo od cega zavisi ekonomski prosperitet.

Raja

pre 21 godinu

Sad mi je jasno zasto moja supruga i ja nismo uspeli da dobijemo vazecu licnu kartu ni posle vise od 6 nedelja svakodnevnih bezuspesnih pokusaja. Automatski su nam eliminisali mogucnost za glasanje. Oplencaninu za utehu da kazem da mu nebi vredelo ni da je ostao i pokusavao duze.

Zoran Canada

pre 21 godinu

Zivim u canadi 5 godina,nisam uzeo njihov pasos niti mi treba.Kada sam saznao da imamo pravo da glasamo,nazvao sam konzulat za informacije u Torontu,a oni su tako,,LJBAZNO"rekli imas na internetu,sve informacije,ispustili slusalicu.ZAr nije sramota i sad krivi ljudi,sto nisu,,HTELI"da glasaju.

Djukan, Toronto

pre 21 godinu

Drzim da je ovo bio samo markentinski potez nove vlasti radi ubiranja poena u zemlji, Da nije ovo tacno, oni bi to organizovali mnogo ozbiljnije, a ne oglasavanjem na oglasnoj tabli ambasada i u nekom listu. Sustina je u tome, da nova vlast nema nikakvu predstavu kako se zivi i radi u dijaspori. Postojalo je hiljadu nacina da se bolje i jednostavnije organizuje glasanje nasih gradjana u dijaspori. Ovo je sada, samo pranje ruku, kao dijaspora nije zainteresovana.Osim toga, prljava kampanja koju vodi kandidat vladajuce koalicije odbila je mnoge da ne ucestvuju u njoj.

ekser

pre 21 godinu

legitimiram se pasoœom SCG i moja ambasada nije me obavestila da su neki izbori!!!? iz koje zemlje to nije va¿no va¿no je da mene niko nije obavestio!. TOĆKA.

Oplencanin

pre 21 godinu

Ovo mirise na demagogiju. Bez vazece Lice karte prijava za glasanje je nemoguca. Ja sam krajem aprila i pocetkom maja proveo 24 dana u Srbiji, gde sam rodjen, pokusavacuci da izvadim novu Licnu kartu, i posle svih muka i zezanja od strane lokalnih vlasti, vratio sam se kuci praznih ruku. Vratio sam se ubedjen da je sve ovo samo bacanje prasine uoci i da jos uvek za Dijasporu funcionise ona stara: "Vi nama devize, a mi vama pamet".

Aleksandar

pre 21 godinu

Čuo sam da je udeo troškova, učinjenih povodom glasanja dijaspore, u ukupnim troškovima izbora jako velik, oko 30%. Hoće li istraživačko novinarstvo saznati kakva je struktura tih troškova. Da li je u pitanju transfer materijala putem DHLa ili nešto drugo?

Nasstasia, Toronto

pre 21 godinu

Dijaspora se nije smirila dok nije dobila pravo da glasa, sada to vise nije nikome bitno, kao dete dok ne dobije zvecku...

zrak

pre 21 godinu

Verovatno sam ja kriva za slab odziv dijaspore a ne ministar!Svi navedeni argumenti su stvarno smesni - pa to je prica iz kamenog doba .Dozvoljeno je ,po prvi put , da se glasa u inostranstvu i time je prica zavrsena ! Nasa stara boljka-mislimo da svi znaju ono sto mi znamo i vidimo i da ne treba to da proveravamo da ne kazem , kao sto je ovde slucaj , da za to odgovaramo!KAKO NEKO KO NE ZIVI U SRBIJI MOZE BITI INFORMISAN AKO NEMA SATELIT ILI NEKI REDOVAN KONTAKT SA LJUDIMA IZ SRBIJE (pod uslovom da su isti gradjanski probudjeni i da ga obavestavaju o svemu vaznom i novom za njega)?!!!Da ne spominjem i srpske ambasade po svetu i koliko su one animirale nase ljude da se prijave . Lakse je biti predsednik Amerike nego doci do nase ambasade-to su poslednje bastilje ljudskog samoljublja i paranoicnog cuvanja pozicija (od koga?).Tako da je jadan svet (sigurno ima i nezainteresovanosti - u manjoj meri)ostao ni na nebu ni na zemlji kada su predstojeci izbori u pitanju !

Misa Pavlovic

pre 21 godinu

E pa ovo je vrhunac bezobrazluka! Ma ko je bre nezainteresovan za glasanje??? Pa cela dijaspora je jedva docekala da dobije pravo da glasa. Medjutim kao i svaka prica vezana bilo kako za Srbiju postoji, eto upravo taj "medjutim".
Kada je bilo objavljeno da mozemo mi da glasamo pokusavali smo danima da telefonom saznamo sta moramo da uradimo da bi glasali. Stalno je bilo zauzeto, mislili smo pa eto svi sada zovu jer hoce da glasaju. Kada se nekim cudom neko uspeo probiti do po obicaju neljubaznih sluzbenika, dobijali smo neljubazano obavestenje da oni nista ne znaju te da cekaju upostva iz Beograda. Ali rekose da nista ne brinemo jer cemo svi mi biti blagovremeno obavesteni od strane konzulata. I opet smo cekali, i naravno nismo docekali. Pa je onda napokon stavljeno saopstenje na internet-u gde pise kako se mora prijaviti za glasanje licno ili faksom. Nazalost faks danima ne funkcijonise, a na telefon nikog da dobijes. Kada smo napokon nekog dobili bilo je vec kaso istekao je rok i ispostavilo se da je faks broj koji je bio na internetu objavljen pogresan.
Ovo je samo jedna prica medju hiljadama siguran sam. Sramota je to kako se Srbija ophodi prema dijaspori. Sramota je to sto pricaju "neobavesteni" iz ministarstva za dijasporu. U celoj prici je samo jasno jedno da i ovoj vlasti stalo isto toliko da dijaspora glasa kao i onoj vlasti krvopija koje smo ne tako davno oterali.

Milovan Urosevic

pre 21 godinu

Neshvatljivi komentari ja jednog ministra. Sa zakonom po kome morate da dokazujete svakih 6 meseci da ste rodjeni i da ste drzavljanin, kako bi iko mogao i da glasa van zemlje. Diaspora nije plasljiva i nepoverljiva nego upravo obrnuto, vlast se plasi diaspore. Valjda cemo jednom dobiti ministre koji ce biti sposobni da sagledaju probleme i koji ce znati i nesto korisno da urade za zemlju, umesto da daju pausalne ocene o stvarima koje ne poznaju i ne razumeju.

Piksi

pre 21 godinu

Ko radi, taj i gresi i moze da bude kriv. Ko ne radi, ne moze ni da pogresi. Ali valjda moze da bude kriv. Ili ja mozda zivim u drugom svetu?

joker

pre 21 godinu

mislim da je smesno ocekivati da ljudi napuste obaveze(na "trulom zapadu" to je "malo teze" i komplikovanije nego kod nas u srbiji)i da skoce malo do nekog od centara gde se nalaze ambasade i li konzulati!!!ja govorim o severnoj americi,canada,usa.dve ambasade otava i washington i dva konzulata toronto i chikago-nisam siguran za montreal.da bi neko sa zapadne obale putovao u bilo koji od ovih gradova treba mu bar tri dana,o novcu ne cu ni da govorim jer avion,hoteli ,za te pare bi mogli da dodjemo i glasamo u beogradu i provedemo par dana sa rodbinom i prijateljima!!!da je neko OZBILJNO razmisljao o glasanju ljudi koji zive van srbije,pre svega je morao da misli na sve gore receno,a posto je ovo vek elektronske poste prvo sledece je da se osmisli glasanje preko WEB-STRANICE i bili bi ste zapanjeni koliki broj ljudi zivi u inostranstvu i koliki broj ljudi bi zeleo da glasa!!

Paja

pre 21 godinu

Итекако су криви! Не толико ова гарнитура која је сада на власти, колико она пре ње - која упркос обећањима није ништа предузела да би дала право гласа дијаспори.
Сада кад је то већ учињено, требало је све боље организовати.
Живим у двема западноевропским државама. У једној, свега неколико десетина километара од амбасаде СЦГ. У њој, до пре две недеље ни у једним новинама није иѕашло никакво обавештење о могућности гласања (пријављивања, регистрације, итд.). То амбасаде других источноевропских транзиционих земаља редовно чине, позивајући своје држављане на изборе, уз давање корисних обавештења.
У другој - опет западноевропској земљи, живим око 20 км о почасног конзулата СЦГ. Исто тако - никакво обавештење нису дали, а изговор је да је то "само почасни конѕулат", који нема никаквих конзуларних ингеренција. То је изузетно глуп изговор, јер: осим држављанства СЦГ имам и держављанство једне западноевропске земље. Њен - исто тако почасни конзулат обавља масу конзуларних услуга као: организацију гласања за парламентарне избор у матичној земљи, издавање низа уверења, примање докумената за обнову и замену пасоша (што конзулат даље шаље амбасади и глави град удаљен око 500 км)и кад документи стигну, обавештава заинтересовану странку да пасош подигне и плати таксу. Исто тако, врши и оверу потписа - а кад сам то хтео да обавим у конзулату СЦГ, из Амбасаде СЦГ ми је саопштено да "часком скокнем" до њих (500 км), па ће ми потпис оверити. Наравно - пошто имам и други избор, то сам обавио у почасном конзулату друге земље чији пасош (на срећу) имам, без икаквих путовања на стотине километара (за оверу једног пишљивог потписа!).
Такав (благо речено) индолентни став представништава СЦГ само доприноси даљем отуђивању дијаспоре (а можда им је то и циљ, ко ће их знати?).
Углавном, почасни конзулат СЦГ служи - колико ја видим, за организовање посета разних делегација и "буџована" (да не кажем баш буздована) из СЦГ.
Све док се такво држање дипломатске службе СЦГ не промени, неће бити ни могућ бљи одзив дијаспоре на изборе, или било какве друге активности.

Lanna

pre 21 godinu

Nije trazila dijspora vec ekipa koja se druzi sa Vuckovicem. To je desetak DB koji su uvek kontrolisali gradjane u inostranstvu. Istina idealoski se predstavljaju razlicito, ali uhodjenje im je osnovni posao.

zleki

pre 21 godinu

"ja nisam kriv!"
je najcesce koriscen izraz u srbiji u poslednjih 15 godina,i zbog toga samo upravo tamo gde i jesmo,poslednji cak iza albanije.
niko nije kriv a rezultati ocigledno losi,krivac je sigurno medju nama.

A. Montreal

pre 21 godinu

OK: pa ja onda zaista ne znam ko je kriv?
To bi bilo kao u onoj basni "Roda i lija". Secate se kada jedna drugu zovu na rucak, pa roda dobije rucak iz plitkog tanjira, a lija iz bokala. Zavrsilo se tako sto su obe ostale gladne...
Ako se iskreno krenulu u ovaj projekat, onda bi dijaspora morala da ocekuje makar isti tretman kao i gradjani koji uzivaju svoje pravo u zemlji: animacija glasaca, puno glasackih mesta itd. Otprilike, dijaspora sada ima prava, kao i hendikepirana osoba u centru Beograda: "imate prava da glasate ("jer su svi nasi gradjani ravnopravni u svom pravu i obavezama", samo malo je vas problem kako cete to da uradite"
Vrlo mi je zao sto je sve tako ispalo. Ne znam zasto se nadam da ce biti bolje za parlamantarne izbore, jer se i iz "ovog daleka" vidi (ne)iskrena namera. Ili su predlagaci, potpuni diletanti...?! Postoji mogucnosti... :-)

Milan

pre 21 godinu

Pa naravno da ce da bude slab odziv kad treba da uradim 50 stvari (tipa regirovati se sa ovim, sa onim) da bi stekao pravo da glasam. Da je prostija procedura videli bi kako ide odziv.

Др.-Инж.С.Рајевић

pre 21 godinu

Нисте се добро организовали г-дине Министре као и остала министарства задужена за изборе, онако како то приличи за наше грађане који се приремено налазе на раду у иностранству и који по први пут гласају у иностранству.

Don Quijote

pre 21 godinu

Oni koji su otisli, jesu otisli ali Vas nisu zaboravili. Nose Vas u srcu, sve koliko Vas ima. I zanima ih jako, jako sta se dogadja u Srbiji. I vecina pomazu koliko mogu. Izbori iz iseljenja nisu nikakva pomoc. Radi se o tome da ljudi imaju osecaj odgovornosti, i da nece da uticu na izborne rezultate u zemlji u kojoj trenutno ne zive, i time drugima namecu svoju volju i posledice te volje (koje mogu biti lose), a da je sami ne snose i ne osecaju kasnije.

Bogdan

pre 21 godinu

Evo zasto.
Prvo 90% nasih u inostranstvu ima strano drzavljanstvo pored srpskog i bas ih briga sta ce biti sa srbijom.
Drugo i oni koji bi glasali nemaju zelju da idu u ambasadu i plate 100eu prijavu da zive u inostranstvu.
Trece svi koji su dosli iz bosne i hrvatske
takodje su gradjani tih zemalja i bas ih briga da glasaju u srbiji.
Sto ce reci na spisku glasaca ima 30%ljudi koji bi trebalo da budu proglaseni za stance!!!
Da vidim jednog pametnog politicara koji ce to da uradi.
Pa se cudite sto je izlaznost jedva prako 50 posto.
(Jel ono bese Bogiljub Karic kanadjanin?pored toga sto je srbin.Dokle to tako?Stranac da se kandiduje za precednika srbije.Smesno.Zalosno.)
A ono njih sto bi glasalo se plasi da dodje u srbiju da nebudu kindapovani i odvedeni na tzv sluzenje vojnog roka.
I ko onda da glasa?

D.Savic

pre 21 godinu

Ma nemoj,obavesteni smo u ponedeljak da se mozemo prijaviti do srede,zovem ambasadu u Parizu-niko se ne javlja.Sta je sa onim spiskom gradjana u dijaspori koji je nedavno obavljen?Cemu je posluzio?Koga ste bre vi nasli da zajebavate???!!!

Emigrant

pre 21 godinu

U Evropi ima daleko vise nasih diplomatskih predstavnistava, po kvadratnom kilometru, nego ovde u SAD. Ovde je moguce glasati samo u Ambasadi u Vasingtonu i u Konzulatu u Chicagu. Amerika je ogromna, sto znaci treba leteti do ta dva grada da bi se glasalo. Poznajem coveka koji je bio u Srbiji 1987 godine. Kada je kupio kucicu roditeljima, pozvali su ga u SUP na "informativni razgovor", maltertirali su ga i postavljali su mu pitanja od kojih mu se zivot smucio. Zarekao se da nece otici u Srbiju dok su komunisti na vlasti. Jedva je docekao oktobar 2000 godine, otisao samo na par dana da vidi slobodnu Srbiju, ostarele roditelje i prijatelje. Taj covek, i mnogi slicni njemu, nije upisan u biracki spisak, jer po svojoj zelji nikada nije glasao u YU, nema identifikacioni broj, Yu pasos mu je davno istekao (uzeo je drzavljanstvo SAD, iz zahvalnosti prema toj zemlji, kako reche), ali, zbog tih okolnosti, sada ne moze da glasa za demokratskog predsednika Srbije, sto mu je velika zelja. Zakljucak: Treba menjati propise i osavremeniti ih i prilagoditi nama koji smo bili prinudjeni da potrazimo hleb u belom svetu.

Victor

pre 21 godinu

Gospodin ministar ne razume mnoge stvari iz dijaspore,zasto bi glasali drzavljani koji primaju jos uvek penzije u Srbiji i C.Gori,a zive vec 10 godina u Kanadi i Americi,a sada se prijavljuju za penziju u doticnim zemljama.Sada neka G.ministar sam prosudi zbog cega nece da glasaju!!!!.Sramota je da koriste svoju siromasnu zemlju a gradjani koji zive tamo ne dobijaju penzije jer nema para.Proverite kome saljete penzije i gde vam je gradjanin koji prima istu .....Pozdrav iz dijaspore...

Recycle Bin

pre 21 godinu

A ko je kriv?
Mi?
Da idemo 2000 kilometra da bismo glasali?
Ne pada nam napamet. Organizujte glasanje putem poste i imacete vise ljudi koji ce zeleti da glasaju.

Dragan - Lyon

pre 21 godinu

Da smo neobavesteni to je sigurno - tek sam danas video na internetu da su izbori 13.juna.
Nikakvo obavestenje nisam dobio od konzulata.

student politike

pre 21 godinu

Jeste krivi. Prvo i osnovno pitanje je ko ima pravo da glasa? Da li postoji pravo na dvojno drzavljanstvo u Srbiji ...itd?

Sloba

pre 21 godinu

E pa ovako: Ovaj put sam procitao oglas ambasade, skinuo formular sa interneta, pripremio potrebnu dokumentaciju i posto je rok za prijavu prosao glasacu sledeci put.

Ljubinko

pre 21 godinu

Relacija Dijaspore sa maticom,nije ogranicenog obima,vec sadrzi mnogo,mnogo vise.Celokupni lancani sistem u saradnji, trazi vrlo sposobne ljude i ljude koji nisu samo politicki optereceni,zagrizeni.Saradnja mora da se izdigne iznad borbe za vlascu,jer ustavno zakonodavstvo mora biti uskladjeno na demokratskim principima i ne vezano koja politicka partija je na vlasti.Zakon i ustav uskladjen da se mora postovati od svih.Ko su ljudi iz Dijaspore,najbolje moze se proceniti u njihovom angazovanju i aktivnostima,a ne koliko clanova imaju u udruzenjima.Udruzenja nisu ta koja mogu zastupati politicku pripadnost Dijaspore,kao i njihovi lideri da se namecu matici,pod izgovorom potencionalnog clanstva udruzenja u Dijaspori.Udruzenja i savezi,ne predstavljaju vise politicko jednoumlje,kao nekada za vreme vladavine komunizma u bivsoj Jugoslaviji.

milan stojic

pre 21 godinu

pa gospodine zasto neopisete nacin na koji ste obavestili dijasporu, ja sam saznao iz medija srpskih da moram do 20 maja da se javim ja konzulatu, zanima me da glasam i da uticem na ishod izbora. No pozvao sam telefonom tek 24 maja i u konzulatu milanskom su mi rekli prosao voz. Ja sam uredno prijavljen konzulatu i normalno bi bilo da sam dobio pismo kojim bi bio pozvan da glasam. Ovako mi je to uskraceno, ne iz bilo kog razloga koje je gospodin naveo vec upravo zbog nacina na koji ja mogu da ucestvujem koje je dati gospodin ustanovio.
u skandinaviji moze da se glasa cak i prako inteneta.

milan stojic

pre 21 godinu

pa gospodine zasto neopisete nacin na koji ste obavestili dijasporu, ja sam saznao iz medija srpskih da moram do 20 maja da se javim ja konzulatu, zanima me da glasam i da uticem na ishod izbora. No pozvao sam telefonom tek 24 maja i u konzulatu milanskom su mi rekli prosao voz. Ja sam uredno prijavljen konzulatu i normalno bi bilo da sam dobio pismo kojim bi bio pozvan da glasam. Ovako mi je to uskraceno, ne iz bilo kog razloga koje je gospodin naveo vec upravo zbog nacina na koji ja mogu da ucestvujem koje je dati gospodin ustanovio.
u skandinaviji moze da se glasa cak i prako inteneta.

Ljubinko

pre 21 godinu

Relacija Dijaspore sa maticom,nije ogranicenog obima,vec sadrzi mnogo,mnogo vise.Celokupni lancani sistem u saradnji, trazi vrlo sposobne ljude i ljude koji nisu samo politicki optereceni,zagrizeni.Saradnja mora da se izdigne iznad borbe za vlascu,jer ustavno zakonodavstvo mora biti uskladjeno na demokratskim principima i ne vezano koja politicka partija je na vlasti.Zakon i ustav uskladjen da se mora postovati od svih.Ko su ljudi iz Dijaspore,najbolje moze se proceniti u njihovom angazovanju i aktivnostima,a ne koliko clanova imaju u udruzenjima.Udruzenja nisu ta koja mogu zastupati politicku pripadnost Dijaspore,kao i njihovi lideri da se namecu matici,pod izgovorom potencionalnog clanstva udruzenja u Dijaspori.Udruzenja i savezi,ne predstavljaju vise politicko jednoumlje,kao nekada za vreme vladavine komunizma u bivsoj Jugoslaviji.

student politike

pre 21 godinu

Jeste krivi. Prvo i osnovno pitanje je ko ima pravo da glasa? Da li postoji pravo na dvojno drzavljanstvo u Srbiji ...itd?

Sloba

pre 21 godinu

E pa ovako: Ovaj put sam procitao oglas ambasade, skinuo formular sa interneta, pripremio potrebnu dokumentaciju i posto je rok za prijavu prosao glasacu sledeci put.

Emigrant

pre 21 godinu

U Evropi ima daleko vise nasih diplomatskih predstavnistava, po kvadratnom kilometru, nego ovde u SAD. Ovde je moguce glasati samo u Ambasadi u Vasingtonu i u Konzulatu u Chicagu. Amerika je ogromna, sto znaci treba leteti do ta dva grada da bi se glasalo. Poznajem coveka koji je bio u Srbiji 1987 godine. Kada je kupio kucicu roditeljima, pozvali su ga u SUP na "informativni razgovor", maltertirali su ga i postavljali su mu pitanja od kojih mu se zivot smucio. Zarekao se da nece otici u Srbiju dok su komunisti na vlasti. Jedva je docekao oktobar 2000 godine, otisao samo na par dana da vidi slobodnu Srbiju, ostarele roditelje i prijatelje. Taj covek, i mnogi slicni njemu, nije upisan u biracki spisak, jer po svojoj zelji nikada nije glasao u YU, nema identifikacioni broj, Yu pasos mu je davno istekao (uzeo je drzavljanstvo SAD, iz zahvalnosti prema toj zemlji, kako reche), ali, zbog tih okolnosti, sada ne moze da glasa za demokratskog predsednika Srbije, sto mu je velika zelja. Zakljucak: Treba menjati propise i osavremeniti ih i prilagoditi nama koji smo bili prinudjeni da potrazimo hleb u belom svetu.

Dragan - Lyon

pre 21 godinu

Da smo neobavesteni to je sigurno - tek sam danas video na internetu da su izbori 13.juna.
Nikakvo obavestenje nisam dobio od konzulata.

Recycle Bin

pre 21 godinu

A ko je kriv?
Mi?
Da idemo 2000 kilometra da bismo glasali?
Ne pada nam napamet. Organizujte glasanje putem poste i imacete vise ljudi koji ce zeleti da glasaju.

D.Savic

pre 21 godinu

Ma nemoj,obavesteni smo u ponedeljak da se mozemo prijaviti do srede,zovem ambasadu u Parizu-niko se ne javlja.Sta je sa onim spiskom gradjana u dijaspori koji je nedavno obavljen?Cemu je posluzio?Koga ste bre vi nasli da zajebavate???!!!

Victor

pre 21 godinu

Gospodin ministar ne razume mnoge stvari iz dijaspore,zasto bi glasali drzavljani koji primaju jos uvek penzije u Srbiji i C.Gori,a zive vec 10 godina u Kanadi i Americi,a sada se prijavljuju za penziju u doticnim zemljama.Sada neka G.ministar sam prosudi zbog cega nece da glasaju!!!!.Sramota je da koriste svoju siromasnu zemlju a gradjani koji zive tamo ne dobijaju penzije jer nema para.Proverite kome saljete penzije i gde vam je gradjanin koji prima istu .....Pozdrav iz dijaspore...

Don Quijote

pre 21 godinu

Oni koji su otisli, jesu otisli ali Vas nisu zaboravili. Nose Vas u srcu, sve koliko Vas ima. I zanima ih jako, jako sta se dogadja u Srbiji. I vecina pomazu koliko mogu. Izbori iz iseljenja nisu nikakva pomoc. Radi se o tome da ljudi imaju osecaj odgovornosti, i da nece da uticu na izborne rezultate u zemlji u kojoj trenutno ne zive, i time drugima namecu svoju volju i posledice te volje (koje mogu biti lose), a da je sami ne snose i ne osecaju kasnije.

Milan

pre 21 godinu

Pa naravno da ce da bude slab odziv kad treba da uradim 50 stvari (tipa regirovati se sa ovim, sa onim) da bi stekao pravo da glasam. Da je prostija procedura videli bi kako ide odziv.

Др.-Инж.С.Рајевић

pre 21 godinu

Нисте се добро организовали г-дине Министре као и остала министарства задужена за изборе, онако како то приличи за наше грађане који се приремено налазе на раду у иностранству и који по први пут гласају у иностранству.

Bogdan

pre 21 godinu

Evo zasto.
Prvo 90% nasih u inostranstvu ima strano drzavljanstvo pored srpskog i bas ih briga sta ce biti sa srbijom.
Drugo i oni koji bi glasali nemaju zelju da idu u ambasadu i plate 100eu prijavu da zive u inostranstvu.
Trece svi koji su dosli iz bosne i hrvatske
takodje su gradjani tih zemalja i bas ih briga da glasaju u srbiji.
Sto ce reci na spisku glasaca ima 30%ljudi koji bi trebalo da budu proglaseni za stance!!!
Da vidim jednog pametnog politicara koji ce to da uradi.
Pa se cudite sto je izlaznost jedva prako 50 posto.
(Jel ono bese Bogiljub Karic kanadjanin?pored toga sto je srbin.Dokle to tako?Stranac da se kandiduje za precednika srbije.Smesno.Zalosno.)
A ono njih sto bi glasalo se plasi da dodje u srbiju da nebudu kindapovani i odvedeni na tzv sluzenje vojnog roka.
I ko onda da glasa?

Paja

pre 21 godinu

Итекако су криви! Не толико ова гарнитура која је сада на власти, колико она пре ње - која упркос обећањима није ништа предузела да би дала право гласа дијаспори.
Сада кад је то већ учињено, требало је све боље организовати.
Живим у двема западноевропским државама. У једној, свега неколико десетина километара од амбасаде СЦГ. У њој, до пре две недеље ни у једним новинама није иѕашло никакво обавештење о могућности гласања (пријављивања, регистрације, итд.). То амбасаде других источноевропских транзиционих земаља редовно чине, позивајући своје држављане на изборе, уз давање корисних обавештења.
У другој - опет западноевропској земљи, живим око 20 км о почасног конзулата СЦГ. Исто тако - никакво обавештење нису дали, а изговор је да је то "само почасни конѕулат", који нема никаквих конзуларних ингеренција. То је изузетно глуп изговор, јер: осим држављанства СЦГ имам и держављанство једне западноевропске земље. Њен - исто тако почасни конзулат обавља масу конзуларних услуга као: организацију гласања за парламентарне избор у матичној земљи, издавање низа уверења, примање докумената за обнову и замену пасоша (што конзулат даље шаље амбасади и глави град удаљен око 500 км)и кад документи стигну, обавештава заинтересовану странку да пасош подигне и плати таксу. Исто тако, врши и оверу потписа - а кад сам то хтео да обавим у конзулату СЦГ, из Амбасаде СЦГ ми је саопштено да "часком скокнем" до њих (500 км), па ће ми потпис оверити. Наравно - пошто имам и други избор, то сам обавио у почасном конзулату друге земље чији пасош (на срећу) имам, без икаквих путовања на стотине километара (за оверу једног пишљивог потписа!).
Такав (благо речено) индолентни став представништава СЦГ само доприноси даљем отуђивању дијаспоре (а можда им је то и циљ, ко ће их знати?).
Углавном, почасни конзулат СЦГ служи - колико ја видим, за организовање посета разних делегација и "буџована" (да не кажем баш буздована) из СЦГ.
Све док се такво држање дипломатске службе СЦГ не промени, неће бити ни могућ бљи одзив дијаспоре на изборе, или било какве друге активности.

Lanna

pre 21 godinu

Nije trazila dijspora vec ekipa koja se druzi sa Vuckovicem. To je desetak DB koji su uvek kontrolisali gradjane u inostranstvu. Istina idealoski se predstavljaju razlicito, ali uhodjenje im je osnovni posao.

zleki

pre 21 godinu

"ja nisam kriv!"
je najcesce koriscen izraz u srbiji u poslednjih 15 godina,i zbog toga samo upravo tamo gde i jesmo,poslednji cak iza albanije.
niko nije kriv a rezultati ocigledno losi,krivac je sigurno medju nama.

joker

pre 21 godinu

mislim da je smesno ocekivati da ljudi napuste obaveze(na "trulom zapadu" to je "malo teze" i komplikovanije nego kod nas u srbiji)i da skoce malo do nekog od centara gde se nalaze ambasade i li konzulati!!!ja govorim o severnoj americi,canada,usa.dve ambasade otava i washington i dva konzulata toronto i chikago-nisam siguran za montreal.da bi neko sa zapadne obale putovao u bilo koji od ovih gradova treba mu bar tri dana,o novcu ne cu ni da govorim jer avion,hoteli ,za te pare bi mogli da dodjemo i glasamo u beogradu i provedemo par dana sa rodbinom i prijateljima!!!da je neko OZBILJNO razmisljao o glasanju ljudi koji zive van srbije,pre svega je morao da misli na sve gore receno,a posto je ovo vek elektronske poste prvo sledece je da se osmisli glasanje preko WEB-STRANICE i bili bi ste zapanjeni koliki broj ljudi zivi u inostranstvu i koliki broj ljudi bi zeleo da glasa!!

A. Montreal

pre 21 godinu

OK: pa ja onda zaista ne znam ko je kriv?
To bi bilo kao u onoj basni "Roda i lija". Secate se kada jedna drugu zovu na rucak, pa roda dobije rucak iz plitkog tanjira, a lija iz bokala. Zavrsilo se tako sto su obe ostale gladne...
Ako se iskreno krenulu u ovaj projekat, onda bi dijaspora morala da ocekuje makar isti tretman kao i gradjani koji uzivaju svoje pravo u zemlji: animacija glasaca, puno glasackih mesta itd. Otprilike, dijaspora sada ima prava, kao i hendikepirana osoba u centru Beograda: "imate prava da glasate ("jer su svi nasi gradjani ravnopravni u svom pravu i obavezama", samo malo je vas problem kako cete to da uradite"
Vrlo mi je zao sto je sve tako ispalo. Ne znam zasto se nadam da ce biti bolje za parlamantarne izbore, jer se i iz "ovog daleka" vidi (ne)iskrena namera. Ili su predlagaci, potpuni diletanti...?! Postoji mogucnosti... :-)

zrak

pre 21 godinu

Verovatno sam ja kriva za slab odziv dijaspore a ne ministar!Svi navedeni argumenti su stvarno smesni - pa to je prica iz kamenog doba .Dozvoljeno je ,po prvi put , da se glasa u inostranstvu i time je prica zavrsena ! Nasa stara boljka-mislimo da svi znaju ono sto mi znamo i vidimo i da ne treba to da proveravamo da ne kazem , kao sto je ovde slucaj , da za to odgovaramo!KAKO NEKO KO NE ZIVI U SRBIJI MOZE BITI INFORMISAN AKO NEMA SATELIT ILI NEKI REDOVAN KONTAKT SA LJUDIMA IZ SRBIJE (pod uslovom da su isti gradjanski probudjeni i da ga obavestavaju o svemu vaznom i novom za njega)?!!!Da ne spominjem i srpske ambasade po svetu i koliko su one animirale nase ljude da se prijave . Lakse je biti predsednik Amerike nego doci do nase ambasade-to su poslednje bastilje ljudskog samoljublja i paranoicnog cuvanja pozicija (od koga?).Tako da je jadan svet (sigurno ima i nezainteresovanosti - u manjoj meri)ostao ni na nebu ni na zemlji kada su predstojeci izbori u pitanju !

Misa Pavlovic

pre 21 godinu

E pa ovo je vrhunac bezobrazluka! Ma ko je bre nezainteresovan za glasanje??? Pa cela dijaspora je jedva docekala da dobije pravo da glasa. Medjutim kao i svaka prica vezana bilo kako za Srbiju postoji, eto upravo taj "medjutim".
Kada je bilo objavljeno da mozemo mi da glasamo pokusavali smo danima da telefonom saznamo sta moramo da uradimo da bi glasali. Stalno je bilo zauzeto, mislili smo pa eto svi sada zovu jer hoce da glasaju. Kada se nekim cudom neko uspeo probiti do po obicaju neljubaznih sluzbenika, dobijali smo neljubazano obavestenje da oni nista ne znaju te da cekaju upostva iz Beograda. Ali rekose da nista ne brinemo jer cemo svi mi biti blagovremeno obavesteni od strane konzulata. I opet smo cekali, i naravno nismo docekali. Pa je onda napokon stavljeno saopstenje na internet-u gde pise kako se mora prijaviti za glasanje licno ili faksom. Nazalost faks danima ne funkcijonise, a na telefon nikog da dobijes. Kada smo napokon nekog dobili bilo je vec kaso istekao je rok i ispostavilo se da je faks broj koji je bio na internetu objavljen pogresan.
Ovo je samo jedna prica medju hiljadama siguran sam. Sramota je to kako se Srbija ophodi prema dijaspori. Sramota je to sto pricaju "neobavesteni" iz ministarstva za dijasporu. U celoj prici je samo jasno jedno da i ovoj vlasti stalo isto toliko da dijaspora glasa kao i onoj vlasti krvopija koje smo ne tako davno oterali.

Piksi

pre 21 godinu

Ko radi, taj i gresi i moze da bude kriv. Ko ne radi, ne moze ni da pogresi. Ali valjda moze da bude kriv. Ili ja mozda zivim u drugom svetu?

Milovan Urosevic

pre 21 godinu

Neshvatljivi komentari ja jednog ministra. Sa zakonom po kome morate da dokazujete svakih 6 meseci da ste rodjeni i da ste drzavljanin, kako bi iko mogao i da glasa van zemlje. Diaspora nije plasljiva i nepoverljiva nego upravo obrnuto, vlast se plasi diaspore. Valjda cemo jednom dobiti ministre koji ce biti sposobni da sagledaju probleme i koji ce znati i nesto korisno da urade za zemlju, umesto da daju pausalne ocene o stvarima koje ne poznaju i ne razumeju.

Oplencanin

pre 21 godinu

Ovo mirise na demagogiju. Bez vazece Lice karte prijava za glasanje je nemoguca. Ja sam krajem aprila i pocetkom maja proveo 24 dana u Srbiji, gde sam rodjen, pokusavacuci da izvadim novu Licnu kartu, i posle svih muka i zezanja od strane lokalnih vlasti, vratio sam se kuci praznih ruku. Vratio sam se ubedjen da je sve ovo samo bacanje prasine uoci i da jos uvek za Dijasporu funcionise ona stara: "Vi nama devize, a mi vama pamet".

Aleksandar

pre 21 godinu

Čuo sam da je udeo troškova, učinjenih povodom glasanja dijaspore, u ukupnim troškovima izbora jako velik, oko 30%. Hoće li istraživačko novinarstvo saznati kakva je struktura tih troškova. Da li je u pitanju transfer materijala putem DHLa ili nešto drugo?

Nasstasia, Toronto

pre 21 godinu

Dijaspora se nije smirila dok nije dobila pravo da glasa, sada to vise nije nikome bitno, kao dete dok ne dobije zvecku...

ekser

pre 21 godinu

legitimiram se pasoœom SCG i moja ambasada nije me obavestila da su neki izbori!!!? iz koje zemlje to nije va¿no va¿no je da mene niko nije obavestio!. TOĆKA.

Djukan, Toronto

pre 21 godinu

Drzim da je ovo bio samo markentinski potez nove vlasti radi ubiranja poena u zemlji, Da nije ovo tacno, oni bi to organizovali mnogo ozbiljnije, a ne oglasavanjem na oglasnoj tabli ambasada i u nekom listu. Sustina je u tome, da nova vlast nema nikakvu predstavu kako se zivi i radi u dijaspori. Postojalo je hiljadu nacina da se bolje i jednostavnije organizuje glasanje nasih gradjana u dijaspori. Ovo je sada, samo pranje ruku, kao dijaspora nije zainteresovana.Osim toga, prljava kampanja koju vodi kandidat vladajuce koalicije odbila je mnoge da ne ucestvuju u njoj.

Zoran Canada

pre 21 godinu

Zivim u canadi 5 godina,nisam uzeo njihov pasos niti mi treba.Kada sam saznao da imamo pravo da glasamo,nazvao sam konzulat za informacije u Torontu,a oni su tako,,LJBAZNO"rekli imas na internetu,sve informacije,ispustili slusalicu.ZAr nije sramota i sad krivi ljudi,sto nisu,,HTELI"da glasaju.

Raja

pre 21 godinu

Sad mi je jasno zasto moja supruga i ja nismo uspeli da dobijemo vazecu licnu kartu ni posle vise od 6 nedelja svakodnevnih bezuspesnih pokusaja. Automatski su nam eliminisali mogucnost za glasanje. Oplencaninu za utehu da kazem da mu nebi vredelo ni da je ostao i pokusavao duze.

Aleksandar

pre 21 godinu

Zivim i radim u inostranstvu vec 11 godina ali ne razumem zasto ljudi iz dijaspore treba da glasaju. Oni ne razvijaju domacu privredu, ne placaju porez maticnoj drzavi, ne placaju porez na promet kupovinom domace robe, a treba svojim glasom da odlucuju kako ce se trositi novac poreskih obveznika.
Znam, salju novac deci, da se skoluju itd., ali pitanje je da li je to korist za drzavu jer, kad se iskoluju, dolaze kod svojih pokrovitelja i oduzuju se svojoj drzavi za jeftino skolovanje radeci i placajuci porez drugoj drzavi.
Sve mi se cini da je sustina bila u ocekivanju da ce dijasporci glasati za vladinog kandidata za predsednika Srbije u znak zahvalnosti za to sto im je, sada prvi put, "omoguceno" glasanje. Mnogo se kao brinu o Srbima iz dijaspore a otudjuju decu od svojih roditelja, tako sto im ne dozvojavaju da uce strani jezik od malih nogu.
Meni je, recimo, najveci problem to sto nisam na vreme poceo da ucim Engleski. Ucenje jezika se mora zapoceti od malih nogu (kao klavir ili srpski jezik). Gospodja ministarka prosvete kaze da deca u sestoj godini ne znaju ni srpski a treba da uce engleski. To nije tacno, deca znaju srpski mnogo bolje nego sto mi odrasli znamo engleski, ucimo ga od roditelja a ne od nastavnika i ministara. Razumem, gospodja ministarka je filolog pa ne razume da je nemoguce pratiti bilo koju modernu tehnologiju bez znanja engleskog. Engleski jezik nije jezik Amerike, Kanade, Engleske, Australije i Novog Zelanda, to je jezik celog sveta, jer svi visoko produktivni ljudi znaju engleski, ali ne da bi citali Shekspira u originalu, vec da bi savladali elektroniku, softver, projektovanje uz pomoc kompjutera, medicinu, nasinstvo, modernu arhitekturu, i sve drugo od cega zavisi ekonomski prosperitet.

Jankovic

pre 21 godinu

Boraveci u Uzicu prvom polovinom maja video sam
da gradjani Srbije ne zele da dijaspora izadje na izbore,cak znaju da vredjaju sa pricom da mi nemamo nista sa Srbijom i da mi ne znamo za koga da glasamo. A u isto vreme u Svajcarskoj nigde nisam video da je neko obavestio da mozemo da glasamo. Ambasada je mogla preko klubova da upozna gradjane sa izborima i da im omoguci da glasaju po klubovima, a ne ceo Romanski deo da ide u Zenevu gde pojedinci treba da prevale po 150 kilometara da bi glasali. Sto znaci, da se ne bi lagali, kako vlada, tako i opozicija sa gradjanima nije zelela da dijaspora izadje na izbore.

Ika

pre 21 godinu

Gospodin Vukcevic gresi i sluzi se manipulacijama. Zasto navodi: "Neki od njih misle i da, kad su već odlučili da odu iz zemlje, ni ono što se ovde događa ih više ne interesuje"
Nemam nameru da se pravdam kao sto je to u vecini komentara. Ja vise ne poznajem ko je ko u Srbiji. Ja RADIM ovde zestoko, zna mi se red i kuci kao i vecina zaposlenih stizem u sest pola sedam. Nakon osam sati buljenja u ekran necu vise da se nerviram. Nemam vremena da citam ko je sta za koga rekao u srpskoj politici. To je slika srpske politike danas, rekla-kazala. Niti znam, niti hocu da gubim vreme sa mangupima koji su pojeli drzavu.
Ako imam takvo misljenje o danasnjim politicarima u Srbiji to ne znaci da ne volim svoju zemlju. Siguran sam da vecina ljudi deli moje misljenje.

Zivomir Masic

pre 21 godinu

Ja sam glasao nogama kad sam napustio zemlju i to je bio moj poslednji glas na srpskim izborima. Svako danas govori u ime dijaspore kao da je dijaspora neko zivo bice koji ima jednu volju i strategiju i koje je izabralo bas ovakve prodavce magle da ga pretstavlja u svetu i u zemlji. Nekoliko grupa od nekoliko ljudi otvore sajt na internetu i tvrde da oni pretstavljaju dijasporu. Oni broje imaginarne milione Srba u inostranstvu i njihove imaginarne milione, kao da imaju sve te Srbe i sve te milione u svom dzepu i na svom raspolaganju. Pitanje nije zasto nekolicina frustriranih i vlastoljubivih Srba to radi, nego je pitanje zasto ih srpska vlada uzima ozbiljno. Ministarstvo za dijasporu vidim samo kao sredstvo izabranim birokratama da imaju ugodan i nepotreban posao i da ubiraju dnevnice od sluzbenih putovanja da bi se po svetu sastajali sa "pretstavnicima" dijaspore koji su sposobni jedino da se lazno pretstavljaju kao uspesni bisnismeni. Pravim biznismenima i investitorima ne treba ni dijaspora ni ministarstvo za dijasporu.
Toronto, Kanada

new york

pre 21 godinu

Slazem se sa Aleksandrom - ko ne placa porez nema pravo ni da glasa!
Pri tome mislim da dijaspora ne bi trebalo da ima pravo glasa iz jos jednog vrlo vaznog razloga: Ljudi koji zive van zemlje imaju tendenciju da radikalizuju svoje stavove, a lako je biti radikalan i traziti ostre rezove koji znace vrlo tezak zivot obicnih ljudi, kada sedis van zemlje i znas da sta god se desi u srbiji ti ces i dalje imati svoj posao i svoj novac. Ako hoces da glasas - idi u Srbiju i trpi posledice glasanja!
I placaj porez tamo a ne u inostranstvu!

milan stojic

pre 21 godinu

pa gospodine zasto neopisete nacin na koji ste obavestili dijasporu, ja sam saznao iz medija srpskih da moram do 20 maja da se javim ja konzulatu, zanima me da glasam i da uticem na ishod izbora. No pozvao sam telefonom tek 24 maja i u konzulatu milanskom su mi rekli prosao voz. Ja sam uredno prijavljen konzulatu i normalno bi bilo da sam dobio pismo kojim bi bio pozvan da glasam. Ovako mi je to uskraceno, ne iz bilo kog razloga koje je gospodin naveo vec upravo zbog nacina na koji ja mogu da ucestvujem koje je dati gospodin ustanovio.
u skandinaviji moze da se glasa cak i prako inteneta.

Ljubinko

pre 21 godinu

Relacija Dijaspore sa maticom,nije ogranicenog obima,vec sadrzi mnogo,mnogo vise.Celokupni lancani sistem u saradnji, trazi vrlo sposobne ljude i ljude koji nisu samo politicki optereceni,zagrizeni.Saradnja mora da se izdigne iznad borbe za vlascu,jer ustavno zakonodavstvo mora biti uskladjeno na demokratskim principima i ne vezano koja politicka partija je na vlasti.Zakon i ustav uskladjen da se mora postovati od svih.Ko su ljudi iz Dijaspore,najbolje moze se proceniti u njihovom angazovanju i aktivnostima,a ne koliko clanova imaju u udruzenjima.Udruzenja nisu ta koja mogu zastupati politicku pripadnost Dijaspore,kao i njihovi lideri da se namecu matici,pod izgovorom potencionalnog clanstva udruzenja u Dijaspori.Udruzenja i savezi,ne predstavljaju vise politicko jednoumlje,kao nekada za vreme vladavine komunizma u bivsoj Jugoslaviji.

student politike

pre 21 godinu

Jeste krivi. Prvo i osnovno pitanje je ko ima pravo da glasa? Da li postoji pravo na dvojno drzavljanstvo u Srbiji ...itd?

Sloba

pre 21 godinu

E pa ovako: Ovaj put sam procitao oglas ambasade, skinuo formular sa interneta, pripremio potrebnu dokumentaciju i posto je rok za prijavu prosao glasacu sledeci put.

Emigrant

pre 21 godinu

U Evropi ima daleko vise nasih diplomatskih predstavnistava, po kvadratnom kilometru, nego ovde u SAD. Ovde je moguce glasati samo u Ambasadi u Vasingtonu i u Konzulatu u Chicagu. Amerika je ogromna, sto znaci treba leteti do ta dva grada da bi se glasalo. Poznajem coveka koji je bio u Srbiji 1987 godine. Kada je kupio kucicu roditeljima, pozvali su ga u SUP na "informativni razgovor", maltertirali su ga i postavljali su mu pitanja od kojih mu se zivot smucio. Zarekao se da nece otici u Srbiju dok su komunisti na vlasti. Jedva je docekao oktobar 2000 godine, otisao samo na par dana da vidi slobodnu Srbiju, ostarele roditelje i prijatelje. Taj covek, i mnogi slicni njemu, nije upisan u biracki spisak, jer po svojoj zelji nikada nije glasao u YU, nema identifikacioni broj, Yu pasos mu je davno istekao (uzeo je drzavljanstvo SAD, iz zahvalnosti prema toj zemlji, kako reche), ali, zbog tih okolnosti, sada ne moze da glasa za demokratskog predsednika Srbije, sto mu je velika zelja. Zakljucak: Treba menjati propise i osavremeniti ih i prilagoditi nama koji smo bili prinudjeni da potrazimo hleb u belom svetu.

Dragan - Lyon

pre 21 godinu

Da smo neobavesteni to je sigurno - tek sam danas video na internetu da su izbori 13.juna.
Nikakvo obavestenje nisam dobio od konzulata.

Recycle Bin

pre 21 godinu

A ko je kriv?
Mi?
Da idemo 2000 kilometra da bismo glasali?
Ne pada nam napamet. Organizujte glasanje putem poste i imacete vise ljudi koji ce zeleti da glasaju.

D.Savic

pre 21 godinu

Ma nemoj,obavesteni smo u ponedeljak da se mozemo prijaviti do srede,zovem ambasadu u Parizu-niko se ne javlja.Sta je sa onim spiskom gradjana u dijaspori koji je nedavno obavljen?Cemu je posluzio?Koga ste bre vi nasli da zajebavate???!!!

Victor

pre 21 godinu

Gospodin ministar ne razume mnoge stvari iz dijaspore,zasto bi glasali drzavljani koji primaju jos uvek penzije u Srbiji i C.Gori,a zive vec 10 godina u Kanadi i Americi,a sada se prijavljuju za penziju u doticnim zemljama.Sada neka G.ministar sam prosudi zbog cega nece da glasaju!!!!.Sramota je da koriste svoju siromasnu zemlju a gradjani koji zive tamo ne dobijaju penzije jer nema para.Proverite kome saljete penzije i gde vam je gradjanin koji prima istu .....Pozdrav iz dijaspore...

Don Quijote

pre 21 godinu

Oni koji su otisli, jesu otisli ali Vas nisu zaboravili. Nose Vas u srcu, sve koliko Vas ima. I zanima ih jako, jako sta se dogadja u Srbiji. I vecina pomazu koliko mogu. Izbori iz iseljenja nisu nikakva pomoc. Radi se o tome da ljudi imaju osecaj odgovornosti, i da nece da uticu na izborne rezultate u zemlji u kojoj trenutno ne zive, i time drugima namecu svoju volju i posledice te volje (koje mogu biti lose), a da je sami ne snose i ne osecaju kasnije.

Milan

pre 21 godinu

Pa naravno da ce da bude slab odziv kad treba da uradim 50 stvari (tipa regirovati se sa ovim, sa onim) da bi stekao pravo da glasam. Da je prostija procedura videli bi kako ide odziv.

Др.-Инж.С.Рајевић

pre 21 godinu

Нисте се добро организовали г-дине Министре као и остала министарства задужена за изборе, онако како то приличи за наше грађане који се приремено налазе на раду у иностранству и који по први пут гласају у иностранству.

Bogdan

pre 21 godinu

Evo zasto.
Prvo 90% nasih u inostranstvu ima strano drzavljanstvo pored srpskog i bas ih briga sta ce biti sa srbijom.
Drugo i oni koji bi glasali nemaju zelju da idu u ambasadu i plate 100eu prijavu da zive u inostranstvu.
Trece svi koji su dosli iz bosne i hrvatske
takodje su gradjani tih zemalja i bas ih briga da glasaju u srbiji.
Sto ce reci na spisku glasaca ima 30%ljudi koji bi trebalo da budu proglaseni za stance!!!
Da vidim jednog pametnog politicara koji ce to da uradi.
Pa se cudite sto je izlaznost jedva prako 50 posto.
(Jel ono bese Bogiljub Karic kanadjanin?pored toga sto je srbin.Dokle to tako?Stranac da se kandiduje za precednika srbije.Smesno.Zalosno.)
A ono njih sto bi glasalo se plasi da dodje u srbiju da nebudu kindapovani i odvedeni na tzv sluzenje vojnog roka.
I ko onda da glasa?

Paja

pre 21 godinu

Итекако су криви! Не толико ова гарнитура која је сада на власти, колико она пре ње - која упркос обећањима није ништа предузела да би дала право гласа дијаспори.
Сада кад је то већ учињено, требало је све боље организовати.
Живим у двема западноевропским државама. У једној, свега неколико десетина километара од амбасаде СЦГ. У њој, до пре две недеље ни у једним новинама није иѕашло никакво обавештење о могућности гласања (пријављивања, регистрације, итд.). То амбасаде других источноевропских транзиционих земаља редовно чине, позивајући своје држављане на изборе, уз давање корисних обавештења.
У другој - опет западноевропској земљи, живим око 20 км о почасног конзулата СЦГ. Исто тако - никакво обавештење нису дали, а изговор је да је то "само почасни конѕулат", који нема никаквих конзуларних ингеренција. То је изузетно глуп изговор, јер: осим држављанства СЦГ имам и держављанство једне западноевропске земље. Њен - исто тако почасни конзулат обавља масу конзуларних услуга као: организацију гласања за парламентарне избор у матичној земљи, издавање низа уверења, примање докумената за обнову и замену пасоша (што конзулат даље шаље амбасади и глави град удаљен око 500 км)и кад документи стигну, обавештава заинтересовану странку да пасош подигне и плати таксу. Исто тако, врши и оверу потписа - а кад сам то хтео да обавим у конзулату СЦГ, из Амбасаде СЦГ ми је саопштено да "часком скокнем" до њих (500 км), па ће ми потпис оверити. Наравно - пошто имам и други избор, то сам обавио у почасном конзулату друге земље чији пасош (на срећу) имам, без икаквих путовања на стотине километара (за оверу једног пишљивог потписа!).
Такав (благо речено) индолентни став представништава СЦГ само доприноси даљем отуђивању дијаспоре (а можда им је то и циљ, ко ће их знати?).
Углавном, почасни конзулат СЦГ служи - колико ја видим, за организовање посета разних делегација и "буџована" (да не кажем баш буздована) из СЦГ.
Све док се такво држање дипломатске службе СЦГ не промени, неће бити ни могућ бљи одзив дијаспоре на изборе, или било какве друге активности.

Lanna

pre 21 godinu

Nije trazila dijspora vec ekipa koja se druzi sa Vuckovicem. To je desetak DB koji su uvek kontrolisali gradjane u inostranstvu. Istina idealoski se predstavljaju razlicito, ali uhodjenje im je osnovni posao.

zleki

pre 21 godinu

"ja nisam kriv!"
je najcesce koriscen izraz u srbiji u poslednjih 15 godina,i zbog toga samo upravo tamo gde i jesmo,poslednji cak iza albanije.
niko nije kriv a rezultati ocigledno losi,krivac je sigurno medju nama.

joker

pre 21 godinu

mislim da je smesno ocekivati da ljudi napuste obaveze(na "trulom zapadu" to je "malo teze" i komplikovanije nego kod nas u srbiji)i da skoce malo do nekog od centara gde se nalaze ambasade i li konzulati!!!ja govorim o severnoj americi,canada,usa.dve ambasade otava i washington i dva konzulata toronto i chikago-nisam siguran za montreal.da bi neko sa zapadne obale putovao u bilo koji od ovih gradova treba mu bar tri dana,o novcu ne cu ni da govorim jer avion,hoteli ,za te pare bi mogli da dodjemo i glasamo u beogradu i provedemo par dana sa rodbinom i prijateljima!!!da je neko OZBILJNO razmisljao o glasanju ljudi koji zive van srbije,pre svega je morao da misli na sve gore receno,a posto je ovo vek elektronske poste prvo sledece je da se osmisli glasanje preko WEB-STRANICE i bili bi ste zapanjeni koliki broj ljudi zivi u inostranstvu i koliki broj ljudi bi zeleo da glasa!!

A. Montreal

pre 21 godinu

OK: pa ja onda zaista ne znam ko je kriv?
To bi bilo kao u onoj basni "Roda i lija". Secate se kada jedna drugu zovu na rucak, pa roda dobije rucak iz plitkog tanjira, a lija iz bokala. Zavrsilo se tako sto su obe ostale gladne...
Ako se iskreno krenulu u ovaj projekat, onda bi dijaspora morala da ocekuje makar isti tretman kao i gradjani koji uzivaju svoje pravo u zemlji: animacija glasaca, puno glasackih mesta itd. Otprilike, dijaspora sada ima prava, kao i hendikepirana osoba u centru Beograda: "imate prava da glasate ("jer su svi nasi gradjani ravnopravni u svom pravu i obavezama", samo malo je vas problem kako cete to da uradite"
Vrlo mi je zao sto je sve tako ispalo. Ne znam zasto se nadam da ce biti bolje za parlamantarne izbore, jer se i iz "ovog daleka" vidi (ne)iskrena namera. Ili su predlagaci, potpuni diletanti...?! Postoji mogucnosti... :-)

zrak

pre 21 godinu

Verovatno sam ja kriva za slab odziv dijaspore a ne ministar!Svi navedeni argumenti su stvarno smesni - pa to je prica iz kamenog doba .Dozvoljeno je ,po prvi put , da se glasa u inostranstvu i time je prica zavrsena ! Nasa stara boljka-mislimo da svi znaju ono sto mi znamo i vidimo i da ne treba to da proveravamo da ne kazem , kao sto je ovde slucaj , da za to odgovaramo!KAKO NEKO KO NE ZIVI U SRBIJI MOZE BITI INFORMISAN AKO NEMA SATELIT ILI NEKI REDOVAN KONTAKT SA LJUDIMA IZ SRBIJE (pod uslovom da su isti gradjanski probudjeni i da ga obavestavaju o svemu vaznom i novom za njega)?!!!Da ne spominjem i srpske ambasade po svetu i koliko su one animirale nase ljude da se prijave . Lakse je biti predsednik Amerike nego doci do nase ambasade-to su poslednje bastilje ljudskog samoljublja i paranoicnog cuvanja pozicija (od koga?).Tako da je jadan svet (sigurno ima i nezainteresovanosti - u manjoj meri)ostao ni na nebu ni na zemlji kada su predstojeci izbori u pitanju !

Misa Pavlovic

pre 21 godinu

E pa ovo je vrhunac bezobrazluka! Ma ko je bre nezainteresovan za glasanje??? Pa cela dijaspora je jedva docekala da dobije pravo da glasa. Medjutim kao i svaka prica vezana bilo kako za Srbiju postoji, eto upravo taj "medjutim".
Kada je bilo objavljeno da mozemo mi da glasamo pokusavali smo danima da telefonom saznamo sta moramo da uradimo da bi glasali. Stalno je bilo zauzeto, mislili smo pa eto svi sada zovu jer hoce da glasaju. Kada se nekim cudom neko uspeo probiti do po obicaju neljubaznih sluzbenika, dobijali smo neljubazano obavestenje da oni nista ne znaju te da cekaju upostva iz Beograda. Ali rekose da nista ne brinemo jer cemo svi mi biti blagovremeno obavesteni od strane konzulata. I opet smo cekali, i naravno nismo docekali. Pa je onda napokon stavljeno saopstenje na internet-u gde pise kako se mora prijaviti za glasanje licno ili faksom. Nazalost faks danima ne funkcijonise, a na telefon nikog da dobijes. Kada smo napokon nekog dobili bilo je vec kaso istekao je rok i ispostavilo se da je faks broj koji je bio na internetu objavljen pogresan.
Ovo je samo jedna prica medju hiljadama siguran sam. Sramota je to kako se Srbija ophodi prema dijaspori. Sramota je to sto pricaju "neobavesteni" iz ministarstva za dijasporu. U celoj prici je samo jasno jedno da i ovoj vlasti stalo isto toliko da dijaspora glasa kao i onoj vlasti krvopija koje smo ne tako davno oterali.

Piksi

pre 21 godinu

Ko radi, taj i gresi i moze da bude kriv. Ko ne radi, ne moze ni da pogresi. Ali valjda moze da bude kriv. Ili ja mozda zivim u drugom svetu?

Milovan Urosevic

pre 21 godinu

Neshvatljivi komentari ja jednog ministra. Sa zakonom po kome morate da dokazujete svakih 6 meseci da ste rodjeni i da ste drzavljanin, kako bi iko mogao i da glasa van zemlje. Diaspora nije plasljiva i nepoverljiva nego upravo obrnuto, vlast se plasi diaspore. Valjda cemo jednom dobiti ministre koji ce biti sposobni da sagledaju probleme i koji ce znati i nesto korisno da urade za zemlju, umesto da daju pausalne ocene o stvarima koje ne poznaju i ne razumeju.

Oplencanin

pre 21 godinu

Ovo mirise na demagogiju. Bez vazece Lice karte prijava za glasanje je nemoguca. Ja sam krajem aprila i pocetkom maja proveo 24 dana u Srbiji, gde sam rodjen, pokusavacuci da izvadim novu Licnu kartu, i posle svih muka i zezanja od strane lokalnih vlasti, vratio sam se kuci praznih ruku. Vratio sam se ubedjen da je sve ovo samo bacanje prasine uoci i da jos uvek za Dijasporu funcionise ona stara: "Vi nama devize, a mi vama pamet".

Aleksandar

pre 21 godinu

Čuo sam da je udeo troškova, učinjenih povodom glasanja dijaspore, u ukupnim troškovima izbora jako velik, oko 30%. Hoće li istraživačko novinarstvo saznati kakva je struktura tih troškova. Da li je u pitanju transfer materijala putem DHLa ili nešto drugo?

Nasstasia, Toronto

pre 21 godinu

Dijaspora se nije smirila dok nije dobila pravo da glasa, sada to vise nije nikome bitno, kao dete dok ne dobije zvecku...

ekser

pre 21 godinu

legitimiram se pasoœom SCG i moja ambasada nije me obavestila da su neki izbori!!!? iz koje zemlje to nije va¿no va¿no je da mene niko nije obavestio!. TOĆKA.

Djukan, Toronto

pre 21 godinu

Drzim da je ovo bio samo markentinski potez nove vlasti radi ubiranja poena u zemlji, Da nije ovo tacno, oni bi to organizovali mnogo ozbiljnije, a ne oglasavanjem na oglasnoj tabli ambasada i u nekom listu. Sustina je u tome, da nova vlast nema nikakvu predstavu kako se zivi i radi u dijaspori. Postojalo je hiljadu nacina da se bolje i jednostavnije organizuje glasanje nasih gradjana u dijaspori. Ovo je sada, samo pranje ruku, kao dijaspora nije zainteresovana.Osim toga, prljava kampanja koju vodi kandidat vladajuce koalicije odbila je mnoge da ne ucestvuju u njoj.

Zoran Canada

pre 21 godinu

Zivim u canadi 5 godina,nisam uzeo njihov pasos niti mi treba.Kada sam saznao da imamo pravo da glasamo,nazvao sam konzulat za informacije u Torontu,a oni su tako,,LJBAZNO"rekli imas na internetu,sve informacije,ispustili slusalicu.ZAr nije sramota i sad krivi ljudi,sto nisu,,HTELI"da glasaju.

Raja

pre 21 godinu

Sad mi je jasno zasto moja supruga i ja nismo uspeli da dobijemo vazecu licnu kartu ni posle vise od 6 nedelja svakodnevnih bezuspesnih pokusaja. Automatski su nam eliminisali mogucnost za glasanje. Oplencaninu za utehu da kazem da mu nebi vredelo ni da je ostao i pokusavao duze.

Aleksandar

pre 21 godinu

Zivim i radim u inostranstvu vec 11 godina ali ne razumem zasto ljudi iz dijaspore treba da glasaju. Oni ne razvijaju domacu privredu, ne placaju porez maticnoj drzavi, ne placaju porez na promet kupovinom domace robe, a treba svojim glasom da odlucuju kako ce se trositi novac poreskih obveznika.
Znam, salju novac deci, da se skoluju itd., ali pitanje je da li je to korist za drzavu jer, kad se iskoluju, dolaze kod svojih pokrovitelja i oduzuju se svojoj drzavi za jeftino skolovanje radeci i placajuci porez drugoj drzavi.
Sve mi se cini da je sustina bila u ocekivanju da ce dijasporci glasati za vladinog kandidata za predsednika Srbije u znak zahvalnosti za to sto im je, sada prvi put, "omoguceno" glasanje. Mnogo se kao brinu o Srbima iz dijaspore a otudjuju decu od svojih roditelja, tako sto im ne dozvojavaju da uce strani jezik od malih nogu.
Meni je, recimo, najveci problem to sto nisam na vreme poceo da ucim Engleski. Ucenje jezika se mora zapoceti od malih nogu (kao klavir ili srpski jezik). Gospodja ministarka prosvete kaze da deca u sestoj godini ne znaju ni srpski a treba da uce engleski. To nije tacno, deca znaju srpski mnogo bolje nego sto mi odrasli znamo engleski, ucimo ga od roditelja a ne od nastavnika i ministara. Razumem, gospodja ministarka je filolog pa ne razume da je nemoguce pratiti bilo koju modernu tehnologiju bez znanja engleskog. Engleski jezik nije jezik Amerike, Kanade, Engleske, Australije i Novog Zelanda, to je jezik celog sveta, jer svi visoko produktivni ljudi znaju engleski, ali ne da bi citali Shekspira u originalu, vec da bi savladali elektroniku, softver, projektovanje uz pomoc kompjutera, medicinu, nasinstvo, modernu arhitekturu, i sve drugo od cega zavisi ekonomski prosperitet.

Jankovic

pre 21 godinu

Boraveci u Uzicu prvom polovinom maja video sam
da gradjani Srbije ne zele da dijaspora izadje na izbore,cak znaju da vredjaju sa pricom da mi nemamo nista sa Srbijom i da mi ne znamo za koga da glasamo. A u isto vreme u Svajcarskoj nigde nisam video da je neko obavestio da mozemo da glasamo. Ambasada je mogla preko klubova da upozna gradjane sa izborima i da im omoguci da glasaju po klubovima, a ne ceo Romanski deo da ide u Zenevu gde pojedinci treba da prevale po 150 kilometara da bi glasali. Sto znaci, da se ne bi lagali, kako vlada, tako i opozicija sa gradjanima nije zelela da dijaspora izadje na izbore.

Ika

pre 21 godinu

Gospodin Vukcevic gresi i sluzi se manipulacijama. Zasto navodi: "Neki od njih misle i da, kad su već odlučili da odu iz zemlje, ni ono što se ovde događa ih više ne interesuje"
Nemam nameru da se pravdam kao sto je to u vecini komentara. Ja vise ne poznajem ko je ko u Srbiji. Ja RADIM ovde zestoko, zna mi se red i kuci kao i vecina zaposlenih stizem u sest pola sedam. Nakon osam sati buljenja u ekran necu vise da se nerviram. Nemam vremena da citam ko je sta za koga rekao u srpskoj politici. To je slika srpske politike danas, rekla-kazala. Niti znam, niti hocu da gubim vreme sa mangupima koji su pojeli drzavu.
Ako imam takvo misljenje o danasnjim politicarima u Srbiji to ne znaci da ne volim svoju zemlju. Siguran sam da vecina ljudi deli moje misljenje.

Zivomir Masic

pre 21 godinu

Ja sam glasao nogama kad sam napustio zemlju i to je bio moj poslednji glas na srpskim izborima. Svako danas govori u ime dijaspore kao da je dijaspora neko zivo bice koji ima jednu volju i strategiju i koje je izabralo bas ovakve prodavce magle da ga pretstavlja u svetu i u zemlji. Nekoliko grupa od nekoliko ljudi otvore sajt na internetu i tvrde da oni pretstavljaju dijasporu. Oni broje imaginarne milione Srba u inostranstvu i njihove imaginarne milione, kao da imaju sve te Srbe i sve te milione u svom dzepu i na svom raspolaganju. Pitanje nije zasto nekolicina frustriranih i vlastoljubivih Srba to radi, nego je pitanje zasto ih srpska vlada uzima ozbiljno. Ministarstvo za dijasporu vidim samo kao sredstvo izabranim birokratama da imaju ugodan i nepotreban posao i da ubiraju dnevnice od sluzbenih putovanja da bi se po svetu sastajali sa "pretstavnicima" dijaspore koji su sposobni jedino da se lazno pretstavljaju kao uspesni bisnismeni. Pravim biznismenima i investitorima ne treba ni dijaspora ni ministarstvo za dijasporu.
Toronto, Kanada

new york

pre 21 godinu

Slazem se sa Aleksandrom - ko ne placa porez nema pravo ni da glasa!
Pri tome mislim da dijaspora ne bi trebalo da ima pravo glasa iz jos jednog vrlo vaznog razloga: Ljudi koji zive van zemlje imaju tendenciju da radikalizuju svoje stavove, a lako je biti radikalan i traziti ostre rezove koji znace vrlo tezak zivot obicnih ljudi, kada sedis van zemlje i znas da sta god se desi u srbiji ti ces i dalje imati svoj posao i svoj novac. Ako hoces da glasas - idi u Srbiju i trpi posledice glasanja!
I placaj porez tamo a ne u inostranstvu!